Hopp til innhold
Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    En ny funksjon lar deg sende tidsinnstilte meldinger til gjester

    En ny funksjon lar deg sende tidsinnstilte meldinger til gjester

    Toppverter deler de mest populære, tidsinnstilte meldingene sine som du også kan bruke.
    Av Airbnb 19. nov. 2020
    Leselengde 4 min
    Oppdatert 2. feb. 2021

    Høydepunkter

    • Planlegg meldingene dine: Spar tid ved å automatisere meldingene du sender ved bestilling, innsjekking, i løpet av oppholdet og ved utsjekking.

    • Du bestemmer: Velg når du vil hoppe over eller redigere meldinger, og se fullstendig historikk over hva som har blitt sendt.

    • Tilpasset hver gjest: Ta med informasjon om utleiestedet og reservasjonen med shortcode.

    I samtalene våre med verter de siste par månedene har vi fått tilbakemelding om at det kan være kjedelig å sende melding til gjestene. Dere bruker ofte tid på å skrive de samme beskjedene om og om igjen. Mange erfarne verter har brukt funksjonen hurtigsvar (tidligere kjent som lagrede meldinger) for å unngå repetitive oppgaver og sørge for at gjestene alltid får den samme informasjonen.

    For å gjøre vertskapsrutinen din enda enklere lanserer vi nå et helt nytt verktøy for planlagte meldinger. Dette verktøyet lar deg forhåndsplanlegge meldinger som automatisk sendes når gjester utfører handlinger som å bestille, sjekke inn eller sjekke ut.

    Det beste av alt er at du har full kontroll over alle de planlagte meldingene dine, slik at du kan tilpasse, hoppe over eller sende dem tidligere, og få full oversikt over hva som er sendt. Du kan til og med legge til variabler, såkalte shortcodes, i meldingene dine som automatisk blir utfylt med opplysninger som gjestens navn, innsjekkingsdato og -instruksjoner, passord til trådløst nettverk med mer.

    Finn ut hvordan du oppretter en planlagt melding, eller se forslag nedenfor til hvordan du kommer i gang og skaper en mer enhetlig kommunikasjonsopplevelse for gjestene dine. Bruk gjerne lenken "Gi tilbakemelding" i det venstre sidefeltet i innboksen din for å fortelle oss hva du syns om denne funksjonen, og hvordan vi kan forbedre oss.

    Vellykkede verter forteller om seks vanlige tidspunkt for planlagte meldinger

    Vi har snakket med noen erfarne verter om hvordan de har tenkt å bruke planlagte meldinger, og har fått noen gode tips. Her er noen forslag til de beste tidspunktene for å sende en planlagt melding.

    Merk: Du kan velge fra et sett shortcode-variabler for å tilpasse meldingene dine. De vises nedenfor med skråstreker (/) og henter informasjon fra reservasjons- eller annonseopplysningene. Les mer.

    Kort tid etter bestilling
    En umiddelbar takkemelding etter bestilling forteller gjestene at du har fått forespørselen deres, skaper et godt førsteinntrykk og gir viktig informasjon og tips om det kommende oppholdet deres.

    For å sende meldingen til riktig tidspunkt bør du sende disse meldingene kort tid etter at reservasjonen er bekreftet, ved hjelp av handlingen Etter bestilling når du oppretter en planlagt melding.

    Her er noen idéer til hva du kan skrive i denne meldingen for å skape en god tone:

    • Kjære /gjestens fornavn/! Takk for at du bestilte hos oss.
    • Jeg gleder meg til å ønske deg velkommen på /utleiestedets navn/ den /innsjekkingsdato/.
    • Kan du fortelle litt om reisen din, sånn at vi kan organisere en enkel innsjekking? Innsjekking er vanligvis /innsjekkingstidspunkt/ eller senere.
    • Her er litt informasjon om nabolaget:
      /nabolag/
    • Her er litt informasjon om hvordan du kommer deg rundt:
      /komme seg rundt/
    • Si ifra hvis du vil ha noen tips om /by/.
    • Vi sender mer informasjon om innsjekking et par dager før turen din starter.

    Påminnelse om et kommende opphold
    Det kan være lurt å minne gjestene på detaljer om det kommende oppholdet deres et par dager før innsjekking, slik at de kan begynne å planlegge ankomsten.

    Du kan sende en slik melding ved å bruke handlingen Før innsjekking. Mange av idéene ovenfor gjelder her også. Her er noen idéer til annen viktig informasjon du kan dele:

    • Du kan sjekke inn når som helst etter /innsjekkingstidspunkt/ /innsjekkingsdato/.
    • Utleiestedets adresse er /adresse/. Her er en veibeskrivelse: /veiveskrivelse/

    Instruksjoner på innsjekkingsdagen
    Innsjekkingsdagen er en viktig dag! Selv om du kan ha delt innsjekkingsinformasjon nylig, syns mange gjester det er nyttig å få den viktigste informasjonen tilsendt på nytt mens de er på vei.

    Du kan sende disse meldingene på morgenen på innsjekkingsdagen ved hjelp av handlingen Før innsjekking. Mange av idéene i avsnittene ovenfor gjelder også for disse meldingene. Du kan for eksempel sende veibeskrivelse og innsjekkingstidspunkt på nytt. Her er noen andre meldinger du kan bruke:

    • Vi gleder oss til å ønske deg velkommen til /utleiestedets navn/!
    • Her finner du innsjekkingsinstruksjonene: /innsjekkingsinstruksjoner/
    • Vi minner også om husreglene:
      /husregler/
    • Det trådløse nettverket heter /navn på trådløst nettverk/, og passordet er /passord til trådløst nettverk/.

    Første dag av oppholdet
    Den første morgenen av gjestenes opphold er et flott tidspunkt for å sende en rask hilsen for å kontrollere at alt er i orden, og spørre om det er noe de lurer på.

    Du kan bruke handlingen Etter innsjekking for å opprette en melding for å hilse på gjestene dine. Mange av idéene i avsnittene ovenfor kan fungere i disse meldingene, men du kan også slippe kreativiteten løs! Her er et par idéer:

    • Vi håper du har det fint, og at du så langt liker stedet godt.
    • Vi ville bare gi en lyd for å høre om alt står bra til, og spørre om det er noe vi kan gjøre for å gjøre oppholdet mer komfortabelt!

    Utsjekking
    Dagen før utsjekking kan du minne gjestene på hvordan de sjekker ut, hvor de skal legge igjen nøklene, hva de gjør med skittentøy, søppel o.l.

    Ved å bruke handlingen Før utsjekking kan du sende en melding som dette:

    • En rask påminnelse om at utsjekking er i morgen (/utsjekkingsdato/) når som helst før /utsjekkingstidspunkt/. Takk for besøket!
    • Vi håper du har hatt et fint opphold på /utleiested/.

    Takkemelding etter utsjekking
    Du kan sende en takkemelding til gjestene dine et døgn etter utsjekking, hvor du minner dem om hvor viktig en anmeldelse er for deg.

    Ved hjelp av handlingen Etter utsjekking kan du si noe slikt som dette:

    • Takk for at du valgte å bo i hjemmet vårt på turen din til /by/.
    • Takk for at du bodde hos oss på /utleiestedets navn/.
    • Vi setter stor pris på at du anmelder oppholdet ditt på /utleiestedets navn/. Nok en gang takk for besøket!

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

    Høydepunkter

    • Planlegg meldingene dine: Spar tid ved å automatisere meldingene du sender ved bestilling, innsjekking, i løpet av oppholdet og ved utsjekking.

    • Du bestemmer: Velg når du vil hoppe over eller redigere meldinger, og se fullstendig historikk over hva som har blitt sendt.

    • Tilpasset hver gjest: Ta med informasjon om utleiestedet og reservasjonen med shortcode.

    Airbnb
    19. nov. 2020
    Var dette nyttig?