Få den første femstjerners anmeldelsen
Vurderinger og anmeldelser legges ut på annonsen din og hjelper gjestene med å bestemme om tjenesten er riktig for dem. Positive tilbakemeldinger fra gjester hjelper deg med å bygge merkevaren din på Airbnb og kan føre til flere bestillinger og høyere inntekter.
Slik fungerer anmeldelser
Gjestene blir bedt om å skrive en anmeldelse så snart tjenesten er fullført. Tilbakemeldingen deres hjelper deg med å yte service av høyeste kvalitet. De blir bedt om å gi
- en helhetlig vurdering. Gjester vurderer tjenesten på en skala fra én til fem stjerner. Gjennomsnittlig samlet vurdering vises i annonsen, i søkeresultatene og på profilen din.
- detaljerte vurderinger. Gjester gir mer spesifikk tilbakemelding ved å vurdere gjestfrihet, pålitelighet og verdi for pengene. Hvis du tilbyr en tjeneste i virksomheten din eller i et offentlig rom, for eksempel hårstyling i salongen din eller en yogaøkt på en strand, blir vedkommende også bedt om å vurdere stedet.
- en offentlig anmeldelse. Tilbakemeldingen vises på profilen din og i anmeldelsesdelen av annonsen. Hvis du svarer på en offentlig anmeldelse, vises svaret under anmeldelsen.
- en privat melding. Denne tilbakemeldingen vises ikke i annonsen din – den er bare til deg.
Når du har fått dine første tre anmeldelser, får du tilgang til gjesteanmeldelse-innsikten. Bruk menyen for gå til til innsiktsdelen i Airbnb-appen.
Fokuser på kvalitet
Airbnbs vertsverktøy kan hjelpe deg med å overgå gjestenes forventninger.
Gi god service. Tenk på hvordan du tilpasser tilbudene dine slik at gjestene føler seg ivaretatt og velkomne.
- Kommuniser med gjester i Meldinger-fanen for å spørre om gjestenes preferanser, svare på spørsmål og opprette tilpassede tilbud.
- Bruk hendige hurtigsvar for å tilpasse og sende en velkomstmelding etter en bestilling, og en oppfølgingsmelding etter en tjeneste.
- Legg litt ekstra i detaljene slik at tilbudet blir enda mer fristende.
Sørg for at alt går knirkefritt. Vis at du er pålitelig ved å være forberedt, tydelig og svare på gjestenes meldinger så raskt som mulig før og etter hver tjeneste.
- Skaff alt du trenger i god tid, og påse at du også er på tiden hvis du skal reise til gjesten. Bruk Airbnb-kalenderen til å planlegge tid mellom bestillinger til reising og klargjøring.
- Planlegg at meldinger skal sendes på bestemte tidspunkter, som dagen før en tjeneste, slik at gjestene vet hva de kan forvente.
- Slå på varslinger i Airbnb-appen og i innstillingene på enheten(e) du bruker for å ha kontroll på meldinger.
- Hvis du leverer en tjeneste i noens hjem, må du passe på å rydde etter deg.
Gi verdi for pengene. En konkurransedyktig pris er avgjørende for at gjestene skal oppleve at de får verdi for pengene. Du kan angi priser og legge til rabatter i annonsefanen.
- Legg til minst tre tilbud med forskjellige priser for å gi gjestene flere alternativer. Dette bidrar også til at du når inntektsmålene dine. Den anbefalte fremgangsmåten er å sette opp tilbud til rabattpris, standardpris og premiumpris.
- Vurder å starte med en pris som er litt lavere, så kan du heller sette opp prisen etter du har bygget opp omdømmet på Airbnb med gode vurderinger og anmeldelser.
- Legg til tidsbegrensede rabatter, rabatter for tidlig bestilling eller for større grupper for å få gjester til å bestille.
- Let etter lignende tjenester på Airbnb og andre plattformer, og sammenlign prisen med andre tjenester i nærheten for å være konkurransedyktig.
I tillegg til disse gjestfrihetstipsene må du ta hensyn til Airbnbs grunnregler og sikkerhetsretningslinjer for verter. De beskriver grunnleggende forventninger for å levere trygge tjenester av høy kvalitet.
Alle verter, bilder og annonseopplysninger må oppfylle standardene og kravene for Airbnb-tjenester.
Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.