Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.

Slik angir du prisen

Vurder utgiftene dine, sammenlign lignende opplevelser og bruk en rabatt.
Av Airbnb 13. mai 2025
Oppdatert 13. mai 2025

Airbnb gir deg tilgang til millioner av gjester og vertsverktøy som kan hjelpe deg med å nå inntektsmålene dine. En konkurransedyktig pris kan bidra til at opplevelsen din blir lagt merke til og oppmuntre gjester til å bestille.

Prisen styrer du alltid over selv, og du kan endre den når som helst.

Prissetting på Airbnb

En lavere pris for en ny opplevelse kan hjelpe deg med å tiltrekke de første gjestene, og dermed også de første vurderingene og anmeldelsene. Du kan justere prisen over tid for å oppnå inntektsmålene dine.

Her er noen faktorer å tenke på når du fastsetter prisen på Airbnb.

  • Utgifter: Finn ut hvor mye du trenger for å dekke kostnader som din egen tidsbruk, innkjøp av utstyr og lisensiering.
  • Lignende opplevelser: Søk etter aktiviteter som ligner din, på Airbnb og andre plattformer, for å sammenligne og forstå hva som er et konkurransedyktig prisnivå der opplevelsen tilbys.
  • Tjenestegebyr: Ta hensyn til tjenestegebyret som Airbnb belaster verter for hver bestilling. Du ser det når du angir prisen. Gebyret gjør det mulig for oss å tilby verter av Airbnb-opplevelser nyttige vertsverktøy, en døgnåpen kundeservice og tilgang til millioner av gjester.

Bestem prisen din

Legg til maksimalt antall gjester basert på aktiviteten, beliggenheten og ideell gruppestørrelse for å fremme sosialt samspill. Maksimumsantallet gjelder hver gang du tilbyr opplevelsen.

Angi en minstepris per gjest og for private grupper.

  • Pris per gjest: Dette er beløpet du belaster hver gjest for å bli med på opplevelsen. Prisen må inkludere alle gebyrer og tips. En lavere pris kan tiltrekke flere gjester, og dette kan føre til høyere inntekter. Hvis for eksempel 4 gjester i USA bestiller til en pris på 60 USD per person, blir totalprisen 240 USD, mens 8 gjester som betaler 45 USD hver, gir en totalpris på 360 USD.
  • Minstebeløp privat gruppe: Dette er det laveste totalbeløpet du tar for en privat gruppe. Ingen andre kan bestille i det samme tidsrommet på den samme datoen.

Du kan se inntektene dine når du skriver inn prisen i oppsettet.

Slik legger du til rabatter

En fin måte å holde prisen konkurransedyktig på er å tilby rabatter for ulike typer bestillinger.

  • Tidsbegrenset: Tilby 5 % til 50 % rabatt på prisen i 30 dager for å gjøre det forlokkende for de første gjestene å bestille.
  • Tidlig bestilling: Gi 20 % rabatt til gjester som bestiller mer enn to uker i forveien for å appellere til gjester som liker å planlegge i god tid.
  • Store grupper: Legg til en grupperabatt for å nå maksimal kapasitet raskere.

Rabattene dine gjelder hver gang en gjest bestiller opplevelsen. Når du legger til mer enn én rabatt, får gjesten den som gir størst besparelse. Gjesten får ikke flere rabatter på samme reservasjon.

Alle verter, bilder og annonseopplysninger må oppfylle standardene og kravene for Airbnb-opplevelser.

Denne artikkelen inneholder informasjon som kan ha blitt endret siden publiseringen.

Airbnb
13. mai 2025
Var dette nyttig?