Slik beskytter Airbnb verter

Føl deg trygg som vert med vilkårene og beskyttelsestiltakene våre.
Av Airbnb 4. feb. 2020
Leselengde 4 min
Oppdatert 10. jul. 2024

Vi er her for å hjelpe deg mens du er vertskap. Så lenge du bruker Airbnb til kommunikasjon, bestilling og betaling, er du beskyttet av våre retningslinjer og tjenester.

AirCover for verter

AirCover for verter gir beskyttelse fra A til Å til alle verter på Airbnb. Den omfatter én million USD i vertsforsikring. Den omfatter også tre  millioner USD i vertsbeskyttelse ved tingskade som dekker kunst, verdisaker, biler, båter, andre motorkjøretøy og fartøy du parkerer eller oppbevarer på eiendommen din, med mer.

AirCover for verter gir beskyttelse ved å på forhånd bekrefte gjestenes identitet for å sikre at de er dem de utgir seg for å være. Når lovgivningen tillater det, utfører vi bakgrunnssjekker av gjester som bestiller, og sjekker om de står oppført på bestemte overvåkings- og sanksjonslister. Teknologien vi har utviklet for risikovurdering av reservasjoner, bidrar også til å redusere risikoen for forstyrrende fester og skade på eiendom.

Airbnbs kundeservice

Airbnb er tilgjengelig for å hjelpe deg døgnet rundt, 7 dager i uken, på 46 språk.

  • Kunderservice på telefon og internett: Hvis det haster, kan du ringe oss. Hvis det gjelder noe som ikke haster, for eksempel kalenderoppdateringer eller prisjusteringer, så kan du sende oss en melding.
  • Egen kundeservice for Superhoster: Når Superhoster kontakter Airbnb, settes de automatisk i kontakt med en ekspert hos Airbnbs kundeservice.
  • Døgnåpen sikkerhetstelefon: Hvis du på noe tidspunkt føler deg utrygg, kan du døgnet rundt få kontakt spesialopplærte sikkerhetsmedarbeidere i appen vår, med kun ett trykk.

Grunnregler for gjester

Airbnb krever at alle gjester følger grunnreglene for gjester. De må behandle stedet ditt med respekt, følge husreglene dine, kommunisere raskt dersom det oppstår problemer, og forlate hjemmet ditt i en forfatning som ikke krever urimelig mye rengjøring. Alle gjester som bestiller, godtar disse grunnreglene før de foretar en reservasjon.

Hvis en gjest ikke følger husreglene, kan du rapportere det ved å kontakte Airbnbs kundeservice eller gi gjesten en dårlig vurdering for renhold eller overholdelse av husregler i anmeldelsen. Gjester som gjentatte ganger bryter standard husregler, kan bli suspendert eller fjernet fra Airbnb.

I henhold til grunnreglene må gjestene følge husreglene dine, og du kan bruke dem til å sette forventninger til gjester som er spesifikke for stedet ditt. Du kan velge fra listen over følgende emner for standard husregler:

  • kjæledyr
  • arrangementer
  • røyking og e-sigaretter
  • stilletid
  • innsjekkings- og utsjekkingstider
  • maksimalt antall gjester
  • kommersiell fotografering og filming

Hvis du har spesielle instruksjoner som ikke står i de standard husreglene, kan du skrive dem under tilleggsregler i annonseinnstillingene. Du kan for eksempel be gjestene om å lukke og låse alle vinduene før de sjekker ut.

Anmeldelser og profiler

Gjesteanmeldelser og -profiler gir deg mulighet til bli kjent med gjestene før oppholdet. Gjester som bestiller en reservasjon eller blir med på en tur, blir bedt om å opprette en fullstendig profil med bilde og opplysninger om seg selv.

Siden verter og gjester kun kan skrive anmeldelser av hverandre etter at en reservasjon er fullført, kan du være sikker på at gjesteanmeldelser er basert på virkelige erfaringer. Du kan også stille gjestene spørsmål og avstemme forventninger når som helst før oppholdet.

Hvis du bruker øyeblikkelig bestilling, kan du velge å kun tilby det til gjester som har fullført minst ett opphold uten hendelser eller dårlige vurderinger. Hvis du foretrekker manuelle bestillingsforespørsler, kan du se gjennom gjestenes profiler og anmeldelser før du godkjenner reservasjoner.

Hvis du mistenker at en reservasjon kommer til å resultere i en fest, kan du kansellere så lenge du overholder kanselleringsvilkårene for verter. Hvis du føler deg usikker på en turforespørsel, kan du avise den så lenge du følger retningslinjene mot diskriminering.

Vil du ha mer støtte?

Bli med i den lokale vertsklubben for å komme i kontakt med andre verter.
Finn vertsklubben din

AirCover for verters vertsbeskyttelse ved tingskade, vertsforsikring og opplevelsesforsikring dekker ikke verter som tilbyr opphold eller opplevelser i Japan, der den japanske vertsforsikringen og den japanske opplevelsesforsikringen gjelder, eller for verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel LLC. For verter som tilbyr opphold eller opplevelser i Fastlands-Kina, gjelder den kinesiske forsikringspakken for verter. Vær klar over at alle dekningsgrenser vises i USD.

Vertsforsikringen og opplevelsesforsikringen er undertegnet av tredjeparts forsikringsgivere. Dersom du er vertskap i Storbritannia, er vertsforsikringen og opplevelsesforsikringen undertegnet av Zurich Insurance Company Ltd., samt arrangert og inngått uten tilleggskostnad for britiske verter i Airbnb UK Services Limited, en oppnevnt representant for Aon UK Limited, som er autorisert og regulert av det britiske finanstilsynet (Financial Conduct Authority). Aons registreringsnummer hos FCA er 310451. Du kan kontrollere dette ved å gå til Financial Services Register kontakte FCA på +44 (0)800 111 6768. Polisen for verts- og opplevelsesforsikringen i AirCover for verter er regulert av det britiske finanstilsynet (Financial Conduct Authority). De resterende produktene og tjenestene er uregulerte produkter som leveres av Airbnb UK Services Limited. FPAFF405LC

Vertsbeskyttelsen ved tingskade er ikke en forsikring og ikke tilknyttet vertsforsikringen. Under vertsbeskyttelsen ved tingskade får du erstatning for visse skader gjester forårsaker på hjemmet ditt og eiendelene dine, med mindre gjesten betaler for disse skadene. For utleiesteder i delstaten Washington er Airbnbs kontraktsforpliktelser under vertsbeskyttelsen ved tingskade dekket av en forsikring kjøpt av Airbnb. For verter som har bostedsland eller driftssted utenfor Australia, gjelder disse vilkårene for vertsbeskyttelsen ved tingskade. For verter med Australia som bostedsland eller driftssted er vertsbeskyttelsen ved tingskade underlagt vilkårene for vertsbeskyttelsen ved tingskade for australske brukere.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
4. feb. 2020
Var dette nyttig?