Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.

Få vertens annonse til å skille seg ut

Fokuser på bilder, beskrivelse av utleiestedet og priser.
Av Airbnb 16. okt. 2024
Oppdatert 5. juni 2025

Del kunnskapen du har tilegnet deg gjennom å være vertskap, for å skape en god annonse. Samarbeid med verten for å opprette en ny annonse eller oppdatere en eksisterende.

Gjester ser ofte først på bilder, beskrivelse og gjesteanmeldelser i annonsen når de avgjør om de skal bestille eller ikke.*Fokuser på disse faktorene, i tillegg til fasiliteter og priser, for å lage en vellykket annonse.

Bilder

Brukerundersøkelser har vist at bilder av høy kvalitet er en av de viktigste faktorene for gjester når de vurderer hvilket utleiested de skal bestille. Dersom en vert ikke har nylige profesjonelle bilder av stedet, forklarer du hvor viktig det er med bilder, og anbefaler en fotograf eller Airbnbs program for profesjonell fotografering.

Annonsebeskrivelse

Du bør fortelle vertene at beskrivelsen er noe av det viktigste ved en god annonse. Jimmy, en medvert i Palm Springs i California, sier at "alle beskrivelser av utleiesteder kan optimeres", så han tilbyr alltid å hjelpe verter med å skrive disse.

"Jeg fokuserer på fakta", sier Jimmy. "Enten har du et saltvannsbasseng, eller så har du det ikke. Nærområdet er privat eller ikke. Mange adjektiver er subjektive følelser som ikke fører til en nøyaktig beskrivelse. Å skrive fakta skaper et sannferdig bilde."

Fasiliteter

Gjester filtrerer ofte søkeresultatene for å finne utleiesteder som har fasilitetene de ønsker seg. Fasilitetene det søkes mest etter inkluderer basseng, trådløst nettverk, gratis parkering, kjøkken, boblebad, klimaanlegg, vaskemaskin og innsjekking uten vert.**

Reflekter over hva som har fungert ved utleiestedene du har vært vertskap for, og del kunnskapen din med verter. Dette kan inkludere

  • å sørge for at utleiestedet ikke mangler fasilitetene som tilbys
  • å forklare verdien av å tilføye eller oppgradere fasiliteter som trådløst nettverk eller en smartlås
  • å gi eksempler på hvordan gjester har reagert på oppgraderinger ved andre utleiesteder du støtter
  • å gjennomgå sikkerhets- og tilgjengelighetsfunksjoner med verter for å finne ut hva annet de kan utstyre utleiestedet med

Prisstrategi

Verter har kanskje ikke erfaring med prissetting. Du kan bruke lokalkunnskapen din og Airbnbs prisverktøy for å tilby veiledning. Strategier kan inkludere

  • å legge til ukes- og månedsrabatter
  • å senke eller fjerne gebyrer for rengjøring eller kjæledyr
  • å justere prisen per natt etter sesongbestemt etterspørsel

Bli enige om en tilnærming og hvor mye kontroll du skal ha. Dominic, en medvert i Cornwall i England, foreslår kontinuerlig justering av prisen per natt.

"Jeg tar en gjennomgang av eiendommene hver eller annenhver uke", sier han. "Dersom de bestilles raskt, er det et tegn på at prisen kan økes. Men dersom folk titter uten å bestille, er det mulig at prisen er for høy."

Gjesteanmeldelser

Mange gjester leser anmeldelser for å finne ut om utleiestedet har det de trenger. Hjelp verter med å forstå at det å svare på anmeldelser, er en mulighet til å vise gjester at du bryr deg om opplevelsen deres og er åpen for forslag.

Bestem hvem som skal svare på gjesteanmeldelser. Dersom verten foretrekker å håndtere dem, kan du gi eksempler på svar som adresserer ulike typer tilbakemeldinger.

  • Takke gjestene: "Takk for anmeldelsen! Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å vurdere turen."
  • Dele forbedringer: "Vi beklager at sengene var ukomfortable. Det er viktig at gjestene sover godt, så vi har kjøpt inn overmadrasser."

"Jeg forventer ikke at vertene skal ha 100 % perfekte anmeldelser", sier Andrew, en gjest som også er Superhost i Berlin. "Jeg blir mye mer imponert over dem som tar kritiske tilbakemeldinger på alvor."

Husk å oppdatere beskrivelsen og bildene i annonsen hver gang du eller verten gjør forbedringer på utleiestedet.

*Ifølge Airbnb-undersøkelser utført i november og desember 2023 med nesten 7000 gjester i Australia, Brasil, Canada, Frankrike, Mexico, Spania, Storbritannia, Sør-Korea, Tyskland og USA.

**Ifølge Airbnbs interne måledata over de mest søkte fasilitetene på verdensbasis fra 1. januar til 30. juni 2024.

Medvertsnettverket er for øyeblikket tilgjengelig i Australia, Frankrike, Tyskland, Italia, Japan, Mexico, Puerto Rico, Sør-Korea, Spania og Storbritannia (levert av Airbnb Global Services), Canada, USA (levert av Airbnb Living LLC) og Brasil (levert av Airbnb Plataforma Digital Ltda).

Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
16. okt. 2024
Var dette nyttig?