Tips for å forenkle vertskapet i den travle sesongen

Følg en sjekkliste for rengjøring, bruk utsjekkingsverktøy og oppdater fasilitetene dine.
Av Airbnb 5. jul. 2023
Leselengde 4 min
Oppdatert 5. jul. 2023

Det kalles den travle sesongen av en grunn: En full kalender med lite pause mellom gjesteoppholdene kan være mye å administrere. Prøv disse tipsene for å opprettholde god gjestfrihet i travle tider.

Rask klargjøring til nye gjester

Hvis du følger den samme rutinen etter hver utsjekking, går det raskere å gjøre stedet klart til nye gjester når du har flere bestillinger rett etter hverandre. Robin, en Superhost i Mount Barker i Australia, anbefaler å bruke en sjekkliste, uansett om du gjør rent selv eller får noen andre til å gjøre det.

"Det fine med å bruke en sjekkliste er at den holder meg fokusert og sørger for at jeg ikke overser noe", sier Robin. "Det er lett å glemme seg om man skulle blitt avbrutt, og det å huske på alle de små detaljene gjør vertskapet til en bedre opplevelse for både gjestene og meg."

Flere tips om hvordan du håndterer flere gjesteopphold på rad:

  • Ha to eller tre sett ekstra med sengetøy. Ekstra sengetøy og håndklær gjør at du kan re opp på soverommet og finne nye håndklær til badet og kjøkkenet uten å vaske klær med en gang. Du har reserve dersom det er vanskelige flekker som sminke eller matlagingsfett.

  • Bruk dynetrekk og pute- og madrassbeskyttere. Ha ekstra av disse elementene også, så går det raskere å re opp mellom gjesteopphold.

  • Registrer deg for leveringstjenester. Fyll på rengjøringsutstyr, toalettsaker, dagligvarer eller andre varer du trenger eller gir gjester regelmessig, uten å måtte løpe til butikken.

  • Ha en pålitelig reserveplan for rengjøring, vedlikehold og hagearbeid. Dette gjør at du kan holde deg til planen selv når du og de som vanligvis hjelper deg, ikke er tilgjengelige. Hvis du føler deg overveldet, kan du vurdere å legge til en medvert.

Spar tid med utsjekkingsverktøy

Utsjekkingen bør være enkel for deg og gjestene. I mai lanserte vi utsjekkingsverktøy som er utviklet for å gjøre prosessen enklere for alle.

De nye funksjonene inkluderer automatiske push-varsler og utsjekking med ett trykk. Airbnb sender utsjekkingstidspunkt og -instruksjoner til gjestene kl. 17.00 lokal tid dagen før utsjekking. Alle gjester som bruker appen på en mobil enhet, og som har push-varslinger slått på, mottar disse. De kan også trykke på en knapp for å gi deg beskjed når de har sjekket ut, så du kan begynne å gjøre deg klar for neste gjest.

Joh, en Superhost i Forestville i California, liker å sende sine egne planlagte meldinger rundt utsjekkingstiden, særlig i travle sesonger. "Jeg forteller gjestene at rengjøringspersonalet kommer kl. 11.00 for å gjøre klart til de neste gjestene. Da forstår de hvorfor det er viktig å være ute til riktig tid", sier hun.

Flere tips om hvordan du sparer tid med utsjekkingsverktøy:

  • Konfigurer grunnleggende utsjekkingsinstruksjoner. Det går fort å lage instruksjonene ved å velge fra en liste med fem vanlige oppgaver. Du kan legge til merknader for hver av dem. Under "Kast søppel" kan du for eksempel be gjestene om å kaste restavfall i ett søppelspann og ting som skal resirkuleres, i et annet.

  • Inkluder oppfordringer som er spesifikke for hjemmet ditt. Hvis fasilitetene inkluderer en utendørs grill, kan du be gjestene om å ta på trekket igjen etter bruk.

  • Legg til utsjekkingskort. Når du har konfigurert grunnleggende utsjekkingsinstruksjoner, kan du legge til utsjekkingskort i en planlagt melding eller et hurtigsvar som lenker tilbake til dem. Det er en god måte å sende påminnelser til gjester som ikke bruker Airbnb-appen med påslåtte push-varslinger.

Fremhev sesongbaserte fasiliteter

Søk etter utleiesteder med svømmebasseng økte med 60 % i de tre første månedene av 2023 sammenlignet med de samme månedene i 2022, viser Airbnbs globale data. De mest bestilte Airbnb-kategoriene var Strand, Fantastiske basseng og Hytter.

Hvis du oppdaterer annonsen din for å fremheve sesongbaserte funksjoner og fasiliteter, blir det lettere for gjester som søker det du tilbyr, å finne og bestille stedet ditt.

"Søsteren min er interiørarkitekt, og hun endrer utseendet på stedet vårt etter sesong, og låner ting fra gavebutikken i byen vår", sier Fred, en Superhost i Placencia i Belize. "Hvert år legger vi til en ny fasilitet også, noe spesielt for å få tidligere gjester til å komme tilbake. Vi har lagt til et lysthus, et observatorium og et barområde over vannet."

Flere tips for å fremheve sesongbaserte fasiliteter:

  • Legg til bilder i stil med sesongen. I varmere måneder kan du vise potensielle gjester det fantastiske bassenget, en utendørs grill, hengekøyen eller stien til stranden. I de kaldere månedene kan du dele bilder av peisen, boblebadet eller stien til heisene ved skiløypen/-bakken.

  • Oppdater annonsebeskrivelsen. Har du lagt til fasiliteter på eiendommen nylig, sånn som Fred og søsteren hans gjorde? Beskriv dem som nye i annonsebeskrivelsen og legg til bilder.

  • Oppdater annonseopplysningene. Se over kontoinnstillingene dine, og sørg for at du har merket av for alle fasilitetene du tilbyr. Inkluder mer informasjon når du blir bedt om å gjøre det.

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden den ble publisert.

Airbnb
5. jul. 2023
Var dette nyttig?