Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Skriv en effektiv beskrivelse av stedet ditt

    Hjelp gjestene med å se for seg stedet ditt med klare, nøyaktige opplysninger.
    Av Airbnb 18. nov. 2020
    Leselengde 8 min
    Oppdatert 11. okt. 2022

    Høydepunkter

    • Fokuser på det som gjør stedet ditt unikt.

    • Fortell ærlig om stedet ditt, slik at gjestene får de rette forventningene.

    • Oppdater annonsebeskrivelsen din

    Vi har fått høre fra Superhoster at stedet ikke trenger å være perfekt for å være populært, men at det er viktig å fortelle gjestene nøyaktig hva de drar til.

    Ved å skrive en god beskrivelse av stedet ditt kan du gi de rette forventningene og få reservasjoner. Slik kan du få reisende til å glede seg til å bo på stedet ditt.

    Skriv en fengende tittel

    Annonsetittelen er det første gjestene leser, og sammen med forsidebildet lokker den dem til å se nærmere på annonsen din. Bruk den til å rette oppmerksomheten mot stedets beste egenskaper.

    Her er noen eksempler på gode titler:

    • Koselig hytte med profesjonelt kjøkken
    • Hundevennlig studio i nærheten av LAX
    • Strandvilla med kajakker

    Du har 32 tegn, inklusive mellomrom, til å fange gjestenes interesse og gi dem lyst til å finne ut mer om stedet ditt. Hvorfor så få tegn? Kortere titler fungerer bedre på smarttelefoner og nettbrett, og det er disse enhetene 75 % av alle søk på Airbnb skjer på.

    Unngå å bruke emojier og symboler og bruk bare store bokstaver på egennavn (f.eks. "Yellowstone") og vanlige forkortelser (f.eks. "LAX").

    Les retningslinjene for titler

    Fokuser på spesielle egenskaper

    Det finnes millioner av steder å bo på Airbnb. Hvis du vil formidle hva som er spesielt med ditt, bør du bruke et par minutter på å tenke over hvilke egenskaper som får det til å skille seg ut, for eksempel beliggenhet eller fasiliteter.

    Avhengig av hva som gjelder for deg, kan du for eksempel nevne noe av følgende:

    • "Vi er ti minutters gange unna to av de beste mikrobryggeriene i byen."
    • "De berømte terrengsykkelløypene i området ligger bare et kvarters sykkeltur eller fem minutters kjøring unna."

    Hvis du vil ha inspirasjon, kan du lese beskrivelsene til noen andre verter og se hva slags anmeldelser de har fått. Det kan gi deg informasjon om hva slags informasjon og fasiliteter folk setter pris på for utleiesteder.

    Fortell historien om stedet ditt

    I beskrivelsen markedsfører du stedet ditt, og historiefortelling er en viktig del av effektiv markedsføring. Du trenger ikke å være en verdensberømt forfatter for å lage en tiltalende beskrivelse, men du bør være tydelig og overbevisende.

    Hvis du ikke er helt sikker på hvor du skal begynne, kan det være lurt å ta en prat med en venn og beskrive hvordan det er å bo på stedet ditt. Sannsynligvis kommer du til å nevne de viktigste tingene først, og på en konverserende måte som gjør seg veldig bra i en annonse.

    Historien du forteller, kan handle om hva slags opplevelse du tilbyr gjestene. Har du en leilighet i øverste etasje, med trær utenfor? "Det føles som å bo i et tretopphus!" Et beskjedent rom i sentrum kan være "det perfekte utgangspunktet for en oppdagelsesferd i byen".

    Tereasa og David er Superhoster i Elkhorn i Wisconsin. De forteller at å dele historien om eiendommen har "truffet noe" i gjestene deres. De anbefaler at du gjør deg kjent med lokalmiljøet og undersøker om det finnes noe interessant om hjemmet eller området, og så tar utgangspunkt i det når du skaper historien din.

    Vær kortfattet

    Gjester som leter etter et sted å bo, skumleser ofte de viktigste egenskapene til utleiestedene uten å lese hvert eneste ord i annonsen. Hold beskrivelsen av utleiestedet relativt kort, men den viktigste informasjonen først, slik at potensielle gjester ikke må bruke tid på å lete etter den.

    På samme måte bør du unngå å gjenta opplysninger du allerede har delt. Du kan for eksempel bruke sjekklisten over fasiliteter til å vise alle egenskapene til stedet ditt, for eksempel trådløst nettverk, parkering og klimaanlegg. Det bidrar til å holde beskrivelsen din kort, og gjør også at annonsen din dukker opp i søk der gjestene bruker filtre til å finne spesifikke fasiliteter.

    Vær autentisk og ærlig

    Hvis du overselger eller overdriver egenskapene til stedet ditt, kan det føre til skuffelse og negative anmeldelser. Når du er realistisk, hjelper du gjestene med å vurdere om stedet oppfyller behovene deres, før de reserverer.

    "Sørg for å beskrive eiendommens særegenheter i annonsen din", sier Nikki, en Superhost i San Fransisco. "Forklar dem på en måte som er ærlig og tydelig, men uten å være avskrekkende. Målet er å gi nok transparens til at gjestene velger den eiendommen de vil ha."

    Det er spesielt viktig å gi informasjon om tilgjengelighetsfunksjoner og fremheve de sidene ved eiendommen din som kan være utfordrende for enkelte gjester, blant annet dem med bevegelseshemninger, små barn eller kjæledyr. Avsnittene "Andre ting å merke seg" og "Stedet" i annonsen er to gode steder å legge til slik informasjon.

    Få mest mulig ut av bildetekster

    Bildene dine er veldig viktige når en gjest skal bestemme seg for å bestille stedet ditt, og bildetekster gir muligheten til å forbinde det visuelle med opplevelsene gjestene kommer til å få. Hvis du er usikker på hvordan du skal skrive en bildetekst, kan du tenke på hva du kan tilføye som ikke fanges opp av kameraet.

    Hvis du viser frem et soverom, kan du fortelle gjestene hvor stor sengen er, og nevne typen madrass, hvis det er relevant. Har du et bilde av en koselig vinduskrok? Du kan nevne at det er det perfekte stedet å kose seg med en bok ved solnedgang.

    Finn ut mer i veiledningen vår til en vellykket annonse

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

    Høydepunkter

    • Fokuser på det som gjør stedet ditt unikt.

    • Fortell ærlig om stedet ditt, slik at gjestene får de rette forventningene.

    • Oppdater annonsebeskrivelsen din
    Airbnb
    18. nov. 2020
    Var dette nyttig?