Hopp til innhold
Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Dette innholdet er ikke tilgjengelig på språket du har valgt, så vi har foreløpig gjort det tilgjengelig på det nærmeste tilgjengelige språket.

    Forstå beste praksis for vertskapsrollen

    Her er tingene du bør fokusere på, som å svare raskt og unngå kanselleringer.
    Av Airbnb 16. des. 2019
    Leselengde 3 min
    Oppdatert 14. mai 2021

    Høydepunkter

    • Svar på meldinger fra gjester og eventuelle bestillingsrelaterte meldinger innen 24 timer.

    • Angi reservasjonsbetingelser sånn at du føler deg komfortabel med å akseptere flere gjester.

    • Pass på å holde kalenderen din oppdatert til enhver tid for å unngå kanselleringer.

    • Få gode anmeldelser ved å følge Airbnbs standarder for gjestfrihet.

    • Oppdag mer i den komplette guiden vår. Finn frem i en verden av vertskap.

    Som Airbnb-vert tjener du ikke bare penger på eiendommen din, du får også møte interessante mennesker fra hele verden. "Vi har hatt besøk av en dronemaker, en profesjonell sanger og låtskriver og en sirkusartist", sier vertene Beverlee og Suzie fra Oakland i California. "Det har virkelig beriket livene våre." Alle som har litt ekstra plass kan bli vert på Airbnb. Bare sørg for at du er forberedt på å oppfylle de grunnleggende standardene fastsatt av Airbnb for å sikre en komfortabel, pålitelig opplevelse for hver gjest. Her er de grunnleggende tingene som gode verter tilbyr:

    Svar på alle henvendelser og bestillingsforespørsler innen 24 timer

    Det at du svarer raskt når gjestene tar kontakt viser at du er en oppmerksom vert som tar hensyn. Det er viktig å svare på bestillingsrelaterte meldinger innen 24 timer. En høy svarprosent er ikke bare et tegn på god gjestfrihet, det er også et av kriteriene for å bli en Superhost.

    Vurder å laste ned Airbnb-appen så du kan svare på meldinger uansett hvor du befinner deg. Og for å gjøre det helt klart: Selv om det er god vertspraksis å svare på alle gjestemeldinger, er svarprosenten din utelukkende basert på svarene dine på bestillingsrelaterte meldinger.

    Godta reservasjonsforespørsler

    Tall fra Airbnb viser at verter som regel godtar de fleste bestillingsforespørslene de mottar for tilgjengelige datoer. Du kan bruke innstillingene for tilgjengelighet i kalenderen til å blokkere de dagene du ikke er sikker på om du kan være vertskap.

    Hvis du må avslå mange bestillingsforespørsler, antar gjerne Airbnb at du ikke er tilgjengelig for å være vertskap. Da kan det hende annonsen din blir satt på pause til du har mer tid. Du kan vurdere disse alternativene for å sørge for at du kan godta så mange forespørsler som mulig, samtidig som du føler deg komfortabel med hver reservasjon:

    • Legg til ID-verifisering til reservasjonsbetingelsene dine.
    • Legg til husregler for å formidle hvilke forventninger du har til gjestene.
    • Hvis du har skrudd på øyeblikkelig bestilling, kan du også kreve at gjestene har mottatt positive anmeldelser fra andre verter før de bestiller.

    Unngå kanselleringer

    Airbnb tar kanselleringer på alvor. Ikke bare er de et stort problem for gjestene, reiseplanene deres avhenger av deg, men de undergraver også tilliten i hele fellesskapet. Derfor bør kanselleringer unngås med mindre det foreligger eventuelle formildende omstendigheter. Reduser risikoen for kansellering ved å gjøre følgende:

    • Sørg for at tilgjengelighet og priser alltid er oppdaterte.
    • Undersøk om det er noen spesielle begivenheter eller ferier der du kanskje har lyst til å bruke stedet ditt selv eller øke prisen per natt.
    • Hvis kalenderen din av en eller annen grunn ikke er helt oppdatert, eller du bare foretrekker å godkjenne hver bestillingsforespørsel som kommer inn, kan du vurdere å slå av øyeblikkelig bestilling.
    • Hvis du leier ut stedet ditt på andre nettsteder, slå på funksjonen for kalendersynkronisering for å hindre at flere gjester bestiller de samme datoene.

    Oppretthold en høy helhetsvurdering

    Ved slutten av hvert opphold skriver gjestene en anmeldelse av opplevelsen de hadde med deg. Positive anmeldelser bidrar til flere bestillinger og kan bidra til at du oppnår Superhost-status. Verter som får gode anmeldelser fokuserer gjerne på følgende:

    • Renhold: Gjestene forventer det rene og ryddige stedet de ser på bildene i annonsen din. Sørg for at du gir deg selv nok tid til å gjøre rent mellom hvert gjesteopphold, spesielt hvis du har flere bestillinger rett etter hverandre.
    • Basisartikler: Gjestene setter pris på å ha noen basisvarer tilgjengelig. Airbnb anbefaler at du tilbyr toalettpapir, hånd- og dusjsåpe, sengetøy/laken og minst ett håndkle og én pute per person.
    • Nøyaktige annonsespesifikasjoner: Hjelp reisende med å finne ut om stedet ditt er det de er ute etter ved å oppgi viktig informasjon på en tydelig måte.
    • En problemfri innsjekking: En enkel innsjekkingsprosess bidrar til at gjestene dine kan slappe av etter å ha reist hele dagen.
    • Proaktiv kommunikasjon: Gjestene setter pris på å vite at du er tilgjengelig gjennom hele oppholdet. Ta kontakt tidlig for å avtale ankomsten.

    Ta en titt på gjestfrihetssiden vår for å få flere tips om hvordan du opprettholder en høy helhetsvurdering.

    Det handler om helheten

    Airbnb forventer ikke at hver eneste reservasjon går helt smertefritt fra start til slutt. Du lærer mye og utvikler vertsstilen din etter hvert som du blir mer erfaren. Det å følge disse retningslinjene er et godt første steg mot fornøyde gjester, positive anmeldelser og en tilfredsstillende vertskapsreise.

    Høydepunkter

    • Svar på meldinger fra gjester og eventuelle bestillingsrelaterte meldinger innen 24 timer.

    • Angi reservasjonsbetingelser sånn at du føler deg komfortabel med å akseptere flere gjester.

    • Pass på å holde kalenderen din oppdatert til enhver tid for å unngå kanselleringer.

    • Få gode anmeldelser ved å følge Airbnbs standarder for gjestfrihet.

    • Oppdag mer i den komplette guiden vår. Finn frem i en verden av vertskap.

    Airbnb
    16. des. 2019
    Var dette nyttig?