SIKKERHET

Slik beskytter Airbnb verter

Vi har gjort omfattende tiltak for å holde deg, hjemmet ditt og gjestene dine trygge.

Vi har gjort omfattende tiltak for å holde deg, hjemmet ditt og gjestene dine trygge.

Vær vert for flotte gjester

Rettferdige toveis-vurderinger

For å bidra til å bygge tillit og omdømme på Airbnb, vurderer gjester og verter hverandre etter at hver reservasjon er fullført.

Før du er vert for en gjest, kan du sjekke ut vurderingene av dem fra andre verter.

Enkel kommunikasjon med gjester

Hvis du vil stille spørsmål eller stille forventninger før oppholdet, kan du bli kjent med gjester på forhånd ved hjelp av vårt sikre meldingsverktøy.

Krav til å bestille

Du kan kreve at hver gjest oppgir ID til Airbnb før de bestiller hos deg. Du får også mulighet til å gjennomgå reservasjoner på forhånd eller legge til ekstra kontroll over hvem som kan bestille.

I en ytterligere sjekk, blir alle Airbnb-reservasjoner risikovurderte, og vi kansellerer alle bestillinger som ser ut til å være mistenkelige.

Ditt sted, dine regler

For å bidra til å stille forventninger, kan du legge til Husregler som gjester må godta før de reserverer, for eksempel restriksjoner når det gjelder røyking og arrangementer. Hvis en gjest bryter en av disse reglene etter å ha bestilt, kan du kansellere reservasjonen.

Hvordan er gebyrene våre sammenlignet med andre?
Airbnb
Homeaway
Booking.com
Vertstjenestegebyr (per bestilling)
3-5%
5%
15-20%
Alltid gratis å annonsere
Ingen kredittkortgebyrer
$1 million i beskyttelse for skade på eiendom er inkludert
Sist oppdatert juni 2018
Jeg har lært at folk er gode. Jeg kan stole på folk.
Jeg har lært at folk er gode. Jeg kan stole på folk.

Milaida er vert i Puerto Rico for å tjene ekstra penger.

Milaida er vert i Puerto Rico for å tjene ekstra penger.

Lær om hvordan de er vertskap
Jeg har lært at folk er gode. Jeg kan stole på folk.
Jeg har lært at folk er gode. Jeg kan stole på folk.

Milaida er vert i Puerto Rico for å tjene ekstra penger.

Milaida er vert i Puerto Rico for å tjene ekstra penger.

Lær om hvordan de er vertskap

Vær trygg som vert

Eiendomsskadebeskyttelse på $1.000.000

I sjeldne tilfeller av eiendomsskade gir Airbnbs vertsgaranti gratis beskyttelse for inntil $1.000.000 USD i skade på eiendom for hver bestilling, hver gang.

Krav kan sendes direkte gjennom vårt Løsningssenter.

Forsikring mot ulykker

Airbnb gir gratis Skadeforsikring for verter med erstatningsansvar opp til $1.000.000 USD. Denne forsikringen er for lite sannsynlige hendelser dersom noen har søksmål eller krav mot deg for personskade eller skade på eiendom som oppstår i et utleiested eller på eiendommen din under oppholdet.

Fullstendig gratis dekning
Gjelder automatisk for hver reservasjon
Krav kan sendes direkte gjennom Airbnb

Vi er her for deg døgnet rundt

Det teamet vårt kan gjøre for deg

Vårt globale team er klar 24/7 for å hjelpe deg og gjestene dine via telefon, epost og chat.

Hjelp til ombestilling
Refusjoner
Refusjoner
Vertsgaranti og forsikringskrav
Mekling

Reisende tok 49 millioner turer med Airbnb i 2017. Bare 1 av 25 000 resulterte i betydelig skade på eiendommen.

Reisende tok 49 millioner turer med Airbnb i 2017. Bare 1 av 25 000 resulterte i betydelig skade på eiendommen.

Dine spørsmål besvart

Hva kreves av gjester før bestilling?

Vi ber alle som bruker Airbnb om noen få opplysninger før de reiser med oss. Gjester må fylle ut denne informasjonen i sin helhet før de kan sende en reservasjonsforespørsel. Denne informasjonen bidrar til å sikre at du vet hvem som kommer og hvordan du kontakter gjesten.

Airbnbs krav til gjester inkluderer: • fullt navn • e-postadresse • bekreftet telefonnummer • introduksjonsmelding • godkjenning av husreglene dine • betalingsinformasjon

Det forventes, men kreves ikke, at gjestene har et profilbilde. Du kan også kreve at gjestene oppgir legitimasjon før de bestiller stedet ditt.

Hvordan fungerer anmeldelser?

Alle anmeldelser på Airbnb er skrevet av verter og reisende fra fellesskapet vårt, så enhver anmeldelse du ser, er basert på et opphold som en gjest hadde i vertens utleiested.

Etter utsjekk, har du 14 dager på deg til å skrive en anmeldelse for et opphold, og du kan redigere anmeldelsen din i opptil 48 timer etter innsending, med mindre gjesten din fullfører anmeldelsen sin. Når dere begge har fullført anmeldelsene, eller etter 14 dager, publiseres anmeldelsene.

Du kan finne anmeldelser fra gjester når som helst, og når du får bestilling fra en gjest, kan du sjekke ut deres anmeldelser, skrevet av tidligere verter.

Hva gjør jeg hvis en gjest ødelegger noe på stedet mitt?

Hvis en gjest ødelegger noe og du trenger å kreve erstatning, kan du gjøre det i Løsningssenteret innen 14 dager etter utsjekkingsdatoen for gjestene eller før den neste gjesten sjekker inn, avhengig av hva som er tidligst.

Hvis gjesten din godtar det beløpet du har bedt om, sender vi utbetalingen innen 5-7 virkedager.

Hvis gjesten din avslår eller ikke svarer innen 72 timer, kan du involvere Airbnb i saken.

Hvis vi trenger ytterligere dokumentasjon, har du 72 timer på å oppgi denne dokumentasjonen. De fleste krav vil bli løst innen en uke.

Vi sørger for at du og din gjest blir rettferdig representert, og hvis vi bestemmer at du skyldes penger, sender vi det til deg i en egen utbetaling.

Hva bør jeg gjøre hvis jeg synes det er ubehagelig å være vertskap for noen?

Hvis en gjest bryter en av husreglene du har satt eller har fått deg til å føle deg utrygg gjennom deres handlinger, kan du avslå reservasjonsforespørselen eller kansellere bestillingen.

Før du har akseptert en reservasjon, kan du avvise en individuell reservasjonsforespørsel, og det vil ikke påvirke utleiestedet ditt negativt i søkeresultatene.

Hvis du avviser mange eller de fleste reservasjonsforespørslene, kan plasseringen din i søkeresultatet, bli negativt påvirket.

Etter at du har akseptert en reservasjon Hvis du allerede har akseptert reservasjonen, kan du kansellere den.

Du kan få kanselleringsgebyr hvis gjesten ikke har brutt noen husregler.

Hva er forskjellen mellom Airbnbs vertsgaranti og vertskapsforsikring?

The Host Guarantee is designed to protect you in rare instances of property damage to your own possessions, unit, or home by a guest staying in the space. Host Protection Insurance is designed to protect you in the event that someone else (for example, a guest) claims bodily injury or property damage. The Host Guarantee isn’t insurance and doesn’t replace your homeowner’s or renter’s insurance. Host Protection Insurance is insurance and is available to you regardless of your other insurance arrangements. It will only act as primary insurance coverage for incidents related to an Airbnb stay.

Learn more about our Host Guarantee

Learn more about Host Protection Insurance

Klar til å begynne som vert?

Klar til å begynne som vert?