Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.

Se over prisen din

Bruk Airbnb-verktøy til å finne en konkurransedyktig strategi.
Av Airbnb 10. jan. 2024
Oppdatert 14. juli 2025

Du angir den innledende grunnprisen i Airbnb start. Ved å starte med en lavere grunnpris kan du tiltrekke deg de første gjestene og anmeldelsene på veien mot inntektsmålene dine. Vurder prisene regelmessig for å sikre at du er konkurransedyktig.

Forstå den lokale etterspørselen

Hvis du setter en høyere pris på stedet ditt enn lignende steder i nærheten, kan du gå glipp av bestillinger. Airbnbs prisverktøy kan hjelpe deg med å tilpasse prisen ved endringer i etterspørselen. Her er noen eksempler:

  • Prisforslag per natt. Personlige anbefalinger hjelper deg med å sette priser for ulike dager, årstider og spesielle arrangementer. Disse tipsene bruker faktorer som beliggenheten og fasilitetene til utleiestedet, tidligere bestillinger og de nyeste prisene i området. Trykk på tryllestaven over kalenderen for å vise eller skjule dem.
  • Lignende utleiesteder. Med dette verktøyet kan du på et kart over området ditt sammenligne gjennomsnittsprisene for bestilte og ubestilte hjem. Trykk på hvilken som helst dato i kalenderen eller åpne grunnprisen i prisinnstillingene for å se annonser som ligner din.
  • Smart prissetting. Dette verktøyet bruker de samme faktorene som prisforslag for å oppdatere prisen automatisk etter etterspørselen. Du angir prisklassen din, og du kan åpne prisinnstillingene for å slå verktøyet av og på for spesifikke datoer. Hvis du bruker smart prissetting, får du ikke prisforslag.

"Jeg har oversikt over hva som skjer i området mitt, og det gjør meg trygg på at jeg setter riktig pris", sier Felicity, som er Superhost i New South Wales i Australia. "Jeg vet om jeg har den rette prisen og bare må ha is i magen, eller om jeg trenger å senke prisen."

Prioriter verdi for pengene

Gjester ser etter overnattingssteder som tilbyr enestående kvalitet til prisen de betaler. Husk dette når du vurderer pris:

  • Totalbeløpet gjestene betaler. Når du vet hva gjestene betaler, er det lettere å sette en konkurransedyktig pris. Velg hvilke datoer som helst i kalenderen for å få en prisoversikt, inkludert Airbnbs tjenestegebyrer. Husk at eventuelle gebyrer du legger til, for eksempel et rengjøringsgebyr, gir høyere totalpris.
  • Gjesteanmeldelser. Bruk tilbakemeldinger fra gjester til å finne ut hva som fungerer og hva du kan forbedre. Når du har fått noen gode anmeldelser, kan du vurdere prisen på nytt.
  • Hva stedet ditt tilbyr. Oppgraderinger, som å legge til populære fasiliteter og tilgjengelighetsfunksjoner, kan bidra til flere gjester.

"Design og fasiliteter er en fin måte å øke prisen og antall bestillinger på", sier Katie Kay, som er medlem av vertsrådet og Superhost i Lake Arrowhead i California.

Slik legger du til rabatter

Kampanjer og rabatter kan bidra til å forbedre annonsens plassering i søk og tiltrekke gjester. Dette er alternativene:

  • Kampanje for nye annonser: Tilby 20 % avslag på de første 3 bestillingene for å tiltrekke deg de første gjestene og få anmeldelser.
  • Rabatt for tidlig bestilling: Reduser prisen for bestillinger som gjøres mellom 1 og 24 måneder i forveien for å tiltrekke deg gjester som liker å planlegge i god tid.
  • Siste liten-rabatt: Reduser prisen for bestillinger som gjøres mellom 1 og 28 dager før innsjekking for å fylle ledige datoer i kalenderen.
  • Ukes- og månedsrabatter: Rabatter for lengre opphold kan bidra til å fylle kalenderen raskere og få gjester til å bli værende lenger.


"Jeg får lengre opphold ved å tilby ukes- og månedsrabatter", sier Daniel, som er Superhost på Kanariøyene i Spania. "Gjestene ender vanligvis opp med å bestille en hel uke, og det regner jeg som en liten seier."

Gjester ser en uthevet forklaring i søkeresultatene og på annonsesiden din med kampanjen for den nye annonsen og for ukes- og månedsrabatter på 10 % eller mer.

Du bestemmer alltid prisene og andre innstillinger selv. Resultatene kan variere.

Vertene fikk betalt for å delta i intervjuer.

Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
10. jan. 2024
Var dette nyttig?