Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    30. mars: En melding til vertene fra administrerende direktør Brian Chesky

    30. mars: En melding til vertene fra administrerende direktør Brian Chesky

    Han annonserte fire tiltak for å hjelpe verter, blant annet 250 millioner USD i støtte.
    Av Airbnb den 30. mar 2020
    Video på 19 min
    Oppdatert 30. apr 2020

    Høydepunkter

    • Vi investerer 250 millioner USD for å dele på kostnadene knyttet til kanselleringer på grunn av COVID-19

    • Hjelpefondet for Superhoster skal hjelpe verter som lenge har prøvd å få endene til å møtes.

    • Verter kan dra nytte av den amerikanske regjeringens lov om COVID-19-tiltak.

    • Et nytt verktøy gjør det enkelt for tidligere gjester å vise sin takknemlighet.

    Kjære vert

    Disse siste par månedene har vært overveldende for oss alle. I likhet med mange av dere våkner jeg hver dag langt borte fra venner og kolleger og lurer på hva verden har i vente. Når jeg ser nyhetene hver dag, føler jeg med alle landene, samfunnene og familiene som overveldes av krisens omfang og følger.

    Midt oppi alt dette har den globale reiselivsbransjen stanset opp. Flyene står på bakken, og grensene er stengt. De fleste av oss, også gjestene våre, bor steder der myndighetene har stengt ned samfunnet, slik at vi ikke kan eller blir rådet til ikke å forlate hjemmene våre. Normal reisevirksomhet er nærmest umulig.

    11. mars erklærte Verdens helseorganisasjon at virussykdommen er en pandemi, og vi stod overfor et dilemma. Vi visste at det kunne få store konsekvenser for vertenes levebrød om vi lot gjester kansellere og få refusjon. Likevel kunne vi ikke tillate at verter og gjester følte seg presset til å sette seg selv i usikre situasjoner og dermed skape ytterligere trusler mot folkehelsen. Vi bestemte oss for at vi var nødt til å la gjestene kansellere med full refusjon, også alle gebyrer fra oss. Jeg understreker at denne avgjørelsen ikke ble gjort av forretningsmessige årsaker, men for å beskytte folkehelsen.

    Selv om jeg mener vi gjorde det rette ved å prioritere helse og sikkerhet, beklager jeg at vi formidlet denne avgjørelsen til gjestene uten å konsultere dere, slik partnere burde gjøre. Vi har fått tilbakemeldinger fra dere, og forstår at vi burde vært bedre partnere.

    Selv om det kanskje ikke føles slik, er vi partnere. Når virksomheten din lider, lider vår virksomhet. Vi vet at mange av dere sliter akkurat nå, og at dere trenger handling fra vår side, ikke bare ord.

    Her er noen av tiltakene vi iverksetter for å hjelpe deg gjennom krisen.

    Vi betaler 250 millioner USD til verter for å bidra til å dekke kostnadene ved COVID-19-kanselleringer.
    Hvis en gjest kansellerer reservasjonen sin på et sted å bo på grunn av omstendigheter knyttet til COVID-19, og hvis innsjekkingen skulle vært mellom 14. mars og 31. mai, betaler vi deg 25 % av det du normalt hadde fått i henhold til kanselleringsvilkårene. Dette gjelder med tilbakevirkende kraft for alle kanselleringer relatert til COVID-19 i denne perioden. Kostnaden dekkes fullt og helt av Airbnb. Vi begynner med disse utbetalingene i april. Gjester med reservasjoner bestilt 14. mars eller tidligere kan fremdeles kansellere og motta normal refusjon eller reisekreditt tilsvarende 100 % av det de betalte. Du kan gå til Airbnb.com/250Msupport for mer informasjon.

    Vi setter av 10 millioner USD til et hjelpefond for Superhoster.
    Hjelpefondet skal støtte Superhoster som leier ut sitt eget hjem, og som trenger hjelp til å betale leie eller huslån, i tillegg til erfarne opplevelsesverter som sliter med å få endene til å møtes. Våre ansatte opprettet dette fondet med 1 million USD i donasjoner av egen lomme, og Joe, Nate og jeg har personlig bidratt med de resterende 9 millionene. Fra april kan verter søke om tilskudd på opptil 5 000 USD som de ikke trenger å betale tilbake. Du kan gå til Airbnb.com/superhostrelief for mer informasjon.

    Vi gjør det enklere for tidligere gjester å sende økonomisk støtte direkte til dere.
    Vi har fått høre fra utallige gjester som er utrolig takknemlige for den fleksibiliteten Airbnb-vertene har vist, og som ønsker å støtte dere økonomisk. Vi holder på å lage en løsning som lar gjester sende en hilsen sammen med et bidrag til verter de tidligere har bodd hos. Vi forventer at løsningen blir lansert i april. Vi vet at selv litt kan utgjøre en stor forskjell i denne utfordrende tiden.

    Vi har også samarbeidet for å sikre støtte til Airbnb-verter i de amerikanske myndighetenes nylige tiltakspakke i anledning COVID-19.
    Denne loven gir nå amerikanske verter tilgang til mange hjelpetiltak, blant annet tilskudd og lån til små bedrifter og hjelp ved arbeidsløshet. En stor takk til dere alle for over 105 000 telefonsamtaler og e-poster til kongressmedlemmer.

    Vi jobber også med andre tiltak og kommer til å gi mer informasjon i de neste ukene. Vi jobber blant annet med eksperter og epidemiologer for å lage renholdsstandarder som skal holde dere og gjestene trygge, turforsikring for verter og gjester og programmer som skal skape etterspørsel for å hjelpe dere med å gjenoppbygge virksomhetene deres.

    Mitt løfte til dere er at vi skal gjenoppbygge partnerskapet vårt. Vi er sterkest når vi samarbeider. Jeg fikk nylig se et eksempel på dette da vi samarbeidet for å tilby innkvartering til COVID-19-hjelpearbeidere i frontlinjen. Sammen bidrar vi med innkvartering til mer enn 100 000 helse- og utrykningspersonell ved å tilby dem gratis eller rabatterte opphold. Over 40 000 av dere har allerede meldt interesse for å hjelpe til. Besøk Airbnb.com/covid19relief for å bli med, du også.

    Tillit utgjør selve grunnlaget for et partnerskap, og må bygges over tid. Vi vet at vi må jobbe for å styrke deres tillit til oss. Dette er viktig for oss, og vi er fast bestemt på å klare det. Når reiselivet kommer i gang igjen, og det kommer det til å gjøre, ser vi frem til å nok en gang ta imot millioner av gjester – sammen.

    – Brian Chesky.

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publisering.

    Om opptaket av oppdateringen fra administrerende direktør: Denne videoen er tilgjengelig på brasiliansk portugisisk, fransk, tysk, italiensk, japansk, koreansk, russisk, forenklet kinesisk og spansk. Du kan velge ønsket språk fra menyen nederst på denne siden. Simultantolkingen av vertsoppdateringene med administrerende direktør Brian Chesky har til hensikt å legge til rette for kommunikasjon, og utgjør ikke et autentisk eller ordrett sammendrag av hendelsene. Bare den opprinnelige talen på engelsk er autentisk.

    Høydepunkter

    • Vi investerer 250 millioner USD for å dele på kostnadene knyttet til kanselleringer på grunn av COVID-19

    • Hjelpefondet for Superhoster skal hjelpe verter som lenge har prøvd å få endene til å møtes.

    • Verter kan dra nytte av den amerikanske regjeringens lov om COVID-19-tiltak.

    • Et nytt verktøy gjør det enkelt for tidligere gjester å vise sin takknemlighet.

    Airbnb
    30. mar 2020
    Var dette nyttig?