Legg til tilgjengelighetsfunksjoner i en opplevelse eller tjeneste
Gjester ønsker å vite om en opplevelse eller tjeneste tilfredsstiller behovene deres, før de bestiller. De kan filtrere Airbnbs søkeresultater for spesifikke tilgjengelighetsfunksjoner og sende meldinger til verter for å be om mer informasjon.
Fortell gjestene hva som er tilgjengelig under opplevelsen eller tjenesten din ved å velge fra tilgjengelighetsfunksjonene i annonsefanen. Tjenesteverter kan bare velge tegnspråk på dette tidspunktet. Hvis du har mulighet til å tilpasse på andre måter, kan du dele informasjon i annonsen eller velksomstmeldingen.
Syns- og hørselshjelpemidler
Legg til disse funksjonene hvis du kan tilby tegnspråk eller en guide for synshemmede.
- Tegnspråk: Du, en medvert eller en assistent kan kommunisere med gjester som er døve eller hørselshemmede, eller du kan ordne med tolk. Mer enn 300 tegnspråk brukes over hele verden, inkludert amerikansk, kinesisk og spansk. Oppgi hvilke tegnspråk som er tilgjengelige.
- Oppnevnt ledsager for synshemmede: Du kan tilby en erfaren guide som hjelper blinde eller svaksynte.
Tilgjengelighetsfunksjoner for mobilitet
Legg til disse funksjonene hvis gjester, inkludert rullestolbrukere, kan være med på opplevelsen fra start til slutt uten trinn eller andre hindringer.
- Trinnfri adkomst: Det er ingen trinn, trapper, terskler eller hindringer høyere enn 5 cm under opplevelsen.
- Trinnfritt bad: Gjestene har tilgang til et bad uten trinn eller trapper.
- Hovedsakelig flatt eller jevnt terreng: Under hele opplevelsen er underlaget bredt og har en fast overflate og liten eller ingen helning.
- Parkeringsplass for funksjonshemmede: Det er en parkeringsplass for gjester med funksjonshemninger, eller en parkeringsplass som er bredere enn 2,5 meter, nær starten på opplevelsen.
- Innganger som er bredere enn 81 cm: Inngangene og døråpningene som må brukes for å få tilgang til opplevelsen, er minst 81 cm brede.
Hvis opplevelsen ikke har disse funksjonene, bør du vurdere om du kan endre ruten eller beliggenheten for å ta imot flere gjester med tilgjengelighetsbehov.
Sensoriske hensyn
Legg til disse funksjonene hvis du kan ta imot gjester som er følsomme for miljøfaktorer.
- Ingen ekstreme sensoriske stimuli: Aktivitetene har lite eller ingen sterkt lys, høye lyder, sterke lukter og store folkemengder.
- Rolig fristed tilgjengelig: Det er et eget område med lite støy, eller et adskilt privat område, som gjestene kan bruke i løpet av opplevelsen.
Hvis du har mulighet til å justere noe, bør du vurdere å lage en versjon av opplevelsen med færre sensoriske stimuli.
Hvis du tilbyr opplevelser og tjenester med tilgjengelighet i tankene, gir du flere gjester muligheten og tryggheten til å bestille.
Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.