Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Svar på spørsmål fra vertene: Airbnbs sommeroppdatering

    Egendefinerte annonsetitler kommer tilbake sammen med andre nyttige oppdateringer.
    Av Airbnb 10. jun. 2022
    Leselengde 3 min
    Oppdatert 18. jun. 2022

    Høydepunkter

    • Vi deler nye retningslinjer for annonsetitler.

    • Annonsetitlene begynner å bli vist fra 30. juni.

    Den 11. mai introduserte vi Airbnbs sommeroppdatering 2022 med en ny søkemåte som er tilpasset Airbnb-kategorier. Siden da har vi fått tilbakemeldinger fra tusenvis av verter gjennom fellesskapssenteret, vertsklubber, e-poster og samtaler med vertsrådet og andre vertsledere. Takk for de nyttige kommentarene og forslagene. I dag ønsker vi å dele tiltakene vi iverksetter som svar på de tre mest delte forespørslene.

    Det at jeg kunne skrive min egen annonsetittel, var en av måtene jeg kunne få hjemmet mitt til å skille seg ut på. Skal dere legge til titler i søkeresultatene igjen?

    Ja, vi skal legge til vertenes annonsetitler igjen. Vi vil gjerne forklare årsaken til at vi fjernet dem, og fortelle deg om hvordan vi skal legge dem til igjen, og hvor lang tid det kommer til å ta.

    Vi fjernet egendefinerte titler for å lage ensartede beskrivelser på hele Airbnb, noe som gjør det enklere for gjester å se og sammenligne overnattingssteder. I noen tilfeller strakte lengre titler seg over flere linjer eller inneholdt emojier som ikke alltid var relevante for utleiestedet. Disse uoverensstemmelsene gjorde søk kompliserte og skapte noen ganger en dårlig opplevelse for gjestene.

    Vi introduserte også større bilder av utleiestedene, som ofte er det første en gjest ser av hjemmet ditt. Det innebar at vi måtte redusere mengden informasjon som vises nedenfor bildene i søkeresultatene.

    Oppdatering: Dere har gitt mange tilbakemeldinger angående endringene, og mange har ønsket tilbake muligheten til å lage sin egen annonsetittel. Vi forstår hvorfor dette er viktig for dere. Annonsetittelen er noe av det første gjestene leser i søkeresultatene, og det er en god mulighet til å fremheve det som gjør stedet ditt unikt.

    I dag, 17. juni, publiserte vi nye retningslinjer for annonsetitler. Vi foreslår at du begrenser tittelen til 32 tegn, bruker stor forbokstav kun i det første ordet og unngår emojier og symboler. Det viktigste av alt er at du beskriver det som gjør stedet ditt unikt.

    Les de nye retningslinjene

    Annonsetitler vises i søkeresultatene på Airbnb fra og med 30. juni.

    Jeg er bekymret for at det ikke er like lett å oppdage annonsen min. Er det noe andre også opplever?

    Det er en rekke faktorer som kan påvirke annonseresultatene, blant annet sesong og økonomiske forhold. Vi skal forsøke å beskrive de ulike måtene gjestene kan oppdage annonsen din på, og hva vi gjør for å optimalisere bestillingsopplevelsen deres ytterligere.

    Selv om mange gjester ser gjennom Airbnb-kategorier for å få inspirasjon og bestille, fortsetter de fleste å bestille opphold ved å skrive inn et bestemt reisemål og reisedatoer i søk. Når gjestene skriver inn et sted, bruker de fanen "Alle hjem" – akkurat som de gjorde før – for å se alle tilgjengelige overnattingssteder på et bestemt sted og bestille utleiestedet som passer dem. Vi prøver nå å gjøre fanen "Alle hjem" mer fremtredende når gjestene søker på et sted.

    Vi vurderer også å oppdatere deler av bestillingsopplevelsen, blant annet visning av kategorier, ytterligere forbedringer av søk i kart og en tydeligere visning av antall anmeldelser. Vi fortsetter å samarbeide med vertsrådgivere og kommer tilbake med mer informasjon i juli.

    Jeg liker Airbnb-kategoriene, men hvordan kan jeg finne ut hvilken kategori annonsen min tilhører? Og hva om jeg vil dukke opp i flere kategorier?

    Airbnb-kategorier er samlinger av hjem basert på en eiendoms unike stil, beliggenhet eller nærhet til en reiseaktivitet. Kategorier er en ny måte å vise frem mangfoldet av utleiesteder på Airbnb og hjelpe gjestene med å oppdage steder de ikke visste fantes.

    Tanken er at det til slutt skal finnes en kategori som passer til hvert utleiested. Det er gøy å se at de nye kategoriene vekker så mye begeistring, noe vi kan se av de mange idéene vi har mottatt om flere kategorier, alt fra bærekraftige hjem og familievennlige utleiesteder, til sentrumsnære eiendommer og overnattingssteder tilrettelagt for hjemmekontor.

    I tillegg til samarbeidet vi har med vertsfellesskapet for å utvikle en fremgangsmåte for å lage nye kategorier, undersøker vi løsninger som gjør det mulig for deg å finne ut hvilken kategori utleiestedet ditt tilhører. Vi kommer med mer informasjon om dette i de kommende månedene.

    I mellomtiden kan du gjøre flere ting for å sikre at annonsen din vurderes for plassering i kategorier. Sørg for at annonseopplysningene er oppdaterte, fullstendige og nøyaktige. Husk også å legge til gode bilder i annonsen. Bildekvalitet er et av de viktigste kriteriene i kategoriene.

    Som alltid inviterer vi deg til å gi tilbakemeldinger eller delta i et vertssamtaler gjennom den lokale vertsklubben.

    Informasjonen i denne artikkelen kan ha blitt endret siden publiseringen.

    Høydepunkter

    • Vi deler nye retningslinjer for annonsetitler.

    • Annonsetitlene begynner å bli vist fra 30. juni.

    Airbnb
    10. jun. 2022
    Var dette nyttig?