Slik kan du lykkes når det er stille

Sammenlign med lignende utleiesteder, tillat kortere opphold og opprett en bildeomvisning.
Av Airbnb 6. jan. 2025
Oppdatert 19. mars 2025

Selv de mest populære utleiestedene har rolige perioder med færre bestillinger. Her er noen forslag til hvordan du kan bruke Airbnbs vertskapsverktøy for å tiltrekke gjester i perioder med lavere etterspørsel.

Konkurransedyktig prissetting

Hvis du justerer prisen regelmessig, kan det bidra til at du forblir konkurransedyktig. Vurder å gjøre følgende ettersom det passer for deg:

  • Legg til en tilpasset helgepris. Hvis du tilbyr den samme prisen hver natt, kan du sette en annen pris for hverdager enn for fredag og lørdag. Hvis du varierer prissettingen etter natt, kan det bidra til å maksimere antallet bestillinger.
  • Sammenlign med lignende utleiesteder. Utleiesteder som har lavere priser enn lignende utleiesteder i nærheten, pleier å ha høyere plassering i søkeresultatene. Vurder å justere prisen per natt sammenlignet med bestilte og ledige utleiesteder i området.

Gå til utleiestedets kalender og velg et datointervall på opptil 31 dager for å se gjennomsnittsprisene for lignende utleiesteder på et kart over området ditt. Faktorene som avgjør hvilke eiendommer som regnes som lignende, er beliggenhet, størrelse, funksjoner, fasiliteter, vurderinger, anmeldelser og de andre utleiestedene gjestene ser på mens de vurderer ditt.

"Jeg holder et øye med utleiesteder som ligner på mine, så jeg kan være sikker på at jeg har konkurransedyktige priser", sier Katie, som er medlem av vertsrådet og Superhost i Palm Springs i California. "Det er viktig å være fleksibel i roligere perioder hvis du virkelig vil få gjester til utleiestedet ditt."

Tiltrekk deg gjester på lengre og kortere opphold

Rabatter for opphold på syv eller flere netter kan bidra til å forbedre plasseringen i søkeresultatene og redusere utskiftingen av gjester, mens kortere opphold kan bidra til å fylle hull i kalenderen.

  • Legg til en ukentlig rabatt. Gjester ser en uthevet forklaring i søkeresultatene og på annonsesiden for rabatter på 10 % eller mer. Den rabatterte prisen vises ved siden av den opprinnelige, som er utstrøket.
  • Kort ned den korteste turlengden. Du kan tilpasse den korteste turlengden etter ukedag. Hvis etterspørselen er høyere i helgene, kan du tillate opphold på én natt midt i uken, men ikke når gjester bestiller kun én natt fredag eller lørdag.

"I de rolige periodene korter jeg ned lengden på det korteste oppholdet, og det gjør at jeg tiltrekker folk som kanskje bare kommer for noen få netter", sier Felicity, som er Superhost i Sydney i Australia.

Optimaliser bilder og utsjekking

Ved å oppdatere opplysningene om utleiestedet bidrar du til å sette tydelige forventninger og gjør at gjestene blir tryggere på å bestille hjemmet ditt, spesielt i rolige perioder.

  • Lag en bildeomvisning. Airbnbs verktøy sorterer automatisk de opplastede bildene etter rom for å gjøre det lettere for gjestene å forstå utformingen av hjemmet ditt. Du kan flytte, fjerne og legge til bilder, legge til mer informasjon for hvert rom og skrive bildetekster for hvert bilde.
  • Legg til tydelige utsjekkingsinstruksjoner. Forklar hva det er viktig at gjestene gjør før de drar, som å låse. Hvem som helst kan lese dem før de bestiller, og flere gjester bestiller utleiesteder med utsjekkingsinstruksjoner. Gjester har fortalt oss at de foretrekker en kort utsjekkingsliste, så ikke legg til flere oppgaver enn det som er strengt nødvendig.

Bli med i en lokal vertsklubb

Hundrevis av vertsklubber rundt om i verden hjelper Airbnb-verter med å få kontakt med og lære av hverandre. Vi har sett at medlemmer av disse lokale klubbene tjener dobbelt så mye som verter som ikke er klubbmedlemmer,* og de har nesten tre ganger så stor sannsynlighet for å bli Superhoster.**

Eksempler på populære klubbaktiviteter er

  • å utveksle vertskapstips som kan øke inntektene
  • å diskutere forskrifter for korttidsutleie
  • å dele pålitelige lokale tjenester som rengjørere og rørleggere
  • å delta på eksklusive nettverksarrangementer

*I henhold til interne data fra Airbnb når man sammenligner den gjennomsnittlige inntekten og de gjennomsnittlige vurderingene til globale medlemmer av Airbnbs vertsklubber med hele den globale vertspopulasjonen, fra september 2022 til september 2023. Inntektsdata varierer avhengig av beliggenhet, sesong og type utleiested.

**I henhold til interne data fra Airbnb om Superhost-status for verter som ble med mellom juli 2023 og juli 2024.

Det er du som til enhver tid kontrollerer prissettingen og andre innstillinger. Resultatene kan variere.

Vertene fikk betalt for å delta i intervjuer.

Vertskapstips er underlagt lokal lovgivning.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
6. jan. 2025
Var dette nyttig?