Skap din egen prisstrategi
Airbnb-appen gjør det enkelt å administrere prissetting og tilgjengelighet. Slik bruker du vertsverktøyene til å få flere bestillinger og nå inntektsmålene dine.
Gjennomgå kalenderen regelmessig
Gjester ser etter Airbnb-opplevelser som gir mye for pengene. Gjør det til en vane å se over hva du tar betalt og hvor ofte du er vertskap. Dette hjelper deg å forbli konkurransedyktig.
Du kan justere innstillingene for prissetting og tilgjengelighet direkte i kalenderen. Ha disse faktorene i tankene.
- Ukedag: Vurder å angi forskjellige priser på forskjellige dager. Det kan for eksempel være lurt å ta mindre betalt på roligere dager for å lokke folk til å bestille.
- Tid på dagen: Tenk over hva som er de beste tidspunktene for å tiltrekke seg forskjellige gjester, og legg til tilgjengelighet. Kvelder i ukedager kan for eksempel appellere til lokalbefolkningen som jobber på dagtid og ønsker å unngå travle helger.
- Grupperabatt: Du kan tilby rabatterte priser per person for å appellere til store grupper. Du kan for eksempel tilby 10 % rabatt for 2–3 personer, 20 % rabatt for 4–5 personer og 30 % rabatt for mer enn 6 personer.
- Familier: Vurder å la barn under 12 år delta gratis eller til en lavere pris.
- Bestillinger i siste liten: Hvis en opplevelse bare er delvis bestilt, kan du prøve å justere prisen for å fylle de gjenværende plassene.
- Gruppestørrelse: Du kan justere antall ledige plasser for å unngå å selge for mye hvis du tilbyr opplevelsen din på en annen plattform.
Forbered deg på travlere perioder
Høysesongen kan være en mulighet til å få virksomheten til å vokse. Forbered deg på større etterspørsel fra gjester med disse prisforslagene.
- Legg til flere tilgjengelige tidspunkter: Tilby opplevelsen din oftere når været, ferier og store arrangementer som konserter, festivaler og sportsarrangementer bringer flere besøkende til området ditt.
- Oppdater antall gjester: Vurder å øke antall plasser og justere prisen for å tiltrekke gjester som bestiller i siste liten. Du kan gjøre disse endringene i I dag-fanen.
Travle sesonger er også en god mulighet til å oppdatere annonsen din slik at den skiller seg ut i søkeresultatene. Vurder å justere tittelen og beskrivelsen for å fremheve tiden på året eller legge til nye bilder.
Ha en plan for roligere perioder
Her er noen tips til hvordan du kan få annonsen til å skille seg ut i roligere perioder.
- Legg til rabatter: Selv små rabatter kan gi bedre plassering i søkeresultatene. Vurder å tilby lavere priser med rabatter for tidlig bestilling og større grupper. Hvis rabatten gir mer enn 10 % avslag på totalprisen, vises den rabatterte prisen ved siden av den opprinnelige prisen, som er strøket over, i søkeresultatene og i annonsen.*
- Gi rom for bestillinger i siste liten: Reduser bestillingsfristen slik at gjestene kan bestille samme dag eller dagen før. Halvparten av alle bestillinger skjer mindre enn én uke før opplevelsen begynner.**Lokale gjester og besøkende med fleksible planer har en tendens til å bestille senere enn vanlig i rolige perioder.
**Må være minst 3 USD eller tilsvarende i lokal valuta som avslag på totalprisen
*Basert på opplevelsesreservasjoner fra 13. mai 2025 til 20. juli 2025 i 30 byer over hele verden.
Du bestemmer alltid prisene og andre innstillinger selv. Resultatene kan variere.
Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.
