Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Angi rengjøringsgebyr

    Ved å justere gebyret ditt for ulike oppholdslengder kan du bli mer konkurransedyktig på pris.
    Av Airbnb 9. nov. 2021
    Leselengde 2 min
    Oppdatert 10. jun. 2022

    Høydepunkter

    Vi forstår at det å sette priser er noe av det vanskeligste med å være vert. Riktig pris kan avgjøre om man får en bestilling eller ikke. Prisen din per natt, og eventuelle tilleggsgebyrer, bør finne en balanse mellom å dekke utgiftene dine som vert og å tilby gjestene mest mulig for pengene.

    Visste du at du kan justere rengjøringsgebyret basert på lengden på gjestenes opphold for å finne den balansen?

    Legg til rengjøringsgebyr i annonsen din

    Rengjøringsgebyret ditt skal vanligvis dekke rengjøring du forventer å gjøre etter å ha vært vertskap for en gjest, som å re opp senger med nyvasket sengetøy, tørke av benkeplater og andre overflater og vaske vasker og toaletter. Rengjøringsgebyr kan hjelpe deg med å betale for profesjonelle renholdstjenester og rengjøringsmidler.

    Når du skal angi rengjøringsgebyret, kan du velge noen (eller ingen) av de følgende alternativene:

    • Oppgi et fast rengjøringsgebyr for alle gjester, uavhengig av lengden på oppholdet.
    • Oppgi et lavere rengjøringsgebyr for korte opphold på bare én eller to netter, og behold det faste gebyret for alle andre opphold.
    • Legg til et gebyr for kjæledyr for å dekke de ekstra kostnadene ved rengjøring når du tar imot gjester med firbente venner.

    Rengjøringsgebyr er ikke tillatt for verter som tilbyr opphold i Fastlands-Kina.

    Veien til suksess

    Det er viktig å formidle hva rengjøringsgebyrene dine inkluderer og hva du eventuelt ber gjestene om å gjøre selv. Vil du at gjestene skal sette oppvasken i oppvaskmaskinen eller ta av sengetøyet før utsjekking? I så tilfelle kan du vurdere å kreve et veldig lite rengjøringsgebyr – eller sløyfe det.

    Ved høyere gebyr bør gjestene kunne forvente å bare forlate stedet ved utsjekking, som de ville gjort på et hotellrom.

    I de sjeldne tilfellene der bolig eller eiendeler blir skadet av en gjest i løpet av et opphold, tilbyr AirCover for verter verter opptil én million USD i skadebeskyttelse, herunder dekning for uventet rengjøring. Du kan be om erstatning gjennom løsningssenteret.

    Her er noen tips om beste praksis for rengjøringsgebyr:

    • Bruk rengjøringsgebyret til å dekke kostnaden ved rengjøring, ikke til å tjene mer.
    • Hvis du er ny som vertskap, bør du vurdere å vente med å legge til et rengjøringsgebyr til du har fått et par gode anmeldelser, som bidrar til at du får flere bestillinger.

    Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke en forsikring. Den gjelder ikke for verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel, LLC eller for verter i Fastlands-Kina eller Japan. Husk at alle beløpsgrenser vises i USD, og at det finnes andre vilkår og unntak.

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

    Høydepunkter

    Airbnb
    9. nov. 2021
    Var dette nyttig?