Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Forbedringer av gjesteanmeldelser, husregler og kanselleringer
    Dette innholdet er ikke tilgjengelig på språket du har valgt, så vi har foreløpig gjort det tilgjengelig på det nærmeste tilgjengelige språket.

    Forbedringer av gjesteanmeldelser, husregler og kanselleringer

    Vi tar forholdsregler for å bidra til å forhindre fester og gi deg mer kontroll.
    Av Catherine Powell 20. okt. 2020
    Video på 17 min
    Oppdatert 13. nov. 2020

    Høydepunkter

    • Vi gjennomgår gjesteanmeldelsesprosessen for å gjøre den mer upartisk, og fremhever husreglene dine for å gi gjestene de rette forventningene.

    • Hvis du har gyldig grunn til å tro at en reservasjon fører til en fest, kan du kansellere den uten å kontakte kundeservice.

    Hei, alle sammen

    Jeg heter Catherine og er Airbnbs globale vertskapsleder. Her kommer min sjette vertsoppdatering.

    Vi innhenter fortsatt tilbakemeldinger fra verter, og det går fremover – vi har løst mange av de viktigste problemene deres de siste månedene. Hvis du har gått glipp av noen tidligere oppdateringer fra meg, kan du finne dem her.

    I denne ukens video ønsker jeg å gi grundige svar på noen av de hyppigste spørsmålene vi har fått fra dere. Hvis du ikke har tid til å se den, ligger det et sammendrag av de siste tiltakene vi iverksetter for å løse problemene deres her:

    Forbedringer av gjesteanmeldelsesprosessen

    I den siste oppdateringen min nevnte jeg at én av måtene vi måler kvalitet på, er ved hjelp av stjernevurderinger. Vi vet at dere tar disse vurderingene på alvor, og vi streber hele tiden etter å forbedre vurderingssystemet for å gjøre det balansert og rettferdig.

    Da vi hørte tilbakemeldingene fra fellesskapssenteret og i de siste vertssamtalene, så vi en mulighet til å finpusse spørsmålene gjestene svarer på etter et opphold. Vi har skrevet om de fleste spørsmålene slik at de føles mer upartiske.

    I stedet for å spørre gjestene om beskrivelsen av et utleiested var unøyaktig, spør vi for eksempel om den var nøyaktig. Det er en subtil endring, men den kan ha stor betydning for hvordan gjestene overveier svarene sine.

    Vi ønsker at disse endringene skal føre til mer nøyaktige anmeldelser fra gjester, anmeldelser som virkelig gjenspeiler kvaliteten på gjestfriheten.

    Gjør husreglene dine mer fremtredende

    Vi har hørt fra mange verter at de ønsker å være sikker på at gjestene respekterer hjemmene deres, og det er en forståelig bekymring. I den siste oppdateringen min fortalte jeg om fem nye tillegg til pålitelighetsstandardene for gjester, og en av dem er forventningen om at gjester skal overholde husregler samsvarer med våre vilkår og retningslinjer.

    Vi planlegger å gjøre mer for å holde gjestene ansvarlige når de ikke overholder reglene deres. Det første trinnet er å bidra til å sikre at gjestene både leser og forstår husreglene dine, så vi gjør dem mer synlig for gjestene.

    Innen neste måned kommer husreglene dine til å være plassert på fire forskjellige steder når en gjest bestiller et opphold:

    1. Viktige husregler, som at det ikke tillates røyking eller kjæledyr, vises øverst i annonsen.
    2. Alle husreglene du har annonsert, som viktige sikkerhetsopplysninger, er synlige i annonseinformasjonen, slik de er i dag.
    3. Husregler oppføres på bestillingsbekreftelsessiden for å sikre at gjestene forstår og godtar dem før de reserverer stedet ditt.
    4. Gjester mottar husreglene dine igjen i e-postbekreftelsen for å minne dem på forventningene dine før de ankommer.

    Vi har utformet disse oppdateringene for å hjelpe gjestene med å lese og følge husreglene dine, og vi overvåker endringene for å undersøke hvordan de påvirker bestillingene dine.

    Merk: Alle husregler må være i tråd med Airbnbs retningslinjer og vilkår – herunder tjenestevilkårene og retningslinjene mot diskriminering. Hvis du ønsker å legge til eller redigere noe i husreglene dine, kan du gjøre det her.

    Hjelper deg med å forhindre fester

    Dere har spurt hvordan vi jobber med å forhindre fester uten tillatelse. Dette er svært viktig for alle på Airbnb, så vi lanserer fire nye initiativer og produktfunksjoner:

    1. Gjester blir minnet på at fester ikke er tillatt i e-posten med bestillingsbekreftelse som de får før de ankommer hjemmet ditt.
    2. Reservasjoner av hele hjem for én natt tillates ikke i USA og Canada i løpet av årets halloween-helg, og vi refunderer verter for kansellerte reservasjoner. Les mer.
    3. Snart begynner vi å sende varsler til innboksen din hvis vi på eget initiativ har kansellert eller avvist reservasjoner som kunne ha ført til fest, basert på tidligere gjesteanmeldelser som nevner fester og andre kriterier. Vi vet det kan være frustrerende når reservasjoner kanselleres uventet, så vi vil gjerne begynne å gi deg mer informasjon.
    4. I november 2020 begynner vi å utvikle og teste en ny funksjon for dem som bruker øyeblikkelig bestilling. Funksjonen fremhever reservasjoner som potensielt kan føre til fest, og lar deg godkjenne dem manuelt slik du gjør med reservasjonsforespørsler. Et eksempel på dette kan være en reservasjon fra en ny gjest som prøver å bestille et helt utleiested for én natt i nærheten av sitt eget hjem.

    Alt dette er en del av forpliktelsen vår om å bidra til å forebygge sikkerhetsproblemer i fellesskapet, og vi håper de resulterer i en bedre opplevelse for deg som vert.

    Muliggjør enkle kanselleringer ved mistanke om fester

    Vi har også fått spørsmål fra verter om hva de skal gjøre hvis de har grunn til å tro at en reservasjon kan føre til en fest, men ikke ønsker å bli straffet for å kansellere reservasjonen. Innen utgangen av denne måneden gjør vi det mulig for deg å kansellere en reservasjon under slike omstendigheter – uten økonomiske sanksjoner og uten å kontakte kundeservice.

    • Du kan umiddelbart kansellere en reservasjon hvis du har gyldig grunn til å tro at den kommer til å føre til fest, basert på samtaletråder eller tidligere gjesteanmeldelser som nevner fester.
    • Så lenge årsaken bekreftes av teamet for gjennomgang av kanselleringer, slipper du økonomiske sanksjoner og Superhost-statusen påvirkes ikke.
    • Når teamet gjennomgår en kansellering, ser de etter bevis for en potensiell fest i samtaletråder eller tidligere gjesteanmeldelser.
    • Disse kanselleringene må overholde retningslinjene våre mot diskriminering, og følger nøye med på dem for å avdekke eventuell urettferdig behandling på grunn av rase, farge, nasjonal opprinnelse, alder, kjønn, kjønnsidentitet, religion, seksuell legning, funksjonshemming, familiestatus og andre typer diskriminering – og generelt annen misbruk av funksjonen.
    Vi vil gi deg verktøyene du trenger til å stoppe en potensiell fest før den starter.

    Samarbeid med verter

    Vi forstår at det er viktig å tiltrekke gjester som behandler deg og stedet ditt med respekt. Med det som formål har vi allerede innført mange andre beskyttelsestiltak, blant annet Airbnbs vertsgaranti, standarder for fellesskapet og en rekke andre funksjoner. Du finner mer informasjon her.

    Jeg vil gjøre meg fortjent til å kalle meg selv partneren deres, og det innebærer å virkelig lytte til tilbakemeldingene deres. Dette kommer til å ta tid og det krever handling – og jeg håper dere føler at vi gjør fremskritt.

    Fortsett å dele idéene deres, så skal vi fortsette å gjøre forbedringer. Følg med på et viktig brev fra vår administrerende direktør, Brian Chesky, neste uke. I mellomtiden kan du som alltid finne meg i fellesskapssenteret: @Catherine-Powell.

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

    Høydepunkter

    • Vi gjennomgår gjesteanmeldelsesprosessen for å gjøre den mer upartisk, og fremhever husreglene dine for å gi gjestene de rette forventningene.

    • Hvis du har gyldig grunn til å tro at en reservasjon fører til en fest, kan du kansellere den uten å kontakte kundeservice.

    Catherine Powell
    20. okt. 2020
    Var dette nyttig?