Se over prisen din
Du angir den innledende grunnprisen i Airbnb start. Ved å starte med en lavere grunnpris kan du tiltrekke deg de første gjestene og anmeldelsene på veien mot inntektsmålene dine. Vurder prisene regelmessig for å sikre at du er konkurransedyktig.
Forstå den lokale etterspørselen
Hvis du setter en høyere pris på stedet ditt enn lignende steder i nærheten, kan du gå glipp av bestillinger. Airbnbs prisverktøy kan hjelpe deg med å tilpasse prisen ved endringer i etterspørselen. Her er noen eksempler:
- Prisforslag per natt. Personlige anbefalinger hjelper deg med å sette priser for ulike dager, årstider og spesielle arrangementer. Disse tipsene bruker faktorer som beliggenheten og fasilitetene til utleiestedet, tidligere bestillinger og de nyeste prisene i området. Trykk på tryllestaven over kalenderen for å vise eller skjule dem.
- Lignende utleiesteder. Med dette verktøyet kan du på et kart over området ditt sammenligne gjennomsnittsprisene for bestilte og ubestilte hjem. Trykk på hvilken som helst dato i kalenderen eller åpne grunnprisen i prisinnstillingene for å se annonser som ligner din.
- Smart prissetting. Dette verktøyet bruker de samme faktorene som prisforslag for å oppdatere prisen automatisk etter etterspørselen. Du angir prisklassen din, og du kan åpne prisinnstillingene for å slå verktøyet av og på for spesifikke datoer. Hvis du bruker smart prissetting, får du ikke prisforslag.
"Jeg har oversikt over hva som skjer i området mitt, og det gjør meg trygg på at jeg setter riktig pris", sier Felicity, som er Superhost i New South Wales i Australia. "Jeg vet om jeg har den rette prisen og bare må ha is i magen, eller om jeg trenger å senke prisen."
Prioriter verdi for pengene
Gjester ser etter overnattingssteder som tilbyr enestående kvalitet til prisen de betaler. Husk dette når du vurderer pris:
- Totalbeløpet gjestene betaler. Når du vet hva gjestene betaler, er det lettere å sette en konkurransedyktig pris. Velg hvilke datoer som helst i kalenderen for å få en prisoversikt, inkludert Airbnbs tjenestegebyrer. Husk at eventuelle gebyrer du legger til, for eksempel et rengjøringsgebyr, gir høyere totalpris.
- Gjesteanmeldelser. Bruk tilbakemeldinger fra gjester til å finne ut hva som fungerer og hva du kan forbedre. Når du har fått noen gode anmeldelser, kan du vurdere prisen på nytt.
- Hva stedet ditt tilbyr. Oppgraderinger, som å legge til populære fasiliteter og tilgjengelighetsfunksjoner, kan bidra til flere gjester.
"Design og fasiliteter er en fin måte å øke prisen og antall bestillinger på", sier Katie Kay, som er medlem av vertsrådet og Superhost i Lake Arrowhead i California.
Slik legger du til rabatter
Kampanjer og rabatter kan bidra til å forbedre annonsens plassering i søk og tiltrekke gjester. Dette er alternativene:
- Kampanje for nye annonser: Tilby 20 % avslag på de første 3 bestillingene for å tiltrekke deg de første gjestene og få anmeldelser.
- Rabatt for tidlig bestilling: Reduser prisen for bestillinger som gjøres mellom 1 og 24 måneder i forveien for å tiltrekke deg gjester som liker å planlegge i god tid.
- Siste liten-rabatt: Reduser prisen for bestillinger som gjøres mellom 1 og 28 dager før innsjekking for å fylle ledige datoer i kalenderen.
- Ukes- og månedsrabatter: Rabatter for lengre opphold kan bidra til å fylle kalenderen raskere og få gjester til å bli værende lenger.
"Jeg får lengre opphold ved å tilby ukes- og månedsrabatter", sier Daniel, som er Superhost på Kanariøyene i Spania. "Gjestene ender vanligvis opp med å bestille en hel uke, og det regner jeg som en liten seier."
Gjester ser en uthevet forklaring i søkeresultatene og på annonsesiden din med kampanjen for den nye annonsen og for ukes- og månedsrabatter på 10 % eller mer.
Du bestemmer alltid prisene og andre innstillinger selv. Resultatene kan variere.
Vertene fikk betalt for å delta i intervjuer.
Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.