Forenkle innsjekkingsprosessen
Gjør det enkelt for gjestene å finne stedet ditt og komme seg inn, det er fundamentalt for alle vellykkede opphold. Når du lager en innsjekkingsplan, er det viktig å gjøre den enkel og pålitelig. Test den for å bekrefte at den fungerer for alle gjester, hver gang.
Lag en innsjekkingsstrategi
Fremfor alt er kommunikasjon med gjestene nøkkelen til en smidig innsjekking. "Før gjestene ankommer, skriver jeg for å takke dem", sier Ann, en vert fra Penobscot i Maine. I den samme meldingen sender hun innsjekkingsinstruksjoner og veibeskrivelse.
"Vi sender gjestene en sjekkliste for innsjekking", sier Juliette, som er medlem av vertsrådet i Nairobi i Kenya. "På den måten kan vi styre forventningene."
Prøv disse forslagene for å gjøre innsjekkingen enklere:
- Legg til innsjekkingsinstruksjoner i Airbnb-appen. Du blir bedt om å laste opp bilder av prosessen og legge inn kortfattede instruksjonsnotater.
- Skriv inn riktig adresse og nålens posisjon. Hvis stedet ligger avsides til eller det ikke er mobildekning i nærheten, bør du få med nøyaktige veibeskrivelser for å unngå forvirring.
- Send innsjekkingsinstruksjoner minst 24 timer i forveien. Få en bekreftelse på at gjestene har mottatt dem, og hør om de har noen spørsmål.
- Vær tilgjengelig på innsjekkingstidspunktet. Det er lurt å være tilgjengelig så du kan feilsøke, i tilfelle noe ikke går som det skal.
- Hold kontakten med gjestene. Det beste verktøyet i tilfelle uforutsette reiseproblemer er en tydelig kommunikasjon mellom deg og gjestene dine.
Når du har lagt til innsjekkingsinstruksjoner, kan gjestene finne dem i fanen Turer tre dager før ankomst. Instruksjonene legges også ved i gjestenes ankomstguide 48 timer før innsjekking, sammen med veibeskrivelse til stedet ditt og informasjon om trådløst nettverk.
Enklere innsjekking uten vert
Du kan ta imot gjester personlig eller virtuelt. Drevne verter tilbyr ofte innsjekking uten vert ved hjelp av enheter som kodelåser eller nøkkelbokser, og de har en reserveplan i tilfelle noe går galt.
Juliette anbefaler å "gi gjestene en ekstra kontaktperson for sikkerhets skyld" hvis du tilbyr innsjekking uten vert. "Jeg gir dem nummeret til renholderen." På den måten sikrer du at gjestene kommer seg inn selv om det oppstår et problem og du ikke er tilgjengelig akkurat når det skjer.
5-stjerners gjestfrihet
Gjestene skal føle seg velkomne når de sjekker inn. "Sørg for å gi folk en varmere opplevelse enn de får på et tradisjonelt hotell", sier verten Chris fra Cleveland. "Jeg stiller meg til rådighet for å svare på eventuelle spørsmål så snart jeg kan."
Prøv disse forslagene for å sjarmere gjestene ved innsjekking:
- Sørg for at stedet er plettfritt. Kontroller at alle overflater, gulv og stoffer er rene og støvfrie. Se etter hår etter rengjøring, eller tegn på smuss eller støv. Uansett hvor råflott stedet ditt er, så må det også være rent for å få femstjerners anmeldelser.
- Gi noe ekstra for å vise takknemlighet til gjestene. Det kan være så enkelt som en håndskrevet velkomstmelding eller hjemmelagde kjeks.
- La nettverksnavn og passord stå framme så gjestene får koblet seg på internett. Du kan også legge til dette direkte i annonsen din, under Informasjon til gjester.
- Legg fram en husmanual til gjestene med informasjon som parkeringsveiledning, detaljer om fasilitetene og tips om hvordan man bruker forskjellige apparater og hvitevarer.
- Lag en guide om restauranter, turmuligheter og tilgjengelighetsvennlige aktiviteter for å vise frem favorittstedene dine.
Følg opp gjestene etter ankomsten for å forsikre deg om at de har alt de trenger. Det kan du gjøre enkelt med planlagte meldinger.
Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.