Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Et vedvarende fokus på inkludering

    Et vedvarende fokus på inkludering

    Følg disse retningslinjene for å reise og være vertskap med inkludering og respekt.
    Av Airbnb den 11. mar 2020
    Leselengde 3 min

    Oppdatert 16. april 2020

    Vi forstår at koronaviruset (COVID-19) kan påvirke både dagliglivet, leieinntekter og reiseplaner. I denne usikre perioden ønsker vi at alle skal føle tilhørighet.

    Retningslinjene våre mot diskriminering er viktigere enn noen gang i denne vanskelige tiden. Ingen bør føle seg ekskludert på grunn av rase eller etnisitet. Uansett om du er vert eller gjest, forstår vi at du kan være bekymret. Her er noen måter gjester og verter kan holde seg informert på, og handle på en inkluderende og respektfull måte:

    Kommuniser konsekvent med gjester eller verter. Vi oppfordrer gjester og verter til å kommunisere eventuelle spørsmål eller bekymringer før oppholdet. Husk å behandle alle reservasjoner med samme grad av forsiktighet, uansett hvor gjesten eller verten kommer fra.

    Hvis du er vert, anbefaler vi å sende alle gjester denne meldingen før du bekrefter en bestilling:

    "For å verne om alle gjesters helse og sikkerhet ber jeg alle om å svare på følgende spørsmål før de bestiller:

    • Har du eller noen du bor med reist til områder som har vært rammet av COVID-19 i løpet av de siste to ukene?
    • Har du fått påvist, eller mistenker at du har, COVID-19?
    • Er det for tiden noen reiserestriksjoner i området ditt på grunn av COVID-19?"

    Verter som bruker øyeblikkelig bestilling, kan vurdere å ta med disse spørsmålene i standardmeldingen før bestilling, og alle verter kan ta med disse spørsmålene i husreglene sine.

    Ytterligere krav fra verten, for eksempel at gjester skal oppgi ytterligere dokumentasjon ved innsjekking, må nevnes i utleiestedsbeskrivelsen og kreves for hver bestilling.

    Gjester må også gjerne kontakte verten direkte og stille de samme spørsmålene, spesielt hvis de skal bo på et privat rom med fellesområde. Gjester bør også vurdere å spørre om rengjøringsprotokoller, og verter kan dele informasjon om måten de rengjør stedene sine på. Ved å stille disse spørsmålene til hver gjest eller vert, gjør du ditt for å overholde retningslinjene våre mot diskriminering.

    Kontakt oss dersom svaret på ett av disse spørsmålene bekymrer deg. Les gjerne denne hjelpesenterartikkelen, vi oppdaterer den jevnlig med informasjon om hva som dekkes. Hvis en gjest eller vert sier noe som får deg til å mene at du bør kansellere, kan duta kontakt med kundeserviceteamet vårt.

    Les mer om retningslinjer relatert til COVID-19. Vi vet at COVID-19 kan påvirke fellesskapets muligheter til å reise akkurat nå, derfor har vi oppdatert håndteringen av kanselleringer knyttet til COVID-19. Verter og gjester kan finne ut mer om kanselleringsalternativene sine ved å lese om dem i hjelpesenteret.

    Ta kontakt hvis du må rapportere diskriminering. Vi tar meldinger om diskriminering i fellesskapet vårt svært alvorlig. Hvis du mener at du har opplevd diskriminering på Airbnb, ber vi deg om å rapportere det. Hvis vi slår fast at en bruker har brutt retningslinjene våre mot diskriminering, kommer vi til å reagere på dette, og kan i enkelte tilfeller fjerne kontoen deres.

    Som alltid takker vi deg for at du er en del av Airbnb-fellesskapet, og for at du samarbeider med oss for å skape en verden hvor alle kan føle seg hjemme hvor som helst.

    Airbnb
    11. mar 2020
    Var dette nyttig?