Disse eiendomsforvalterne brukte Airbnb-verktøy til å øke belegget

Et par i Paris viste frem utleiestedet sitt med bilder og guider av høy kvalitet.
Av Airbnb 20. sep. 2019
Leselengde 2 min
Oppdatert 17. okt. 2023

I starten da ekteparet, Angie og Chris, begynte å pusse opp og leie ut loftsleiligheter i Paris til reisende, slet de med å tiltrekke seg gjester. Til tross for at de annonserte på tre reiselivsplattformer og på egen nettside, gikk belegget sjelden over 50 prosent.

Men det endret seg i 2014 da de begynte å leie ut de 7 loftsleilighetene i Paris på Airbnb. Plattformens globale rekkevidde bidro til at de fikk en jevn strøm av unge, teknologisk kyndige gjester.

"Airbnb åpnet markedet for nye kunder og nye reisende", sier Chris. "Airbnb ble et forbilde når det gjelder innovasjon, teknologi og kundeopplevelser."

For verter som Angie og Chris er Airbnbs plattform et medium der de kan vise frem vakre bilder av miniloftene, som er ombygd fra gamle bakerier og mote- og kunststudioer.

Et iøynefallende galleri der de kan vise frem noe av estetikken  –  art deco-plakater, moderne 50-talls stoler og røde sengetepper med sjakkmønster. Airbnb er også en plattform der de kan dele lokale tips med gjester i tilpassede guider om hvor lokale parisere handler, spiser og drikker.

"Vi er vertskap fordi vi elsker å reise", sier Chris. "Vi elsker å reise som lokalkjente, ikke som turister. Så vi bestemte oss for å bli vertskap og hjelpe gjestene våre med å bo som lokalkjente når de er på reise."

Før de registrerte seg på Airbnb, strevde Chris og Angie med å administrere bestillingskalendere på tvers av flere plattformer og sin egen reservasjonsprogramvare. "Det var et mareritt", sier Chris.

Hos Airbnb kan de synkronisere alle kalenderne slik at ikke flere gjester kan bestille de samme datoene. Det er også artikler i ressurssenteret og hjelpesenteret der de kan lese mer om hvordan de kan optimalisere virksomheten på Airbnb. Etter å ha lest et tips som foreslo at de kunne redusere kravene til minimumslengden på opphold, begynte Angie og Chris raskt å tiltrekke seg flere kunder.

Paret har også hatt nytte av plattformens automatiserte prisverktøy, som angir optimaliserte priser et helt år i forveien basert på faktorer som sesong, ukedager og spesielle arrangementer. "Airbnb har gitt alle som driver en mindre virksomhet, de samme verktøyene som en hotelleier har", sier Chris.

Takket være suksessen i Paris utvider Angie og Chris nå til Portugal. Airbnbs verktøy for medvertskap gjør det mulig å ansette noen til å hjelpe med å administrere eiendommen selv om man ikke selv er til stede. "Jeg tror bruk av medverter har endret måten folk driver virksomheten sin på", sier Chris. "Jeg tror Airbnb alltid er opptatt av innovasjon og forventning."

Er du interessert i profesjonelt vertskap på Airbnb?
Les mer

Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
20. sep. 2019
Var dette nyttig?