Slik skriver du en tittel og beskrivelse som blir lagt merke til
Gjester ser ofte etter opplevelser som gir muligheten til å utforske en by gjennom lokalkunnskap. Tittelen og beskrivelsen bør fremheve din lokale tilknytning og hvordan opplevelsen gir en unik mulighet til å oppleve byen fra innsiden.
Gi opplevelsen et navn
Start tittelen med et handlingsverb som formidler hva gjestene skal gjøre i løpet av opplevelsen. Følg på med detaljer som gjør at tittelen din skiller seg ut.
Vær konkret og presis. Begrens tittelen til 50 eller færre tegn.
Unngå formuleringer som er mye brukt i tilsvarende annonser i området ditt. Ikke bruk andres navn eller varemerker uten tillatelse.
Eksempler på gode titler for en opplevelse:
- Bak croissanter med en parisisk konditor
- Ri på bølgene i Rio med en profesjonell surfer
- Tegn portretter som en kunstner på Nasjonalgalleriet
Beskriv opplevelsen
Beskrivelsen bør utfylle tittelen din. Begynn med hovedgrunnen til at en gjest skal bestille opplevelsen. Legg til flere opplysninger om bakgrunnen din, hva som gjør stedet spesielt og aktiviteten dere skal gjøre sammen.
Bruk et språk som får frem at opplevelsen er for spennende til å gå glipp av. Vær direkte, kortfattet og informativ.
Fremhev den lokale tilknytningen din, uansett om den er basert på bakgrunnen din, stedet, aktiviteten eller en kombinasjon av alle tre. Begrens beskrivelsen til 90 eller færre tegn.
Eksempler på gode beskrivelser av opplevelser:
- Opplev og nyt smaken av den berømte Bay Area-sjokoladen i kombinasjon med lokale ingredienser.
- Oppdag arenaens antikke gjenstander sammen med en syvendegenerasjons romer.
- Utforsk New Yorks høytsvevende High Line sammen med en av promenadens grunnleggere.
Alle verter, bilder og annonseopplysninger må oppfylle standardene og kravene for Airbnb-opplevelser.
Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.