Hopp til innhold
Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Administrerende direktør Brian Chesky om reisetrender og den nye vertskampanjen

    Administrerende direktør Brian Chesky om reisetrender og den nye vertskampanjen

    Se filmene fra kampanjen, og del dem med venner og familie.
    Av Airbnb 18. feb. 2021
    Leselengde 31 min
    Oppdatert 3. mar. 2021

    Høydepunkter

    • Vi deler de beste reisetrendene i 2021 og tips til verter.

    • Denne måneden lanserer vi en global vertskampanje, "Takket være verter", for å feire magien dere skaper og bidra til at dere får flere gjester i fremtiden.

    Fjoråret var utfordrende for oss alle. Etter hvert som vi beveger oss inn i det nye året, fokuserer vi på hva som gjør Airbnb til Airbnb – verter som deg. Vi lanserer en ny global vertskampanje som feirer den magiske, unike gjestfriheten dere gjør mulig.

    Det gleder oss å kunne vise deg tre av filmene fra kampanjen her. Les videre om reisetrender og innsikt om 2021 – og hva dette kan innebære for deg.

    Ashelay og François leier ut Saltwater Cottage i Narragansett i Rhode Island.
    Cynthia leier ut River Lodge i Wimberley i Texas.
    Geanelle leier ut The Dune House i Peterborough i Victoria i Australia.

    Populære reisetrender i 2021

    Når reiselivet tar til igjen, blir det annerledes. Vi har gjennomført undersøkelser, og vi er optimistiske med tanke på fremtidens reiseliv. Vi vil at du skal føle deg forberedt når ting åpner opp igjen, derfor deler vi noen av funnene med deg.

    1. Vi tror at folk savner det å reise, og at de planlegger reiser. Folk savner å reise mer enn de savner barer, restauranter, sport og andre ting. I en undersøkelse sa 54 % av de spurte at de enten allerede har bestilt en tur, eller at de forventer å reise i 2021.

    Det innebærer følgende for deg: Folk gleder seg til å reise igjen, og når de kan, forventer vi en betydelig etterspørsel som kommer til å bli rettet mot deg. Vi skal fortsette å hjelpe deg med forberedelsene.

    2. Vi tror folk kommer til å være fleksible med hensyn til hvor og når de skal reise. Hjemmekontor og digital undervisning har kommet for å bli, så folk kommer til å ha større fleksibilitet med hensyn til reiser. Dette påvirker sannsynligvis hvor, når og hvor lenge folk blir – for eksempel kan det bli større etterspørsel på dager og tider på året som tidligere har hatt lav etterspørsel. Nesten en fjerdedel av de spurte sa at de ser for seg lengre opphold.

    Det innebærer følgende for deg: Vær klar til å tilpasse deg nye gjestebehov, som å tilby lengre opphold, oppgradere trådløst nettverk, gjøre klar en arbeidsplass egnet for bærbare datamaskiner og tilby fasiliteter egnet for familier og funksjonshemmede.

    3. Vi tror folk kommer til å ønske å reise i nærområdet. I undersøkelsen vår oppga 56 % at de foretrekker et innenlandsk eller lokalt reisemål. Bare 21 % sa at de vil reise lengre bort og internasjonalt.

    Det innebærer følgende for deg: Gjestene kommer til å dra hvor som helst – så lenge det er i nærheten. Følgelig kommer reiseaktiviteten sannsynligvis til å spre seg over tusenvis av mindre byer, tettsteder og landlige lokalsamfunn.

    4. Vi tror folk kommer til å prioritere rimelige priser. De vi spurte sa at overkommelige priser var høyeste prioritet når det gjaldt å velge overnattingssteder til fremtidige reiser. Pandemien har rammet mange hardt økonomisk, men ønsket om å reise og få kontakt med andre er universelt.

    Det innebærer følgende for deg: Denne trenden bør kunne gagne mange av dere, ettersom familier og vennegrupper velger Airbnb fordi de får mye for pengene.

    5. Vi tror folk ønsker å reise for å tilbringe tid med familie og venner. Folk vi spurte sa at de savner mest den typen reiser som gir rom for tid med familie og venner. Gjenforening er fortsatt en av de viktigste grunnene til at folk vil reise. I undersøkelsen sa 41 % at det kommer til å være "mye viktigere" å tilbringe tid med familie og venner etter pandemien.

    Det innebærer følgende for deg: Vi kommer til se et skifte fra masseturisme til meningsfylte reiser, og bestillinger fra familier og vennegrupper som vil tilbringe mer tid sammen. Og samvær er noe du gjør mulig, gjennom vertskap.

    Vi introduserer kampanjen vår, "Takket være verter"

    Den globale vertskampanjen starter denne måneden – og vi ønsker at vertene våre skal være blant de første i verden til å se filmene. Hver film feirer de magiske, unike opplevelsene dere gjør mulig for gjestene. Alt fra de små detaljene til de store gestene – det er dette som gjør reiser med verter på Airbnb så spesielle.

    Denne kampanjen er utformet for å vise hva som gjør at vertsfellesskapet på Airbnb er annerledes, og for å lokke gjester til dere etter hvert som reiselivet tar seg opp igjen. Historiene vi forteller i disse filmene, er enkle og autentiske. De viser gjester på virkelige turer til ekte utleiesteder, som tar bilder av opplevelsene sine. Og som du kan se i filmene, er turene alt annet enn vanlige.

    Vi ønsker å inspirere gjester over hele verden til å velge Airbnb når de begynner å reise igjen. Vi vil gjerne at du deler de tre klippene lenger opp på siden med venner og familie. På den måten kan du hjelpe oss med å spre magien du skaper som vertskap.

    Du kan også se reprisen av premierearrangementet for verter nedenfor, der administrerende direktør Brian Chesky forteller mer om disse reisetrendene og forhåndsviser kampanjen direkte med verter fra hele verden. Han chatter også med vertene François, hvis sted ble vist i filmen "Landslide".

    Snart kan du se de to andre filmene Brian forhåndsviste under arrangementet, på TV og YouTube-kanalen vår. Vi blir som alltid glad for å høre hva du synes i fellesskapssenteret. Vi setter pris på tilbakemeldinger fra dere, og vi har dem i tankene i alt vi gjør.

    Høydepunkter

    • Vi deler de beste reisetrendene i 2021 og tips til verter.

    • Denne måneden lanserer vi en global vertskampanje, "Takket være verter", for å feire magien dere skaper og bidra til at dere får flere gjester i fremtiden.

    Airbnb
    18. feb. 2021
    Var dette nyttig?