Slik tar du imot de første gjestene
Høydepunkter
Legg til oppdaterte innsjekkingsinstruksjoner for å gjøre ankomsten enklere.
Vær tilgjengelig for gjester og hold stedet rent.
Praktiser inkluderende vertskap, det er en avgjørende del av å lykkes som vert.
Det er mulig du blir litt nervøs når du går og venter på å ta imot de første gjestene dine. Men vi er der hele tiden. Vil du skape en god opplevelse for de første gjestene dine og alle de som kommer i fremtiden? Ta en titt på denne femtrinnsguiden.
Trinn 1: Kommuniser tidlig og ofte
Velkomsten begynner allerede før gjestene kommer inn døren. Ved å svare raskt på gjestenes meldinger viser du at du bryr deg om dem.
Disse tidlige samtalene er også en god anledning til å gi de rette forventningene. Noen nyttige tips:
- Vær ærlig. Gjester kan ha oversett viktige detaljer i annonsen din. Hvis du, familien din, andre gjester eller kjæledyr skal dele stedet med gjestene, kan det være lurt å minne om dette.
- Vær nysgjerrig. Du kan være inkluderende, rett og slett ved å spørre: Hva trenger du for å føle deg komfortabel og velkommen på stedet mitt?
- Svar på den enkle måten. Du kan bruke Airbnb-meldinger eller appen til å svare gjestene hjemme og på farten.
- Tenk fremover. Hvis du forventer å sende lignende informasjon til flere gjester, kan du spare tid ved å bruke meldingsverktøyene våre.
Trinn 2: Gjør innsjekkingen enkel
Du kan svare på alle vanlige spørsmål og gi gjestene en myk start ved å fylle ut alle felter under Informasjon til gjester i Annonser-fanen. Her kan du oppgi veibeskrivelser til stedet ditt, innsjekkingsinstruksjoner og opplysninger om det trådløse nettverket. Dette blir delt i gjestenes Turer-fane 48 timer før de sjekker inn.
Gjester, spesielt de fra historisk marginaliserte grupper, har fortalt at innsjekking uten vert har fått dem til å føle seg mer komfortable. Men hvis du er i nærheten, kan du også spørre gjestene om de foretrekker personlig innsjekking.
Steg 3: Hold det rent og ryddig
Når gjestene bestiller på Airbnb, forventer de å finne et rent sted. Hvis gjestene finner hybelkaniner på soverommet eller smuler på kjøkkenet, kan det bli det eneste de husker om stedet ditt.
Løse hårstrå er lite appetittlig, så vær oppmerksom på steder der håret ofte samler seg, som laken, håndklær, gulv og bad. For mange personlige eiendeler får stedet til å virke rotete. Prøv derfor å oppbevare noen av disse i et skap eller lignende.
Trinn 4: Forutse gjestenes behov
Alle gjester er forskjellige, men de fleste forventer å ha tilgang til visse ting og opplysninger med en gang. Du kan vurdere
- å fylle stedet med basisartikler, deriblant håndklær, laken, såpe og toalettpapir
- å oppdatere husmanualen med viktig informasjon om hvilke rom gjestene ikke har tilgang til, instruksjoner om elektrisk utstyr, trådløst nettverk, osv.
- å opprette en guide som inneholder favorittrestauranter, dagligvarebutikker, kaffebarer og annet
- å gjøre deg tilgjengelig på SMS, telefon eller e-post i tilfelle noe går galt
- å ha viktige telefonnumre lett tilgjengelig, for eksempel til rørlegger, håndverker, naboer og kundeservice for internett og TV
Trinn 5: Gi og få anmeldelser
Når gjestene dine har sjekket ut, får de muligheten til å skrive en anmeldelse av stedet ditt. De første anmeldelsene dine er avgjørende for om du lykkes på Airbnb. Den gjennomsnittlige stjernevurderingen din vises i annonsen etter du har fått tre anmeldelser, og kan påvirke plasseringen din søkeresultatene.
Du har også muligheten til å skrive anmeldelser om gjester. Anmeldelsesprosessen bidrar til å bygge tillit blant gjester og verter, som skaper grunnlaget for hele Airbnb-fellesskapet. Vær ærlig og høflig i tilnærmingen din, og bruk de samme standardene for å evaluere alle gjestene.Høydepunkter
Legg til oppdaterte innsjekkingsinstruksjoner for å gjøre ankomsten enklere.
Vær tilgjengelig for gjester og hold stedet rent.
Praktiser inkluderende vertskap, det er en avgjørende del av å lykkes som vert.