Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger • Opplevelsesvert

Tips til verter for opplevelser i ørkenen

Denne artikkelen har blitt oversatt automatisk.

Vi har inngått et samarbeid med Adventure Travel Trade Association for å gi sikkerhetsanbefalinger og beste praksis for å hjelpe deg med å være vertskap for en ørkenopplevelse, fra å hjelpe gjestene med å bestemme om din er den rette opplevelsen for dem, til å holde dem trygge.

Husk at dette er noen beste praksiser og tips for å holde folk trygge under fysiske aktiviteter, men du er eksperten på aktivitetene du leder. Du bør alltid tenke på hva mer du kan gjøre for å holde alle trygge.

Sørg for at gjestene passer godt

Hvis det er helse, fitness eller andre krav som trengs for å trygt nyte opplevelsen, gjør dette klart i beskrivelsen av opplevelsen din. Dette inkluderer å gi detaljer om lengden på tiden, den nødvendige anstrengelsen og ferdighetene som trengs.

Når en gjest bestiller, bør du sjekke inn hos dem for å finne ut om de har helseproblemer som kan påvirke deres deltakelse. Dette kan være alt fra matallergi mot en hjertesykdom. Ikke vær redd for å være tydelig på hvilke endringer du er i stand til eller villig til å gjøre for å imøtekomme dem. Hvis gjesten trenger å kjøpe en ekstra forsikring, bør du gjøre dette klart og gi informasjon om levedyktige alternativer.

Kommuniser ofte

Når noen bestiller, kan du bruke Airbnbs meldingssystem til å presentere deg selv og hjelpe gjestene med å føle seg velkomne og forberedt. Gi dem beskjed om at du er tilgjengelig for å svare på eventuelle spørsmål.

Du kan også forutse vanlige bekymringer før opplevelsen begynner. Dette kan inkludere praktiske saker som om det vil være mat, snacks eller vann tilgjengelig, hvis de skulle ta med sin egen vannflaske, og hvilke baderomsfasiliteter som er tilgjengelige. Prøv å ta opp disse bekymringene før gjestene må spørre.

Noen gjester kan dra på en ørkenopplevelse for første gang, så kommunikasjonen din er nøkkelen til en trygg og hyggelig tid.

Forbered gjestene før de ankommer

Gi gjestene dine en liste over hva de trenger på forhånd. For en ørkenopplevelse kan det være:

  • Medisiner de bør ha før de reiser til området
  • Lett, langermede lag
  • En bredbrutt hat
  • En måte å skjerme ansiktet på mot vind, sand og sol
  • Vann og en god måte å bære nok av det på
  • Mat og elektrolytter

Det er en god idé for deg å vite om og hvor du har mobildekning, og gi gjestene beskjed på forhånd.

Gi en orientering før opplevelsen

Før du legger ut opplevelsen din, sørger du for at gjestene er klare på hva du skal gjøre. Dette er tiden for å sjekke at de har all mat, vann og utstyr som de trenger under opplevelsen.

Noen gjester kan være ute av sin komfortsone og trenger mer av visse ting enn en lokal ville gjort, så hvis du kan forutse disse behovene, kan du gjøre opplevelsen enda bedre.

Sørg for riktig utstyr

Hvis du tilbyr utstyr til gjestene dine, bør det være i god stand, ren og tørr, og passe til hver gjest på riktig måte. For ørkenopplevelser kan utstyret du tilbyr inkluderer sol, vind- og regnbeskyttelse, ryggsekker og vannbeholdere. Sørg for at utstyret er fritt for hull og overdreven slitasje og at alle spenner og stropper fungerer.

Hvis du ikke tilbyr utstyr, kan du sjekke gjestenes lag, pakker, sko og annet utstyr for å sikre at det er tilstrekkelig og i god stand.

Verter bør bære (og vite hvordan man bruker) et omfattende førstehjelpsskrin for å stabilisere en pasient og trygt evakuere dem.

Velg de riktige forholdene og forbered deg på det uventede

Det er en god idé å snakke med gjesten din om utvalget av forhold du vil støte på, inkludert mulig ekstrem varme, kulde, sterk vind og å blåse støv og sand, plutselige elektriske eller sandstormer, høy soleksponering og potensielle møter med ville dyr. Fortell dem hvordan de best kan forberede seg på disse, samt uventede, men mulige utfordringer.

Hvis du må kansellere en opplevelse for en nødssituasjon, vær eller sikkerhetsproblemer, kan du gjøre det uten gebyrer eller andre konsekvenser.

Sikkerhet

Det er viktig å ha en tydelig reiserute som alle gjestene dine forstår. Dette bør inneholde spesifikk informasjon om hva de skal gjøre hvis de går tapt eller blir skadet.

Som vert kan du jobbe for å forhindre noen av de vanligste problemene i ørkenen: solbrenthet, varmeutmattelse, varmeslag, dehydrering og hyponatremia (som er når kroppen har for mye vann og ikke nok salt). Noen strategier for å unngå disse forholdene sørger for at gjestene dine er dekket eller skyggelagt fra sol og vind, og sørger for at alle har midler til å bære mer enn nok mat og vann, og la gjestene vite hvilke symptomer de skal passe på i seg selv og andre, slik at du kan iverksette tiltak før noe blir alvorlig.

Det kan være lurt å ha en nødstiltaksplan som du har praktisert, samt ha midler til å evakuere en gjest hvis det uventede skjer. Hvis du er mer enn en time unna medisinsk behandling, er det beste praksisen å ha en Wilderness First Responder (WFR) eller Wilderness Advanced First Aid (WAFA), sammen med HLR-sertifisering.

Planlegging i nødssituasjon

Vi anbefaler at alle gjester og verter som deltar i en opplevelse, forbereder en nødplan i tilfelle en naturkatastrofe eller annen form for nødssituasjon som kan oppstå under en opplevelse. Finn ut mer om å lage en nødplan.

Airbnb ga turbeskyttelse

Alle opplevelser inkluderer kundestøtte døgnet rundt. Vi har også en ansvarsforsikring på 1 000 000 USD i henhold til vårt program for opplevelsesforsikring, for å gi verter og gjester trygghet (visse unntak gjelder). I tillegg, i tilfelle en livstruende personskade, har vi også inngått et samarbeid medevac-leverandør som kan aktiveres for å nå en skadet part for å støtte en medisinsk nødvendig evakuering.

Ha fellesskapet i tankene

Som vert kan du støtte det lokale, regionale og internasjonale miljøet og økonomien. En av måtene å gjøre dette på er å dele lokale regler eller etikette rundt aktiviteten til opplevelsen din med gjestene dine. Du kan også passe på ditt lokale miljø ved å redusere avfall, resirkulering og gi tilbake til folk i nærområdet.

Ansvarsfraskrivelser for partnere

Adventure Travel Trade Association (ATTA): Høflighet fra Adventure Travel Trade Association. ©2019 Adventure Travel Trade Association. Med enerett.

The Adventure Travel Trade Association (ATTA) name and logo are used with its permission, which in no way constitute an endorsement or cetting of, express or implied, of any product, service, person, company, opinion or political position. ATTA velger eller godkjenner ikke, og er ikke involvert i valg eller godkjenning av Airbnb-opplevelser eller verter. For mer informasjon om Adventure Travel Trade Association, besøk adventuretravel.biz.

Amerikansk Røde Kors og International Federation of the Red Cross and Red Crescent Societies (IFRC): Høflighet fra American Red Cross og International Federation of the Red Cross and Red Crescent Societies. ©2019 The American National Red Cross. MED ENERETT.

American Red Cross and International Federation of the Red Cross Red Crescent name and emblem are used with its permission, which in no way constitute an endorsement, express or implied, of any product, service, company, opinion or political position. Den amerikanske Røde Kors-logoen er et registrert varemerke som eies av The American National Red Cross. For mer informasjon om det amerikanske Røde Kors, besøk redcross.org.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

  • Fellesskapets retningslinjer

    Sør-Korea: formildende omstendigheter i forbindelse med covid-19

    Denne artikkelen forklarer dekningen og kravene for kanselleringer i forbindelse med covid-19 i henhold til vilkårene for omfattende hendelser med skadelig omfang for reservasjoner gjort 22. september 2022 eller senere av sørkoreanske gjester for opphold og opplevelser i Sør-Korea.
  • Fellesskapets retningslinjer

    Retningslinjer for omgåelse

    Når vi forbyr noen å bruke Airbnb, fjerner eller suspenderer annonsen eller iverksetter andre tiltak mot vedkommende, har vedkommende ikke tillatelse til å ignorere (eller "omgå") håndhevelsen vår.
  • Veiledninger

    Fordeler med en Airbnb-profil

    Du bruker profilen din til å presentere deg selv på Airbnb og til andre i fellesskapet, noe som kan bidra til å bygge tillit.
Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg