Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Det gjestene ønsker seg nå – og hva du kan gjøre med det

    Det gjestene ønsker seg nå – og hva du kan gjøre med det

    Les disse fire tipsene til hvordan du kan utvikle vertsvirksomheten din etter hvert som reiselivet tar seg opp igjen.
    Av Airbnb den 4. jun 2020
    Leselengde 3 min
    Oppdatert 1. jul 2020

    Høydepunkter

    • Siden planlegging lang tid i forveien er vanskelig for alle nå for tiden, bør du vurdere å tillate fleksible kanselleringer og bestillinger i siste liten.

      • Du kan også tilby innsjekking uten vert og annet som tilrettelegger for at man kan holde avstand.

      • Fortell om den forbedrede rengjøringsrutinen din, spesielt hvis du følger disse retningslinjene.

      Etter hvert som reiselivet har våknet til liv igjen, har vi merket at noen verter har begynt å tenke strategisk, og tilpasser seg de endrede forholdene. Vi har samlet alt du trenger å vite om hvordan du gir gjestene tryggheten de trenger for å bestille et opphold på stedet ditt. Dette ser gjestene etter akkurat nå:

      Bestillinger i siste liten

      Siden noen reiserestriksjoner fremdeles er aktive, er det vanskelig å planlegge fremover akkurat nå. Selv om reiseaktiviteten varierer fra region til region, har nesten en tredel av bestillingene den siste tiden blitt gjort innen en uke før innsjekking.*

      • Dra nytte av denne trenden ved å sette reservasjonsinnstillingen "Forhåndsvarsling" til så kort varsel som du er komfortabel med. Du kan angi én, to eller tre dagers varsel.
      • Dette er også en fin anledning til å vurdere øyeblikkelig bestilling hvis du ikke allerede bruker funksjonen.

      Privatliv

      Akkurat som deg ønsker mange av gjestene å ta ekstra forholdsregler for beskytte seg selv, og de vil gjerne vite hvilke forholdsregler du har tatt. I nylige undersøkelser fortalte mesteparten av tidligere og potensielle gjester at de ville følt seg mer komfortabel med å bo med familiene sine på et sted annonsert på Airbnb enn på et hotell.

      Dette kan du gjøre for å appellere til reisende som setter pris på privatliv:

      • Fremhev ting som gjør det enklere å isolere seg, for eksempel egen inngang eller ingen naboer.
      • Hvis du tilbyr eksklusive fasiliteter som svømmebasseng, boblebad, hage eller utendørsområde, bør du understreke at disse ikke deles med andre.
      • Tilrettelegg for å holde avstand ved å tilby innsjekking og utsjekking uten vert. Gjester som ser etter steder å bo i nærområdet, filtrerer etter innsjekking uten vert, så vurder å installere en nøkkelboks eller smartlås med tastatur. Husk å oppdatere annonsen din med instruksjoner om hvordan man sjekker inn uten vert.
      • Begrens fysisk kontakt ved å unngå rutinemessig vedlikehold i løpet av oppholdet.

      Fleksibilitet

      De som tenker på å reise i denne usikre tiden, har forståelig nok lyst på mer fleksibilitet. Hvis du tillater at gjester endrer eller kansellerer reservasjoner, kan du bidra til at de blir mer tilbøyelige til å bestille. Dette må du huske på:

      • Vurder å oppdatere kanselleringsvilkårene for å bidra til å redusere innvirkningen av COVID-19 på vertsvirksomheten din.
      • Hvis du bruker strenge kanselleringsvilkår, kan du bytte til fleksible eller moderate vilkår ved å endre innstillingene på sidenUtleiesteder. Du kan når som helst gå tilbake til strenge kanselleringsvilkår ved behov.
      • Airbnb støtter verter som tilbyr mer fleksibilitet med et søkefilter som viser utleiesteder med fleksible kanselleringer, slik at gjester enkelt kan finne det stedet som best passer behovene deres.

      Renhold

      Renhold er viktigere enn noen gang. Slik kan du fortelle gjestene hvilke ekstra tiltak du har innført:

      • Forbedre rengjøringsrutinen din: For å bidra til å redusere spredningen av COVID-19 kan du velge å forplikte deg til rutinen for forbedret renhold, som vi har lansert for verter i USA og har begynt å lansere i andre land og regioner. Rutinen er utviklet i samarbeid med helseeksperter og bygger på anbefalinger fra det amerikanske smittevernbyrået CDC. Hvis du følger denne høyere standarden for renhold, bør du vurdere å sende gjestene en melding før oppholdet for å fortelle dem om det.
      • Oppdater annonsen din: Selv om vi ikke tillater at du hevder at utleiestedet ditt er fritt for koronavirus, kan du fremdeles fortelle om hvordan du gjør rent (for eksempel: "På grunn av koronaviruset er vi ekstra nøye med å rengjøre og fjerne smittestoffer fra ofte berørte overflater mellom reservasjoner.").

      Vi håper disse tipsene kan hjelpe deg med å forberede deg på å ta imot gjester igjen. Vi fortsetter å dele reisetrender og tips for å hjelpe deg gjennom forstyrrelsene COVID-19 forårsaker, så bokmerk gjerne Airbnb.com/COVID og kom tilbake med jevne mellomrom for å få oppdateringer.

      *Ifølge Airbnbs bestillingsdata per 2. juni 2020.

      Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publisering.

      Høydepunkter

      • Siden planlegging lang tid i forveien er vanskelig for alle nå for tiden, bør du vurdere å tillate fleksible kanselleringer og bestillinger i siste liten.

        • Du kan også tilby innsjekking uten vert og annet som tilrettelegger for at man kan holde avstand.

        • Fortell om den forbedrede rengjøringsrutinen din, spesielt hvis du følger disse retningslinjene.

        Airbnb
        4. jun 2020
        Var dette nyttig?