Gjør høy etterspørsel om til høye inntekter
Høytider, store arrangementer og gunstige værforhold kan øke interessen for utleiestedet ditt. Airbnbs vertskapsverktøy gjør det lettere å få mest mulig ut av disse periodene med høy etterspørsel. Vurder disse trinnene for å maksimere inntektene.
Hold kalenderen oppdatert
Én ting du kan gjøre for å forberede deg på høysesongen, er å gjøre flere netter tilgjengelige i kalenderen. Det bidrar til at annonsen vises i flere søkeresultater, noe som i sin tur kan øke inntektene dine.
Gå til utleiestedets kalender og se etter blokkerte netter, som vises i grått. Åpne alle blokkerte netter du har anledning til å være vertskap for.
Hvis du forlenger tilgjengelighetsvinduet, kan gjestene bestille lenger frem i tid. Denne strategien er spesielt effektiv for områder med forutsigbare perioder med høy etterspørsel, som store, årlige hendelser og snø- og strandsesonger.
Kalenderen åpnes én dag av gangen, uavhengig av tilgjengelighetsvinduet. Hvis vinduet for eksempel er på tolv måneder, så kan gjestene bestille stedet ditt opptil ett år fram i tid fra dagens dato, og tilgjengeligheten oppdateres daglig.
Konkurransedyktig prissetting
Se over prisene på lignende utleiesteder i området for å forbli konkurransedyktig i høysesongen. Sammenlign med lignende utleiesteder ved å gå til utleiestedets kalender og velge et datointervall på opptil 31 dager.
Da får du se gjennomsnittsprisene for lignende utleiesteder på et kart over området ditt. Faktorene som avgjør hvilke eiendommer som regnes som lignende, er beliggenhet, størrelse, funksjoner, fasiliteter, vurderinger, anmeldelser og de andre utleiestedene gjestene ser på mens de vurderer ditt.
Utleiesteder som har lavere priser enn lignende utleiesteder i nærheten, pleier å ha høyere plassering i søkeresultatene.
Hvis du tilbyr den samme prisen hver natt, bør du vurdere å variere prisene på hverdager og i helgene for å imøtekomme endringer i etterspørselen. Dynamisk prissetting kan bidra til å maksimere bestillinger.
Legg til rabatt
En annen måte å skille seg ut på er å legge til rabatter. Du kan imøtekomme en rekke ulike reisende ved å tilby følgende:
- Ukentlige og månedlige rabatter. Tilby ukentlige rabatter for opphold på syv eller flere netter eller månedlige rabatter for opphold på 28 eller flere netter. Det kan forlenge den gjennomsnittlige oppholdslengden for alle utleiestedene dine og redusere utskiftningen av gjester.
- Rabatt ved tidlig bestilling. Legg til en rabatt for bestillinger som gjøres 1 til 24 måneder før innsjekking og lag et sterkt bestillingsgrunnlag i forkant av travle sesonger.
- Restplassrabatt. Ved å redusere prisen per natt når innsjekkingsdatoen nærmer seg, kan du tiltrekke reisende som bestiller i siste liten. Rabatter på bestillinger som gjøres 1 til 28 dager før innsjekking kan bidra til å fylle kalenderen og øke inntektene.
Gjester ser en uthevet forklaring i søkeresultatene og på annonsesiden for ukentlige og månedlige rabatter og restplassrabatter som er på 10 % eller mer og for rabatter ved tidlig bestilling som er på 3 % eller mer. Den rabatterte prisen vises ved siden av den opprinnelige, som er utstrøket.
Merk at rabatten ved tidlige bestilling ikke er tilgjengelig når smart prissetting er slått på, og at rabatter for oppholdslengde må følge lokale regler og forskrifter.
Lag en bildeomvisning
Gode bilder tiltrekker seg oppmerksomhet, bidrar til å sette klare forventninger og gjør at gjestene blir tryggere på å bestille hjemmet ditt. Vurder å oppdatere bildene av utleiestedet når du forbereder deg på sesonger med høy etterspørsel.
- Planlegg bildene. Fokuser på å få bilder som viser frem hjemmets unike detaljer, populære fasiliteter og tilgjengelighetsfunksjoner. Ta bilder av hvert rom og område gjestene kan bruke, fra ulike perspektiver.
- Last opp bilder i liggende format med høy oppløsning. Bildene bør være på minst 800 × 1200 piksler. Større filstørrelser er bedre, opptil ca. 10 MB.
- Få profesjonell hjelp. Vurder å få en profesjonell fotograf til å gjøre jobben. Airbnb kan sette deg i kontakt med en profesjonell i utvalgte byer over hele verden.
- Lag en bildeomvisning. Airbnbs verktøy sorterer automatisk de opplastede bildene etter rom for å gjøre det lettere for gjestene å forstå utformingen av hjemmet ditt. Du kan flytte, fjerne og legge til bilder, legge til mer informasjon for hvert rom og skrive bildetekster for hvert bilde.
Gjør innsjekking og utsjekking enkelt
Du kan også gjøre utleiestedet mer attraktivt ved å forenkle innsjekking og utsjekking.
- Legg til innsjekking uten vert. Ved å installere smartlås, tastatur eller nøkkelboks kan gjestene låse opp inngangen med en kode. Mange gjester foretrekker bekvemmeligheten og fleksibiliteten ved innsjekking uten vert, og det kan spare deg tid. Uansett hvilken metode du velger, er det viktig at du gir hver gjest en unik tilgangskode.
- Oppgi utsjekkingsinstruksjoner. Ta med klare og enkle trinn, for eksempel hvor man skal legge igjen nøklene, og hva som må slås av.
"Det er viktig å ikke overlesse gjestene med slike oppgaver. Jeg vil ikke at det siste de husker er hvor lang den listen før utsjekking var", sier Katie, som er medlem av vertsrådet og Superhost i Palm Springs i California. "Det kan hende du oppnår en femstjerners anmeldelse bare fordi du ikke har en lang utsjekkingsliste."
Bli med i en lokal vertsklubb
Hundrevis av vertsklubber rundt om i verden hjelper Airbnb-verter med å få kontakt med og lære av hverandre. Vi har sett at medlemmer av disse lokale klubbene tjener dobbelt så mye som verter som ikke er klubbmedlemmer,* og de har nesten tre ganger så stor sannsynlighet for å bli Superhoster.**
Eksempler på populære klubbaktiviteter er
- å utveksle vertskapstips som kan øke inntektene
- å diskutere forskrifter for korttidsutleie
- å dele pålitelige lokale tjenester (rengjørere, rørleggere osv.)
- å delta på eksklusive nettverksarrangementer
*I henhold til interne data fra Airbnb når man sammenligner den gjennomsnittlige inntekten og de gjennomsnittlige vurderingene til globale medlemmer av Airbnbs vertsklubber sammenlignet med hele den globale vertspopulasjonen fra september 2022 til september 2023. Inntektsdata varierer avhengig av beliggenhet, sesong og type utleiested.
**I henhold til interne data fra Airbnb om Superhost-status for verter som ble med mellom juli 2023 og juli 2024.
Det er du som til enhver tid kontrollerer prissettingen og andre innstillinger. Resultatene kan variere.
Vertene fikk betalt for å delta i intervjuer.
Vertskapstips er underlagt lokal lovgivning.
Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.