Hopp til innhold
Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Dette bør du vite om å ta imot familier og kjæledyr

    Dette bør du vite om å ta imot familier og kjæledyr

    Forbered stedet ditt nøye og oppdater annonsen din for å utvide målgruppen din.
    Av Airbnb 21. jul. 2020
    Leselengde 9 min
    Oppdatert 28. apr. 2021

    Høydepunkter

    • Du kan få flere bestillinger ved å forberede stedet for familier og kjæledyr.

    • Oppdater annonsen så det er tydelig at stedet ditt er familievennlig og inkluder bilder.

      • Inkluder fasiliteter som reiseseng og høy barnestol.

      • Airbnbs kundeservice er tilgjengelig hvis det skulle oppstå problemer.

      Siden mange kontorer, skoler og barnehager er stengt over hele verden, har foreldre nå større fleksibilitet med hensyn til hvor de bor og arbeider. Mange er interessert i å reise oftere – til og med midlertidig flytte familien sin – til steder med mer plass og tilgang til friluftsliv.

      Her finner du alt du bør vite om du er åpen for å ta imot barn og kjæledyr på stedet ditt:

      Det lønner seg å planlegge i forveien når du skal ta imot familier og kjæledyr

      Hvis du er usikker om du vil ta imot gjester med barn og kjæledyr på stedet ditt, er det en rekke trinn du kan ta for å føle deg mer bekvem.

      Kommuniser på forhånd om hva som er og ikke er tilgjengelig på stedet ditt.
      Hjelp foreldrene med pakkingen ved å beskrive alle familievennlige fasiliteter du allerede har tilgjengelig. Guiden kan også inneholde anbefalinger om hvor utstyr kan hentes og kjøpes inn.

      Slik kan du sikte deg inn på å leie ut til familier ved å endre stedet ditt over tid:

      • Velg robuste og sikre møbler, og unngå glass, om mulig.
      • Gjør rengjøring enklere ved å unngå rot og unødvendige dekorasjoner.
      • Flytt knuselige gjenstander og skarpe gjenstander utenfor barns rekkevidde.
      • Forhindre knust service ved å fylle kjøkkenet med gjenbrukbare plastkopper og -tallerkener.
      • Vurder å sette låser på skap og beskyttende deksler på stikkontakter.
      • Velg slitesterke stoffer som er enkle å rengjøre, f.eks. materialer som brukes til utendørs puter.
      • Dekk tregulv med vaskbare tepper.

      Iverksett grunnleggende sikkerhetstiltak for å beskytte gjestene dine og hjemmet ditt.

      • Alle blir beroliget dersom det er installert en røyk- og karbonmonoksidvarsler og brannslukker i nærheten av komfyren.
      • Husk å krysse av for disse fasilitetene i annonsen, og ikke glem å skifte batterier regelmessig.
      • Noter lokale nødnumre i husmanualen og på et lett tilgjengelig kort til gjestene.

      Vurder å kreve ekstra depositum og gebyrer.

      Vit hva du skal gjøre hvis noe skjer.
      Uansett hvor forberedt du er, kan uhell fremdeles skje. Det er likevel et par ting du kan gjøre for å beskytte deg selv når du leier ut gjennom Airbnb.

      • Be om penger gjennom løsningssenteret: Du kan bruke løsningssenteret til ting som manglende eller ødelagte gjenstander, tilleggstjenester og andre turrelaterte problemer, for eksempel tap av husnøkkel eller gebyr for kjæledyr. Du kan også sende penger til en gjest som kompensasjon, for eksempel hvis stedet ikke var klart på innsjekkingstidspunktet.
      • Gjør deg kjent med Airbnbs vertsgaranti og vertskapsforsikring: Airbnbs vertsgaranti og vertskapsforsikring* gir primærdekning for skader og ansvar. Det kan likevel fremdeles være nødvendig med boligforsikring, innboforsikring eller tilstrekkelig ansvarsforsikring. Les mer om hvordan du er beskyttet som vertskap.

      Tips: Hvis du merker at noe er galt, bør du ta bilde av det så snart som mulig med tanke på kravet.

      Fasiliteter kan gjøre alle mer komfortable

      Hvis du er interessert i å tiltrekke reisende med familier, kan gjennomtenkte detaljer bidra til at du skiller deg ut som en optimal vert. Gi oppholdet mer hjemmefølelse ved å tilby ting folk ofte spør etter, som ekstra håndklær og laken. Det kan også være lurt å fylle på med ekstra toalettpapir og ting som salt, svart pepper og andre nødvendigheter for matlaging.

      Få flere idéer fra verten Elsie fra Nashville i Tennessee som forteller om hvordan hun skaper et familievennlig sted:

      Tips: Du kan aldri få for mye rengjøringsutstyr, spesielt ikke tørkepapir, desinfiserende våtservietter og flekkfjerner, eller være for forberedt på lengre opphold.

      Kjæledyr trenger også litt ekstra oppmerksomhet

      I takt med at flere familier reiser med barn, ser vi at de også vil ha med seg firbeinte venner – bruken av kjæledyrfilteret har i det siste økt på Airbnb. Hvis du tillater kjæledyr p stedet ditt, kan det være greit å ha følgende tilgjengelig:

      • mat- og vannskåler
      • kjæledyrvennlige møbeltrekk
      • mange håndklær til tørk av poter ved døren
      • ekstra rengjøringsutstyr

      Hvis du har en inngjerdet hage eller privat terrasse, sørg for å fremheve det i annonsen. Når du først er i gang, er det lurt å angi maksimalt antall kjæledyr du tillater.

      Slik kan du fremheve et kjæledyrvennlig utleiested:

      • Oppdater husreglene for å avklare ting som når det er greit (eller ikke greit) å la kjæledyret være uten tilsyn på stedet ditt, hvor på eiendommen kjæledyret kan eller ikke kan være, for eksempel i nærheten av et basseng eller i en hage, og om det må være i bånd. Du kan også gi informasjon om hvor kjæledyrsavfall skal kastes på riktig måte. Spar tid ved å oppdatere husreglene på flere annonser samtidig fra Annonsesiden.
      • Ta med anbefalinger om hundeparker, lokale veterinærer og dyrebutikker i guiden.
      • Hvis du tror gjestene kan ha lyst til å ta dagsturer uten kjæledyr eller at de trenger reserveplaner, kan du vurdere å foreslå dyrevakttjenester, hundepass eller nærliggende kenneler.

      Tips: Airbnb har ikke en spesifikk del for å legge til gebyr for kjæledyr, men du kan belaste et kjæledyrgebyr gjennom løsningssenteret eller justere rengjøringsgebyret.

      Det du trenger å vite om servicedyr
      Det er viktig å huske at servicedyr – som inkluderer servicedyr og emosjonelle støttedyr – ikke er det samme som kjæledyr, og at de har en viktig funksjon for eieren. I henhold til retningslinjene mot diskriminering er verter pålagt å godta tjenestedyr hvis det er stuerent og lydig (selv om verten notmalt ikke tillater kjæledyr). De eneste unntakene er ved begrensede helse- og sikkerhetsgrunner.

      Vær oppmerksom på at kjæledyrgebyr og økning av rengjøringsgebyr ikke kan legges til en reservasjon på grunn av et servicedyr. Les mer om servicedyr.

      Sørg for at gjestene vet hva du har å tilby

      Etter at du har gått gjennom disse trinnene og gjort stedet klart for familier og kjæledyr, er det på tide å vise frem stedet ditt ved å friske opp annonsen med nye opplysninger og fasiliteter.

      • Ved å sørge for at annonsens tittel og beskrivelse er oppdaterte, øker du sannsynligheten for å tiltrekke deg den rette typen reisende, og gir samtidig tydelige forventninger.
      • Gjester som reiser med barn og kjæledyr, kan bruke søkefiltre til å begrense alternativene sine, så du bør også huske å oppdatere fasilitetene. (hvis du har mer enn én annonse, kan du oppdatere fasilitetene for alle stedene fra annonsesiden). Gjester med spedbarn trenger som et minimum en barneseng og en barnestol.
      • Nevn fasiliteter som klimaanlegg, vaskemaskin, tørketrommel og kjøkken hvis stedet ditt har dette.
      • Hvis du tilbyr en vaskemaskin, bør du også nevne hvorvidt du tilbyr vaskemidler, eller om det koster noe ekstra.
      • Badekar gjør det enklere å bade barna, så sørg for å nevne det hvis utleiestedet har et. Legg også gjerne til et bilde i bildegalleriet.
      • Hvis du er villig til å tillate kjæledyr, bør du skrive at de er tillatt i husreglene til utleiestedet ditt. Du bør også nevne om det finnes andre dyr på eiendommen.
      • Kontroller at bildene formidler alt du har beskrevet. Ta en titt på fotograferingsveiledningen vår for å finne ut hvordan du kan fremheve hva du gjør for å ivareta de reisendes behov.

      Selv om det kan kreve litt ekstra innsats å gjøre stedet ditt klart for barn og kjæledyr, er dette fasiliteter som signaliserer stor omtanke, og som kommer til å glede alle gjestene dine.

      *Airbnbs vertsgaranti og vertskapsforsikring gjelder ikke for verter som tilbyr opphold gjennom Airbnb Travel, LLC, verter i Fastlands-Kina, verter i Japan eller verter for opplevelser og eventyr. Airbnbs vertsgaranti er ikke tilknyttet vertskapsforsikringen eller Airbnb UK Services Limited.

      Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

      Høydepunkter

      • Du kan få flere bestillinger ved å forberede stedet for familier og kjæledyr.

      • Oppdater annonsen så det er tydelig at stedet ditt er familievennlig og inkluder bilder.

        • Inkluder fasiliteter som reiseseng og høy barnestol.

        • Airbnbs kundeservice er tilgjengelig hvis det skulle oppstå problemer.

        Airbnb
        21. jul. 2020
        Var dette nyttig?