Det mest grunnleggende i kommunikasjon med gjester
Høydepunkter
Ved å kontakte gjestene på viktige tidspunkter viser du at du bryr deg.
Bruk av Airbnb sine verktøy kan bidra til å automatisere kommunikasjonen.
- Bruk av et inkluderende språk i meldingene dine er nøkkelen til å ønske alle gjester velkommen.
Det første skrittet mot en positiv gjesteopplevelse er å kommunisere effektivt med dem. Som vert kan du både bidra til at gjestene har det bra, og legge til rette for gode anmeldelser ved å kommunisere tydelig og raskt fra begynnelsen av, når gjester viser interesse for stedet ditt, og helt til de sjekker ut.
Tips til god kommunikasjon
Vær ærlig. Daniel, som er vert i San Francisco, sier at han alltid er ærlig om stedet sitt. "Det du sier at gjestene kommer til å få, må stemme overens med det de faktisk får når de ankommer utleiestedet ditt", sier han. "Det er bedre at du underdriver i beskrivelsen av utleiestedet, og at gjestene kommer til et finere sted enn de hadde sett for seg, enn motsatt."
Vær nysgjerrig. Du kan være inkluderende ved rett og slett å spørre: Hva trenger du for å føle deg komfortabel og velkommen på stedet mitt? Du kommer langt ved å vise empati og ikke la deg styre av antakelser.
Vær tilgjengelig. Annette er Superhost i San Francisco og pleier å si dette til gjester: "Ikke prøv å reparere noe selv, uansett hvor små reparasjoner det måtte være snakk om. Kontakt oss umiddelbart, så tar vi oss av det." Erfarne verter bruker raske svar for å holde kontakten med gjestene når det gjelder vanlige problemer.
Vær omtenksom. Små, vennlige gester kan gjøre oppholdet til en bedre opplevelse for deg og gjestene dine. Hvis det oppstår et problem, sier gjestene ofte at det som betyr mest for dem, er hvordan vertene reagerer.
Vær smart. Ved å kommunisere med gjestene gjennom Airbnb-appen bidrar du til å beskytte deg selv. Alle samtaler lagres i tilfelle du trenger å vise til dem når du er i kontakt med kundeservice hvis et problem skulle oppstå. Det gjør det også enklere å finne opplysningene om alle gjestene dine samlet på ett sted.Tilfeller der det er viktig å kommunisere med gjestene
Bestillingshenvendelse: Et raskt svar blir alltid verdsatt når en gjest først tar kontakt for å bestille stedet ditt. Raske svar er ikke bare viktig for å gjøre gjestene fornøyde, men det er også et av kriteriene for å bli Superhost.
Du kan tilby femstjerners service fra helt fra begynnelsen av ved å svare på alle henvendelser fra gjester innen 24 timer. Bruk av planlagte meldinger kan også gjøre det lettere å planlegge i forkant for å holde styr på informasjonen du delere med gjestene.
Når gjestene bestiller: Gjester setter pris at verter sender dem en melding det de takker for bestillingen. Du kan gjøre velkomstmeldingen mer personlig ved å bruke informasjon fra gjestens profil.
Du kan for eksempel spørre om interesser, hjembyen deres eller hobbyer. Dette er også en fin mulighet for deg til å stille flere spørsmål, som hva formålet med reisen deres er, og hvem de har med seg.
Før ankomst: Den vanskeligste delen av en reise er ofte å komme seg til reisemålet. Tydelige veibeskrivelser og innsjekkingsopplysninger er derfor helt avgjørende for å bidra til at gjestene får en ankomst uten stress.
Du kan svare på vanlige spørsmål ved å fylle ut alle feltene i delenInformasjon til gjestene i Annonser-fanen. Her kan du oppgi veibeskrivelser til stedet ditt, instruksjoner for innsjekking og informasjon om trådløst nettverk. Dette blir delt i gjestenes Turer-fane 48 timer før de sjekker inn.
Innsjekking: Noen gjester, spesielt fra historisk marginaliserte grupper, har fortalt at innsjekking uten vert kan få dem til å føle seg mer komfortable. Men hvis du er i nærheten, kan du også spørre gjestene om de foretrekker personlig innsjekking. Du kan også lage en husmanual som inneholder informasjon om hvordan de ulike systemene og apparatene på stedet ditt brukes.
Etter den første natten: Mange verter sier at de liker å holde kontakten med gjestene i løpet av oppholdet. Det er bra å være på og spørre hvordan ting går.
Før utsjekking: Det er lurt å minne gjester på tidspunktet de må sjekke ut, hvor de skal legge fra seg nøkkelen, og andre ting de må gjøre før de drar, som å ta ut søpla.
Etter avreise: Noen verter liker å sende gjestene en melding for å takke dem for oppholdet. Det bidrar til å minne gjestene på å skrive en anmeldelse, mens de fortsatt har detaljene om hva som gjorde oppholdet bra, friskt i minne. Det er også smart å gi gjestene en anmeldelse med det samme. Vær ærlig og høflig i tilnærmingen din, og bruk de samme standardene til å vurdere alle gjestene.
Les mer i guiden om hvordan kan gjøre de første gjestene fornøyde.
Høydepunkter
Ved å kontakte gjestene på viktige tidspunkter viser du at du bryr deg.
Bruk av Airbnb sine verktøy kan bidra til å automatisere kommunikasjonen.
- Bruk av et inkluderende språk i meldingene dine er nøkkelen til å ønske alle gjester velkommen.