Dette innholdet er ikke tilgjengelig på språket du har valgt, så vi har foreløpig gjort det tilgjengelig på det nærmeste tilgjengelige språket.

Få mest mulig ut av meldingsfanen

Prøv disse tipsene for å søke i, sende og planlegge meldinger raskt og enkelt.
Av Airbnb 1. mai 2024
Oppdatert 3. feb. 2025

Meldingsfanen er Airbnb-innboksen. Den samler alle vertskaps-, tur og kundeservicemeldinger på ett sted. Funksjonene i meldingsfanen lar deg

  • filtrere meldinger og søke i innboksen
  • sende og planlegge meldinger, inkludert forhåndsskrevne maler som kalles hurtigsvar
  • kommunisere med hver gjest i en reservasjon i én samtale
  • starte meldingstråder for å holde orden på samtaler
  • redigere og angre sending av sendte meldinger
  • bruke lesebekreftelser til å se når gjestene viser meldingene dine
  • reagere på meldinger med emojier

Filtrering og søk i meldinger

Standardvisningen viser alle meldingene dine på Airbnb. Velg Vertskap, Reiser eller Kundeservice for å filtrere meldinger etter type.

Innenfor Vertskap kan du bruke disse ekstra filtrene:

  • Uleste viser kun uåpnede meldinger.
  • Turfase sorterer meldinger etter reservasjonsforespørsler, kommende reservasjoner, pågående opphold eller tidligere reservasjoner.
  • Annonser organiserer meldinger etter annonse hvis du har mer enn én.
  • Stjernemerket viser kun meldingene du har markert med en stjerne.

Hvis du har en medvert, er Superhost-ambassadør eller vertskap for en Airbnb-opplevelse, finner du disse filtrene i meldingsfanen:

  • Medvert viser samtaler mellom deg og eventuelle medverter for en annonse.
  • Superhost-ambassadør viser meldinger mellom deg og vertene du er satt i kontakt med.
  • Opplevelser gir deg mulighet til å lese meldinger relatert til disse bestillingene.

Anvend filteret Reiser for å se meldinger du sender og mottar som gjest. Bruk filteret Kundeservice for å se samtalene dine med Airbnbs kundeservice.

Ser du etter en bestemt samtale? Du kan søke i meldinger etter navn, ord eller setninger. Resultatene tar hensyn til eventuelle filtre du har brukt, slik at du kan finne samtaler raskere.

Sending og planlegging av hurtigsvar

Tydelig kommunikasjon til rett tid er avgjørende for å lykkes som vertskap. Start samtaler, oppgi informasjon og svar på spørsmål fra gjester i meldingsfanen.

Prøv å bruke hurtigsvarfunksjonen for å spare tid. Hurtigsvar er meldingsmaler for deling av rutinemessig informasjon, slik at du ikke trenger skrive alt hver gang. Du finner noen forhåndsskrevne meldinger i meldingsfanen som kan være til hjelp for gjester på viktige tidspunkter, som rett etter bestilling. Du kan bruke disse hurtigsvarene som de er, redigere dem eller opprette egne egendefinerte maler.

Meldingsfanen bruker kunstig intelligens til å forstå gjestenes spørsmål og automatisk foreslå et hurtigsvar. Det foreslåtte svaret vises i samtalen med gjesten, og det er kun du som kan se det.

Du kan gjennomgå, redigere og sende det foreslåtte hurtigsvaret med én gang eller planlegge levering senere. Plassholdere i malene fyller automatisk ut visse opplysninger om bestillingen og utleiestedet når meldingen sendes, blant annet beliggenhet, gjestens navn og innsjekkingstidspunkt. Sørg for at annonsen er fullstendig og oppdatert, fordi meldinger med tomme plassholdere ikke kommer til å sendes på riktig måte.

Når en melding du har planlagt, skal sendes, ser du en påminnelse i samtalen med gjesten. Juster eller hopp over å sende meldingen dersom den gjentar informasjon du allerede har delt.

Finn ut mer om å bruke hurtigsvar for å spare tid.

Kommunikasjon med en gruppe

Hver bestilling starter en ny samtale i meldingsfanen.

Bestillingsgjesten kan invitere andre voksne som reiser sammen med dem, til å bli med på reservasjonen. Gjester som godtar invitasjonen, legges til i samtalen, og du sender meldinger til hele gruppen. Gjestene kan lese alle meldingene, selv om de legges til sent, så du trenger ikke gjenta deg selv.

Trykk på Opplysninger-knappen for å se mer informasjon om reservasjonen og samtalen, inklusive en liste over alle som er med. Velg bildet til en gjest for å få tilgang til vedkommendes profil og finne ut mer om hvem du er vertskap for.

Bruk av andre meldingsfunksjoner

Du finner flere funksjoner for å administrere samtaler i meldingsfanen, inklusive meldingstråder, redigeringsverktøy, lesebekreftelser og emojier.

  • Meldingstråder lar deg starte en tråd når du svarer på en melding, som skjuler svaret ditt under den opprinnelige meldingen.
  • Redigeringsverktøy lar deg redigere en melding innen 15 minutter etter at du har sendt den, og angre sending av meldingen innen 24 timer.
  • Lesebekreftelser viser om gjester eller andre mottakere har vist meldingene dine, med mindre de har deaktivert denne funksjonen i kontoinnstillingene.
  • Emojier lar deg reagere på en melding med et smilefjes, hjerte, tommel opp, klappende hender eller et leende ansikt.

Spørsmål og svar om meldingsfanen

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
1. mai 2024
Var dette nyttig?