Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Tips fra eiendomsforvaltere om hva du bør gjøre som vert nå

    Erfarne verter delte sine beste strategier i en rekke lyttemøter.
    Av Airbnb 24. apr. 2020
    Leselengde 4 min
    Oppdatert 30. jun. 2021

    Høydepunkter

    • Eiendomsforvaltere forteller om hva som fungerer best for dem nå.

      • Vurder å oppdatere tittelen og beskrivelsen av utleiestedet ditt for å fremheve fasiliteter, lengre opphold og mer.

      • Å dele forbedrede rengjøringsrutiner kan bidra til at gjestene føler seg trygge.

      • Les mer i den komplette guiden om hvordan du kan være vertskap under covid-19.

      De siste ukene har vi jobbet hardt for å støtte verter påvirket av COVID-19 ved å dele oppdaterte retningslinjer, forklare nye programmer og verktøy og fremheve reisetrender som vi legger merke til på Airbnb. Vi tenkte det ville være nyttig å tilby innsikt fra vertene selv om hvordan de har klart å fortsette å ta imot gjester i en utfordrende tid.

      Denne måneden hadde vi lyttemøter med noen av eiendomsforvalterne våre for å forstå innvirkningen COVID-19 har på vertskapsvirksomheten deres. De delte verdifulle tips om hvordan de fortsetter i vertskapsrollen nå. Les videre for å finne ut hvordan noen eiendomsforvaltere håndterer forstyrrelsen i virksomheten sin og hva de gjør for å fortsette i vertskapsrollen.

      Utvid det vanlige tidsvinduet for bestilling. "Vi forlenget sesongen vår", forteller en vert. "Vi stenger vanligvis rett etter Labor Day, men jeg forlenget til 15. oktober." Hvis det er mulig for deg å fortsette å være vertskap lenger enn vanlig, kan du kanskje tiltrekke deg gjester som er interessert i datoer utenfor den normale sesongen din.

      Oppmuntre gjestene til å bestille på nytt i fremtiden, og vurder ekstra dager eller andre rabatter. "Jeg har prøvd å få folk til å bestille fremtidige reservasjoner i stedet for å kansellere", forteller en av vertene. "Jeg ga dem også en gratis uke utenfor sesongen når vi ikke har det så travelt, som et annet insentiv, og de elsket den ideen. Alt de måtte betale var et rengjøringsgebyr*."

      Oppdater annonsens tittel og beskrivelse for å fremheve at du er åpen for å være vert for lengre opphold. Ettersom mange sjonglerer mellom stengte skoler og hjemmekontor, kan de som bestemmer seg for å bestille være interesserte i utleiesteder som er jobb- og familievennlige. "Jeg har endret titlene på annonsene våre. Vi har mange eiendommer med private hager, så vi tiltrekker oss kjæledyrseiere og folk med barn som vil ha sitt eget sted", forteller en vert.

      "Noe av det første jeg gjorde var å endre tittelen på annonsen til: 'Privat tilfluktssted med inngjerdet hage', og det syntes å hjelpe mye", fortsetter hun. "Sørg for å inkludere alle fasiliteter som er verdifulle for noen som skal arbeide hjemmefra i tittelen din." En annen eiendomsforvalter er enig: "De fleste reservasjonene som blir gjort nå er for lengre opphold."

      Del det forbedrede rengjøringsregimet ditt. Hvis du følger ekstra trinn for å rengjøre og desinfisere stedet ditt, nevn det i annonsebeskrivelsen. "Vi gjør alt vi kan for å reklamere for rengjorte leiligheter", sier en eiendomsforvalter. "Fortell potensielle reisende at leilighetene dine eller overnattingsstedet ditt er rengjort så godt som mulig, slik at de føler seg komfortable med å bo hos deg."

      Innkvarter de som ikke kan bo med familien sin akkurat nå. "Vi gir lokalbefolkningen muligheten til å holde avstand fra familien ved å bestille hos oss, og det har fungert", forteller en vert. Enten dette innebærer å ta imot COVID-19-hjelpearbeidere gjennom vårt program forfrontlinjeopphold eller tilby et sted å bo for personer som midlertidig bor unna eldre slektninger, finnes det muligheter for å hjelpe andre i disse tidene.

      Tenk gjennom markedsføringsplanen din på nytt, og juster prisene dine. En eiendomsforvalter sier at hun får det til å gå rundt ved å senke prisene strategisk. "Vi har modernisert markedsføringsstrategien", sier hun. "Vi prøver å være mer imøtekommende ved å akseptere priser som dekker kostnadene eller ligger under kostnadene. Omtrent 80 % dekker kostnadene, og det er jeg takknemlig for."

      En annen vert er enig: "Juster prisene dine", sier hun. "Det er folk som fortsatt har rørlekkasjer. Det er folk som prøver å jobbe hjemmefra og har barn med hjemmeundervisning. De har ikke nok plass, så jeg har klart å fylle noen av eiendommene mine, til drastisk reduserte priser, siden de kjenner markedet."

      Kommuniser med gjestene dine. Dette er et flott tidspunkt for åpen kommunikasjon med gjestene dine for å se hvordan dere kan samarbeide. "Vi jobber enkeltvis med gjester om refusjoner", sier en vert. Ved å ta kontakt med gjester på Airbnb er det større sjanse for at de husker deg når de kan reise igjen og bestiller på nytt.

      Gjør forbedringer i hjemmet "Jeg har oppfordret eierne mine og meg selv til å pusse opp. Bytt ut gulvene, gjøre de tingene du må blokkere kalenderen for", sier en eiendomsforvalter. Fra å legge et malingstrøk til å skape et innbydende utendørsområde, nå er det tid for å begynne med prosjektene for å forbedre stedet ditt.

      Hold humøret oppe, og husk at folk fortsatt trenger midlertidige steder å bo. "Jeg er vert for en pilot som ønsker å bo i en feriebolig i 14 dager før han drar hjem, i tilfelle han er syk", forteller en vert. "Jeg har en som skiller lag med partneren sin som trengte et annet sted å bo. Det er mange grunner til at noen kan trenge midlertidig, møblert innkvartering nå."

      Hvis du er i tvil, kan du vurdere å gå gjennom kanselleringsvilkårene dine på nytt. Hvis du tilbyr fleksible kanselleringer, kan gjester følere seg sikrere når de bestiller stedet ditt. Utforsk mer.

      *Gjelder ikke verter som tilbyr opphold i fastlands-Kina.Finn ut mer Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

      Høydepunkter

      • Eiendomsforvaltere forteller om hva som fungerer best for dem nå.

        • Vurder å oppdatere tittelen og beskrivelsen av utleiestedet ditt for å fremheve fasiliteter, lengre opphold og mer.

        • Å dele forbedrede rengjøringsrutiner kan bidra til at gjestene føler seg trygge.

        • Les mer i den komplette guiden om hvordan du kan være vertskap under covid-19.
        Airbnb
        24. apr. 2020
        Var dette nyttig?