Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Føl deg trygg som vert med vilkårene og beskyttelsestiltakene våre

    Vi er her for å hjelpe deg med alt fra gjestestandarder til AirCover for verter.
    Av Airbnb 20. okt. 2020
    Leselengde 4 min
    Oppdatert 16. nov. 2022

    Høydepunkter

    Mange av dere har fortalt hvor glad dere er i å dele stedene deres og få kontakt med folk fra hele verden. Dette er selvfølgelig bare mulig hvis du opplever at du har et støtteapparat i ryggen når du er vert.

    Vi forstår at du trenger hjelp fra Airbnb i de sjeldne, men uheldige øyeblikkene når ting ikke går som planlagt. Her er noen av verktøyene, retningslinjene og funksjonene vi har på plass så du kan føle deg trygg som vertskap.

    Vertsbeskyttelse fra A til Å

    Den omfattende vertskapsbeskyttelsen hos Airbnb gjør at vi skiller oss ut, og den bidrar til å holde fellesskapet vårt trygt.

    • AirCover for verter: Vi gir beskyttelse fra A til Å til alle verter på Airbnb. AirCover for verter jobber for vertene allerede før turen begynner, ved å verifisere gjestenes identitet og redusere risikoen for forstyrrende fester og skade på eiendom ved hjelp av screening-teknologi. Programmet omfatter også én million USD i vertsforsikring og tre millioner USD i vertsbeskyttelse ved tingskade, som blant annet dekker skade på kunst, verdisaker, parkerte biler, båter og andre kjøretøy.
    • Grunnregler: Grunnreglene for gjester er et sett gjeldende standarder som alle gjester må følge. Grunnreglene krever at gjestene behandler stedet ditt med respekt, følger husreglene dine, kommuniserer raskt hvis det oppstår problemer, og forlater hjemmet ditt i en tilstand som ikke krever overdreven rengjøring.
    • Vertskansellering: Du har rett til å vurdere samtaletråden med en gjest og vedkommendes tidligere anmeldelser og kansellere reservasjonen hvis du har rimelig grunn til å tro at det er planer om en fest. Kundeservice kommer til å be deg om bevis. Alle kanselleringer må være i samsvar med retningslinjene mot diskriminering.

    Verktøy som gir deg mer kontroll

    Det å sette riktige forventninger er en del av vertskapet, slik at man forhindrer uønskede hendelser. Her er noen av funksjonene vi har laget for å gjøre det enklere for deg å tiltrekke gjester som passer stedet ditt:

    • Kalender og bestillingsinnstillinger: Ta utgangspunkt i hvor mange som kan bo på stedet ditt, og fortell gjestene hva som fungerer for deg. Velg hvor mange netter gjestene kan bli boende, hvor lang tid i forveien de kan bestille, og hvor lang tid du trenger mellom oppholdene. Les mer om å velge bestillingsinnstillinger.
    • Kanselleringsvilkår: Kanselleringsvilkårene du velger, angir tydelig hvor lang tid i forveien gjestene må gi beskjed dersom de ønsker å kansellere reservasjonen og få full refusjon. Finn ut mer om valg av kanselleringsvilkår.
    • Husregler: Husreglene dine, som at røyking er forbudt, og om det er tillatt med kjæledyr, kan tilpasses og gjør det lettere for gjestene å forstå hvilke forventninger du har. Da blir det enklere for dem å avgjøre om stedet ditt passer for dem eller ikke. Husreglene vises på fire steder: i annonsen, på bekreftelsessiden når gjestene bestiller stedet ditt, i e-posten "Pakk kofferten" og i ankomstguiden gjestene får tilsendt før turen begynner. Nå som grunnreglene for gjester er innført, er det mulig å håndheve alt du tar med i de standard husreglene dine.
    • Svarverktøy: Hvis du føler deg usikker på en turforespørsel, kan du velge å avslå den så lenge du følger retningslinjene mot diskriminering.

    Kundeservice for verter

    Selv med disse standardene og innstillingene på plass kan det oppstå sjeldne tilfeller der ting ikke går som forventet. I disse tilfellene finnes det flere måter for deg å få hjelp fra Airbnb på:

    • Live chat: Airbnbs kundeservice på nett er den raskeste måten å få den hjelpen du trenger med problemer som ikke haster, for eksempel oppdatering av kalenderen eller justering av prisene.
    • Dedikert kundeservice for Superhoster: Hvis du er Superhost, er det enkelt å komme i kontakt med en ekspert når du ber om hjelp.
    • En lokal nødtelefon: Vi vet at gjester som reiser i ukjente land, kanskje ikke vet hvordan de skal kontakte lokale nødetater, så vi har lansert en nødanropsknapp i appen. Denne knappen sørger for direkte kontakt med lokale politimyndigheter og nødetater under en aktiv reservasjon.
    • En støttetelefon for hastesaker: Hvis du er i USA og du opplever en alvorlig situasjon relatert til sikkerheten din under en aktiv reservasjon, kan du raskt komme i kontakt med en spesialist for hjelp via appen vår.

    Det er viktig at vi skaper tillit for at Airbnb-fellesskapet skal kunne blomstre. Vi håper at disse tiltakene og funksjonene hjelper oss å oppnå nettopp dette. Som alltid, takk for at du er vert.

    Vertsbeskyttelsen ved tingskade, vertsforsikringen og opplevelsesforsikringen som følger med AirCover for verter, gjelder ikke for verter som tilbyr opphold eller opplevelser i Japan, hvor den japanske vertsforsikringen og den japanske opplevelsesforsikringen gjelder, eller for verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel LLC. Verter som har tilbudt opphold eller opplevelser i Fastlands-Kina, er dekket av den kinesiske forsikringspakken for verter. Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke relatert til vertsforsikringen. Husk at det finnes andre vilkår og unntak.

    Hvis du leier ut i Storbritannia, er vertsforsikringen garantert av Zurich Insurance PLC, og er besørget og inngått uten tilleggskostnader for britiske verter av Airbnb U.K. Services Limited, en oppnevnt representant for Aon U.K. Limited, som er autorisert og regulert av det britiske finanstilsynet (Financial Conduct Authority, FCA). Aons FCA-registernummer er 310451. Du kan kontrollere dette ved å gå til Financial Services Register eller kontakte FCA på +44 0800 111 6768. Forsikringsprodukter som leveres av Airbnb U.K. Services Limited, er regulerte produkter. FPAFF407LC

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

    Høydepunkter

    Airbnb
    20. okt. 2020
    Var dette nyttig?