Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Nye retningslinjer for annonsetitler

    Oppdater tittelen din for å fremheve stedet ditt i søkeresultatene.
    Av Airbnb 17. jun. 2022
    Leselengde 3 min
    Oppdatert 22. jun. 2022

    Høydepunkter

    • Bruk en kort annonsetittel som passer på en mobilskjerm.

    • Unngå emojier og å skrive med kun store bokstaver.

    Vi lanserte nylig den største endringen av Airbnb på et tiår, og som del av det nye designet fjernet vi vertsskrevne annonsetitler fra søkeresultatene. Hensikten var å vise frem alle titlene med et enhetlig format for å gjøre det enklere for gjestene å lese, uavhengig av hvilket språk de snakker eller hva slags enhet de bruker.

    Siden lanseringen har dere gitt mange tilbakemeldinger angående endringene, og mange har ønsket annonsetitlene tilbake i gjestenes søkeresultater. Vi forstår godt at dette er viktig for dere. Annonsetittelen er noe av det første gjestene leser i søkeresultatene, og er en god mulighet til å fremheve det som gjør stedet unikt.

    Fra og med 30. juni vises annonsetitlene i søkeresultatene igjen. Vi har også laget nye retningslinjer som forklarer hvordan man lager en effektiv tittel som bidrar til at annonsen skiller seg ut i søkeresultatene, skaper de rette forventningene hos gjestene og gjør stedet attraktivt.

    Korte titler fungerer best

    Gjester søker på Airbnb med alle slags enheter med skjermer i forskjellige størrelser. En tittel som fungerer bra i en nettleser, kan bli for lang for gjester som ser på annonser i mobilappen.

    Lengre titler blir automatisk forkortet i søkeresultater, og den utelatte delen av tittelen blir erstattet med tre prikker. For eksempel blir "Landlig hytte med utsikt mot innsjø, bålplass, brygge" til "Landlig hytte med utsikt mot…"

    Hold deg innenfor grensen for antall tegn, så vises hele tittelen på både datamaskiner og mobiltelefoner. Gjester på farten pleier å søke på mobiltelefonen sin, og der vises bare 32 tegn. Hvis du likevel velger å bruke mer enn 32 tegn i tittelen, bør du sette det viktigste først.

    Her er tre gode eksempler på korte titler:

    • Moderne leilighet med byutsikt
    • Koselig fjellhytte for kokker
    • Villa ved stranden nær Año Nuevo

    Det er enklere å lese små bokstaver enn store

    Det er enklere å lese overskrifter som bare har stor forbokstav i det første ordet. Hvis du setter stor forbokstav i flere ord, kan det virke overdrevent formelt og gammeldags. Hvis du skriver med kun store bokstaver, kan det lett bli oppfattet som roping.

    Gjør det enklere for gjestene ved å unngå andre store bokstaver i tittelen enn i første ord og i egennavn som navn på byer. Det er også greit å bruke store bokstaver i forkortelser som USA eller flyplasskoder som LHR.

    Her er et eksempel på hvordan du ikke bør bruke store bokstaver i en annonsetittel:

    • NYE Møbler STORT BASSENG Flott Utsikt

      Her er tre gode eksempler på annonsetitler med riktig bruk av store bokstaver:

      • Sjøbod på Bondi Beach
      • Romantisk viktoriansk gjesterom
      • Miljøvennlig studio i nærheten av LAX

      Ord er tydeligere enn emojier

      Emojier og symboler kan bety forskjellige ting for forskjellige folk rundt om i verden, og det kan være forvirrende og villedende å bruke dem. For eksempel kan en tommel opp tolkes både som et tegn på anerkjennelse, tallet én og en uhøflig gest.

      Gjør annonsetittelen vennligere og enklere å lese ved å holde deg til enkle, beskrivende ord om stedet ditt. Det går greit å bruke spesialtegn (som !, # og *), men unngå å gjenta dem for effekt (for eksempel !!! eller ***). Hvis du vil skille mellom forskjellige idéer, kan du prøve kommaer eller en enkel skråstrek uten mellomrom.

      Her er et eksempel på hva du ikke bør gjøre:

      • ****Ski- og golfhytte****!!!

      Her er en bedre måte å skrive det på:

      • Ski-/golfhytte med privat hage

      Mer informasjon er bedre enn repetisjon

      I de fleste tilfeller er det unødvendig å gjenta informasjon som gjestene allerede får gjennom søkeresultatene, slik som byens navn eller antall senger. I stedet bør du bruke annonsetittelen til å fremheve unike detaljer som kan fange gjestenes oppmerksomhet.

      Hvis utleiestedet ditt for eksempel ligger i Buenos Aires, kan du ta med nabolaget, for eksempel "Recoleta", i annonsetittelen. Hvis det er i Firenze, kan du spesifisere at det er "nær Uffizi" eller andre landemerker i nærheten av stedet ditt. Det gjør det enklere for gjestene å få overblikk over hvor stedet ditt ligger. Eller hvis stedet har eget kontor, kan du ta med "jobbvennlig" i annonsen.

      Du kan også utelate ordet "ny" fra tittelen, ettersom dette er informasjon som gjesten allerede får se som et merke på annonsen i søkeresultatene.

      Les Airbnbs retningslinjer for innhold

      Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

      Høydepunkter

      • Bruk en kort annonsetittel som passer på en mobilskjerm.

      • Unngå emojier og å skrive med kun store bokstaver.

      Airbnb
      17. jun. 2022
      Var dette nyttig?