Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.

Skap din egen prisstrategi

Juster prisene dine regelmessig, og vurder etterspørselen og sesongvariasjonene.
Av Airbnb 4. des. 2025

Airbnb-appen gjør det enkelt å administrere prissetting og tilgjengelighet. Slik bruker du vertsverktøyene til å få flere bestillinger og nå inntektsmålene dine.

Gjennomgå kalenderen regelmessig

Gjester ser etter Airbnb-opplevelser som gir mye for pengene. Gjør det til en vane å se over hva du tar betalt og hvor ofte du er vertskap. Dette hjelper deg å forbli konkurransedyktig.

Du kan justere innstillingene for prissetting og tilgjengelighet direkte i kalenderen. Ha disse faktorene i tankene.

  • Ukedag: Vurder å angi forskjellige priser på forskjellige dager. Det kan for eksempel være lurt å ta mindre betalt på roligere dager for å lokke folk til å bestille.
  • Tid på dagen: Tenk over hva som er de beste tidspunktene for å tiltrekke seg forskjellige gjester, og legg til tilgjengelighet. Kvelder i ukedager kan for eksempel appellere til lokalbefolkningen som jobber på dagtid og ønsker å unngå travle helger.
  • Grupperabatt: Du kan tilby rabatterte priser per person for å appellere til store grupper. Du kan for eksempel tilby 10 % rabatt for 2–3 personer, 20 % rabatt for 4–5 personer og 30 % rabatt for mer enn 6 personer.
  • Familier: Vurder å la barn under 12 år delta gratis eller til en lavere pris.
  • Bestillinger i siste liten: Hvis en opplevelse bare er delvis bestilt, kan du prøve å justere prisen for å fylle de gjenværende plassene.
  • Gruppestørrelse: Du kan justere antall ledige plasser for å unngå å selge for mye hvis du tilbyr opplevelsen din på en annen plattform.

Forbered deg på travlere perioder

Høysesongen kan være en mulighet til å få virksomheten til å vokse. Forbered deg på større etterspørsel fra gjester med disse prisforslagene.

  • Legg til flere tilgjengelige tidspunkter: Tilby opplevelsen din oftere når været, ferier og store arrangementer som konserter, festivaler og sportsarrangementer bringer flere besøkende til området ditt.
  • Oppdater antall gjester: Vurder å øke antall plasser og justere prisen for å tiltrekke gjester som bestiller i siste liten. Du kan gjøre disse endringene i I dag-fanen.

Travle sesonger er også en god mulighet til å oppdatere annonsen din slik at den skiller seg ut i søkeresultatene. Vurder å justere tittelen og beskrivelsen for å fremheve tiden på året eller legge til nye bilder.

Ha en plan for roligere perioder

Her er noen tips til hvordan du kan få annonsen til å skille seg ut i roligere perioder.

  • Legg til rabatter: Selv små rabatter kan gi bedre plassering i søkeresultatene. Vurder å tilby lavere priser med rabatter for tidlig bestilling og større grupper. Hvis rabatten gir mer enn 10 % avslag på totalprisen, vises den rabatterte prisen ved siden av den opprinnelige prisen, som er strøket over, i søkeresultatene og i annonsen.*
  • Gi rom for bestillinger i siste liten: Reduser bestillingsfristen slik at gjestene kan bestille samme dag eller dagen før. Halvparten av alle bestillinger skjer mindre enn én uke før opplevelsen begynner.**Lokale gjester og besøkende med fleksible planer har en tendens til å bestille senere enn vanlig i rolige perioder.

**Må være minst 3 USD eller tilsvarende i lokal valuta som avslag på totalprisen

*Basert på opplevelsesreservasjoner fra 13. mai 2025 til 20. juli 2025 i 30 byer over hele verden.

Du bestemmer alltid prisene og andre innstillinger selv. Resultatene kan variere.

Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
4. des. 2025
Var dette nyttig?