Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Oppdatering av festretningslinjer, forlengelse av Superhost-status med mer

    Oppdatering av festretningslinjer, forlengelse av Superhost-status med mer

    Få siste nytt om det globale forbudet mot fester, Superhost-status med mer.
    Av Airbnb den 20. aug. 2020
    Video på 13 min
    Oppdatert 20. aug. 2020

    Høydepunkter

    • I den siste vertsoppdateringen forteller Airbnbs globale vertskapsleder, Catherine Powell, om hvordan vi retter oss etter tilbakemeldingene deres.

    • Dette omfatter informasjon om det globale forbudet vårt mot fester, rengjøringsrutinen vår, Superhost-statusen din, fellesskapsstøtte og kanselleringer.

    Hvis du så den første vertsoppdateringen fra den nye globale vertskapslederen vår, Catherine Powell, for et par uker siden, vet du at vi gjenoppbygger virksomheten vår rundt verter, og at vi jobber for økt åpenhet. Vi ser frem til å samarbeide når vi igjen får et tettere samarbeidsforhold med verter som deg.

    I den siste vertsoppdateringen fokuserer Catherine på temaer som er viktige for Airbnb-verter akkurat nå. Blant annet kommer hun med oppdatert informasjon om disse temaene:

    Slik håndterer vi fester og store sammenkomster

    Etter hvert som reiselivet har endret seg, har måten folk bestiller opphold på, også endret seg. Dette betyr hovedsaklig at flere reiser lokalt og foretrekker ting som innsjekking uten vert og god plass utendørs. En svært liten andel av gjestene har imidlertid brukt Airbnb til å bestille steder for å holde fester og store sammenkomster. Som en innsats for å beskytte vertene våre og nabolagene deres i lys av COVID-19 lanserer vi nå retningslinjer som forbyr fester globalt.

    Vi gjør følgende for å sikre at dere har mer kontroll over stedene deres, og for at vi kan hjelpe dere med å stoppe problemer før de oppstår:

      • Belegg og sammenkomster for reservasjoner bestilt 20. august eller senere og inntil nærmere beskjed kommer, er nå begrenset til 16 personer. Les mer om retningslinjene våre for fester og arrangementer.
      • Vi gjennomgår for tiden reglene våre for spesielle og tradisjonelle overnattingssteder (f.eks. boutiquehoteller) for å avgjøre om verter for disse utleiestedene skal kunne sette sine egne regler for arrangementer og tillate passende arrangementer etter eget skjønn. Dersom vi mottar klager på disse utleiestedene og arrangementene, eller om typen arrangementer er upassende, følger vi det opp med stedene etter behov.
      • Vi minner gjestene om de oppdaterte retningslinjene våre for fester og arrangementer før de reiser på turen sin.
      • Airbnb kommer til å iverksette tiltak mot gjester som bryter retningslinjene.
      • I noen land og regioner har vi innført begrensninger på enkelte lokale bestillinger av hele hjem. Begrensningene gjelder for gjester under 25 år som har negative anmeldelser eller færre enn tre positive anmeldelser.

      Det kan lønne seg å forplikte seg til en høyere rengjøringsstandard

      Vi krysset nylig en viktig milepæl: Verter for mer enn én million utleiesteder har forpliktet seg til den forbedrede rengjøringsrutinen vår. Dette er ikke bare viktig på grunn av innsatsen dere gjør for å beskytte dere selv og fellesskapet vårt. Vi har også lagt merke til at utleiesteder som har tatt i bruk rutinen, i gjennomsnitt bestilles oftere enn andre utleiesteder.* Catherine kommer til å dele mer om disse gjestepreferansene og rengjøringstrendene i en av de kommende vertsoppdateringene hennes.

      Dette gjør vi for å støtte Superhoster

      Vi setter pris på Superhostene våre, og vi vet at Superhost-statusen er verdifull for dere også. Derfor har vi bestemt at nåværende Superhoster beholder statusen sin frem til 31. mars 2021, altså gjennom de to neste vurderingene, så lenge de opprettholder svarprosenten og en samlet vurdering på 4,8. I løpet av forlengelsen frafaller vi de vanlige kriteriene for antall opphold og kanselleringer.

      Vær oppmerksom på at fra oktober 2020 er det bare verter som oppfyller alle de fire Superhost-kriteriene, som får tildelt Superhost-bonusen på 100 USD til bruk på en reise eller Airbnb-opplevelse. Som alltid, takk for at du hele tiden viser hva enestående gjestfrihet innebærer.

      Vi styrker kundeserviceteamet

      I den første vertsoppdateringen nevnte vi at reiselivet har tatt seg opp tidligere enn forventet, og at vi ikke var klare til å gi fellesskapet den nødvendige støtten. Her er tiltakene vi har iverksatt for å rette på dette:

      • Vi har økt kapasiteten vår på livechat, så dette er den beste måten å ta kontakt på hvis du har et problem som ikke haster.
      • Selv om vi gjør vårt beste for å hjelpe alle med problemstillingene deres, prioriterer vi telefonstøtte til dem som har reservasjoner innen 72 timer.
      • Vi ansetter 2 000 nye medarbeidere i løpet av de neste to månedene.
      • Vi kommer til å forbedre oss etter hvert som vi fullfører prosessen med å ansette og lære opp nye medarbeidere hver uke.

      Kanselleringsprosenten er på vei ned

      Kanselleringsprosenten har falt betydelig. For å gi vertene en oppfatning av hva som er i vente, ønsker vi å understreke at retningslinjene våre for formildende omstendigheter ikke tillater og ikke kommer til å tillate gjester å kansellere bestillinger foretatt etter 14. mars av grunner relatert til COVID-19.

      Det betyr at gjester som ikke kan reise på grunn av COVID-19 og som bestilte etter 14. mars, er underlagt kanselleringsvilkårene dine – med mindre du eller gjesten din blir syke, eller hvis det er lokale restriksjoner i området ditt.

      Vi kommer med en ny oppdatering tidlig i september. I mellomtiden lytter vi, og setter pris på alt arbeidet du gjør for å være vertskap gjennom en usikker tid. Fortsett å dele tankene dine med oss i fellesskapssenteret – du kan tagge Catherine direkte: @Catherine-Powell.

      *Basert på interne Airbnb-data fra bestillinger i hele verden mellom 10. juli og 9. august 2020.

      Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

      Høydepunkter

      • I den siste vertsoppdateringen forteller Airbnbs globale vertskapsleder, Catherine Powell, om hvordan vi retter oss etter tilbakemeldingene deres.

      • Dette omfatter informasjon om det globale forbudet vårt mot fester, rengjøringsrutinen vår, Superhost-statusen din, fellesskapsstøtte og kanselleringer.

      Airbnb
      20. aug. 2020
      Var dette nyttig?