Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    COVID-19 og vertsvirksomheten din: Slik begrenser du innvirkningen

    COVID-19 og vertsvirksomheten din: Slik begrenser du innvirkningen

    Reisende vil ha mer fleksibilitet. Dette kan verter tilby akkurat nå.
    Av Airbnb den 10. mar 2020
    Leselengde 3 min

    Oppdatert 16.  mars  2020

    Koronaviruset (COVID-19) påvirker mange i fellesskapet vårt, enten personlig eller på grunn av forstyrrelser av vertskaps- eller reiseplaner. Og selv om mange reisende velger å bli hjemme i denne usikre tiden, tenker noen fremdeles på lokale opphold og fremtidige reiser.

    Dette kan verter gjøre for å hjelpe gjestene akkurat nå:

    • Ta i bruk mer fleksible kanselleringsvilkår. Mange gjester er forståelig nok usikre med tanke på å bestille reiser i fremtiden. Hvis du har strenge kanselleringsvilkår, bør du vurdere å endre til fleksible eller moderate vilkår (du kan alltids gå tilbake til strenge kanselleringsvilkår senere). Når gjestene vet at de har mer fleksibilitet til å kansellere, kan de føle seg trygge nok til å gjennomføre en reservasjon.
    • Åpne opp kalenderen for lengre opphold og tilby ukentlige eller månedlige rabatter. Det kan hende mange gjester ser etter ukentlige og lengre opphold nærmere hjemmet. Ved å åpne kalenderen din for lengre opphold, kan du tiltrekke deg disse gjestene, få mer forutsigbarhet gjennom hele måneden og redusere tiden du bruker på å rengjøre og forberede deg på nye gjester. Vurder å tilby rabatt for opphold på mer enn syv dager. Færre enn halvparten av vertene tilbyr ukentlige eller månedlige rabatter, og de som gjør det, pleier å få flere bestillinger på lengre opphold.
    • Fortell gjestene at stedet ditt har de fasilitetene de trenger akkurat nå. Ettersom mange står overfor stengte skoler og hjemmekontor, kan de som bestemmer seg for å bestille et opphold, være interessert i jobb- og familievennlige utleiesteder. Hvis stedet ditt tilbyr ting som raskt trådløst nettverk, et komfortabelt arbeidsområde og/eller er egnet for barn, bør du sørge for å oppdatere fasilitetene dine for å reflektere det. Husk på at vi oppfordrer alle gjester til å respektere lokale retningslinjer om sammenkomster eller sosiale interaksjoner.
    • Tilby innsjekking uten vert. Mange gjester foretrekker å sjekke inn selv i stedet for å møtes personlig. Hvis du har muligheten til det, bør du vurdere å installere en nøkkelboks eller smartlås med tastatur. Husk å oppdatere annonsen din for å legge til innsjekking uten vert.
    • Gjennomgå rengjøringsrutinen din. Gjestene ønsker kanskje ekstra informasjon om renholdet på stedet ditt. Du kan kanskje fortelle hvilke typer rengjøringsmidler du bruker, hvor ofte du rengjør stedet, typen rengjøringsmidler du gjør tilgjengelig for gjestene og andre opplysninger. Vi anbefaler alle verter å lese gjennom disse renholdstipsene fra Centers for Disease Control and Prevention (CDC).

    Flere tips om vertskap

    Vi jobber også med en rekke verktøy og programmer kalt "Mer fleksible reservasjoner" som skal hjelpe deg med vertskapet og bidra til at gjestene føler seg tryggere på å reise i denne vanskelige tiden. Dette omfatter:

    • Vi gjør det mulig for verter tilby refusjoner direkte. Mange gjester har opplevd at reiseplanene deres blir påvirket som følge av koronaviruset, og verter har spurt oss om hvordan de kan vise hensyn til gjestene som må kansellere. Derfor har vi lagt til et nytt verktøy som gjør at du kan godkjenne en refusjon direkte til gjesten din.
    • Vi hjelper gjester med å finne utleiesteder som har fleksible kanselleringsvilkår. Vi har lansert et søkefilter som viser utleiesteder med kanselleringsfleksibilitet, slik at gjestene enkelt kan finne det som best passer behovene deres.

    I usikre tider som disse ber vi alle i fellesskapet vårt om å vise hensyn til verter og gjester som må kansellere. Vi følger nøye med på råd fra myndigheter og helseorganisasjoner etter hvert som situasjonen utvikler seg, og vi ber om at gjester og verter følger offisielle retningslinjer og anbefalinger.

    Hvis du vil ha informasjon om vilkårene våre for formildende omstendigheter, herunder hvilke reservasjoner, datoer og områder som dekkes, kan du bokmerke denne hjelpesentersiden for siste nytt om kansellering uten gebyrer. For mer informasjon bør du følge med på våre ofte stilte spørsmål, hvor vi legger til svar på de vanligste spørsmålene deres.

    Igjen takk for at du er vertskap, og for at du viser tålmodighet og forståelse mens vi jobber for å støtte hele fellesskapet vårt.

    Airbnb
    10. mar 2020
    Var dette nyttig?