Slik beskytter Airbnb verter
Artikkelen dekker følgende:
Vi er her for å hjelpe deg mens du er vertskap. Så lenge du bruker Airbnb til kommunikasjon, bestilling og betaling, er du beskyttet av våre retningslinjer og tjenester.
AirCover for verter
AirCover for verter gir vertene beskyttelse fra A til Å. Den omfatter én million USD i vertsforsikring. Den omfatter også tre millioner USD i vertsbeskyttelse ved tingskade som dekker kunst, verdisaker, biler, båter, andre motorkjøretøy og fartøy du parkerer eller oppbevarer på eiendommen din, med mer.
AirCover for verter gir beskyttelse i forkant ved å bekrefte bestillende gjesters identitet for å sikre at de er dem de utgir seg for å være. Når lovgivningen tillater det, utfører vi bakgrunnssjekker av gjester som bestiller, og sjekker om de står oppført på bestemte overvåkings- og sanksjonslister. Teknologien vi har utviklet for risikovurdering av reservasjoner, bidrar også til å redusere risikoen for forstyrrende fester og skade på eiendom.
Airbnbs kundeservice
Airbnb er tilgjengelig for å hjelpe deg døgnet rundt 7 dager i uken og på 64 språk.
- Kundeservice per telefon og på nettet:Dersom det haster, kan du ringe oss. Hvis det gjelder noe som ikke haster, for eksempel kalenderoppdateringer eller prisjusteringer, så kan du sende oss en melding.
- Egen kundeservice for Superhoster: Når Superhoster kontakter Airbnb, settes de automatisk i kontakt med en ekspert hos Airbnbs kundeservice.
- Døgnåpen sikkerhetstelefon: Dersom du på noe tidspunkt føler deg utrygg, trenger du bare å trykke én gang i appen for å komme i kontakt med spesialopplærte sikkerhetsmedarbeidere, dag som natt.
Grunnregler for gjester
Airbnb krever at alle gjester følger grunnreglene. De må behandle stedet ditt med respekt, følge husreglene dine, kommunisere raskt dersom det oppstår problemer, og forlate hjemmet ditt i en forfatning som ikke krever urimelig mye rengjøring. Alle gjester som bestiller, godtar disse grunnreglene før de foretar en reservasjon.
Dersom en gjest ikke følger grunnreglene, kan du rapportere det ved å kontakte Airbnbs kundeservice eller gi gjesten en lav vurdering for renhold eller overholdelse av husregler i anmeldelsen. Gjester som gjentatte ganger bryter standard husregler, kan bli suspendert eller fjernet fra Airbnb dersom problemene vedvarer.
Husregler kan håndheves i henhold til grunnreglene, og lar deg sette forventninger til gjester som er spesifikke for stedet ditt. Du kan velge fra listen over følgende emner for standard husregler:
- kjæledyr
- arrangementer
- røyking og e-sigaretter
- stilletid
- innsjekkings- og utsjekkingstider
- maksimalt antall gjester
- kommersiell fotografering og filming
Dersom du har spesielle instruksjoner som ikke står i de standard husreglene, kan du skrive dem under tilleggsregler i annonseinnstillingene. Du kan for eksempel be gjestene om å lukke og låse alle vinduene før de sjekker ut.
Gjesteprofiler og anmeldelser
Gjester som bestiller en reservasjon eller blir med på en tur, blir bedt om å opprette en fullstendig profil med bilde og opplysninger om seg selv, slik at du kan bli kjent med dem før oppholdet.
Du være sikker på at gjesteanmeldelser er basert på faktiske erfaringer, siden verter og gjester kun kan skrive anmeldelser av hverandre etter at en reservasjon er fullført. Du kan også stille gjestene spørsmål og avstemme forventninger når som helst før oppholdet.
Hvis du bruker øyeblikkelig bestilling, kan du velge å kun tilby det til gjester som har fullført minst ett opphold uten hendelser eller dårlige vurderinger. Dersom du foretrekker manuelle bestillingsforespørsler, kan du gå til gjestenes profiler og anmeldelser før du godkjenner en reservasjon.
Du kan alltid kansellere en reservasjon dersom du med rimelighet tror at det kan bli arrangert en fest i løpet av reservasjonen, så lenge du overholder kanselleringsvilkårene for verter. Hvis du føler deg usikker på en turforespørsel, kan du avise den så lenge du følger retningslinjene mot diskriminering.
Vil du ha mer støtte?
AirCover for verters vertsbeskyttelse ved tingskade, vertsforsikringen og opplevelses- og tjenesteforsikringen dekker ikke verter som tilbyr opphold eller opplevelser i Japan, der den japanske vertsforsikringen og den japanske opplevelsesforsikringen gjelder, eller for verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel LLC. Alle dekningsgrenser vises i USD.
Vertsforsikringen samt opplevelses- og tjenesteforsikringen er tegnet av tredjeparts forsikringsselskaper.
Dersom du er vertskap for hjem, opplevelser eller tjenester i Storbritannia, er vertsforsikringen samt opplevelses- og tjenesteforsikringen tegnet av Zurich Insurance Company Ltd., og besørget og inngått uten tilleggskostnad for britiske verter i Airbnb UK Services Limited, en oppnevnt representant for Aon UK Limited, som er autorisert og regulert av det britiske finanstilsynet (Financial Conduct Authority). Aons registreringsnummer hos FCA er 310451. Du kan undersøke dette ved å gå til Financial Services Register eller kontakte FCA på +44 (0)800 111 6768. Polisen for vertsforsikringen og opplevelses- og tjenesteforsikringen i AirCover for verter er regulert av det britiske finanstilsynet (Financial Conduct Authority). De resterende produktene og tjenestene er uregulerte produkter som leveres av Airbnb UK Services Limited, FPAFF609LC.
Hvis du er vertskap for hjem, opplevelser eller tjenester i Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS), er vertsforsikringen samt opplevelses- og tjenesteforsikringen tegnet av Zurich Insurance Europe AG, en filial i Spania, og er besørget og inngått uten tilleggskostnad til fordel for verter i EØS av Airbnb Spain Insurance Agency S.L.U. (ASIASL), et uavhengig forsikringsbyrå under tilsyn av Generaldirektoratet for forsikringspensjon og fond (DGSFP) og registrert i Spania med nummer AJ0364 i DGSFP-registeret over forsikringsdistributører. Du kan bekrefte denne registreringen ved å gå til DGSFP-registeret over forsikringsdistributører, og du kan få tilgang til alle opplysninger om ASIASL her.
Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke en forsikring og ikke tilknyttet vertsforsikringen. For utleiesteder i delstaten Washington er Airbnbs kontraktsforpliktelser under vertsbeskyttelsen ved tingskade dekket av en forsikring kjøpt av Airbnb. For verter med bostedsland eller driftssted utenfor Australia gjelder disse vilkårene for vertsbeskyttelsen ved tingskade. For verter med Australia som bostedsland eller driftssted er vertsbeskyttelsen ved tingskade underlagt vilkårene for vertsbeskyttelsen ved tingskade for australske brukere.
Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.
