Ressurser for bestillingsansvarlige

Populære emner
Slik kan du finne og bestille overnattingssted
Når du ser etter et utleiested, anbefaler vi følgende tips for å finne et pålitelig sted med gode anmeldelser for det kommende oppholdet:
Finn overnattingssteder med gode anmeldelser Skriv inn turopplysninger øverst på siden.- Sted: Skriv inn enten by, adresse eller landemerke.
- Velg datoperiode og antall reisende.
Slik bruker du fasilitetsfiltre
Begynn med det grunnleggendealltid begynne søket med å velge reisemålet, innsjekkings- og utsjekkingsdatoer og det totale antallet gjester. Når du har fått resultatene fra det grunnleggende søket, kan du velge å legge til flere filtre. Flere filtre Klikk eller trykk på populære filtre som Type sted eller Pris fra søkeresultatsiden, eller velg Flere filtre for å få tilgang til alle søkefilteralternativene. Vi jobber hele tiden med å gjøre det enklere for deg å finne det du leter etter. Filtrene kommer til å endres over tid. Her er en liste over noen av alternativene som kan være tilgjengelige for søket ditt:
For å få mest mulig nøyaktige resultater bør du - Stedstype: Velg mellom alternativer som et helt sted eller privat rom.
- Pris: Bruk glidebryterne til å finne utleiesteder i prisklassen du er ute etter.
- Kanselleringsfleksibilitet: Vis overnattingssteder som tilbyr fleksible kanselleringsvilkår.
- Rom og senger: Velg antall soverom, bad eller senger du trenger på turen.
- Øyeblikkelig bestilling: Finn steder du kan bestille uten å vente på vertens godkjenning.
- Fasiliteter: Velg fasilitetene du vil ha på overnattingsstedet, for eksempel kjøkken eller TV.
- Flere fasiliteter: Velg ekstra fasiliteter som treningsrom eller basseng.
- Tilgjengelighet: Velg tilpasningene du trenger for å bevege deg rundt på en komfortabel og trygg måte.
- Nabolag: I noen byer kan du velge de områdene du er mest interessert i.
- Vertsspråk: Velg verter som snakker et språk du kan.
- Husregler: Søk etter steder som tillater kjæledyr.
Slik finner du tilgjengelighetstilpassede overnattingssteder
Når du har valgt reisemålet ditt, angitt innsjekking- og utsjekkingsdatoene og det totale antallet gjester, kan du legge til flere filtre for å dekke eventuelle tilgjengelighetsbehov.
Velg "Flere filtre" på søkesiden. Se etter delen Tilgjengelighet og velg "Velg funksjoner for stedet du vil bo på". Velg filtrene som oppfyller kravene dine. Tips: For å få flest mulig søkeresultat er det nyttig å velge de høyest prioriterte tilgjengelighetsfunksjonene og gjennomgå hver annonse for å sikre at det oppfyller alle behovene dine. Søkeresultatene viser annonser for utleiesteder som har tilgjengelighetsfiltrene du har valgt. Velg en annonse du er interessert i for å lese beskrivelsen av utleiestedet, anmeldelser fra tidligere gjester eller se bilder. Bla nedover for å se gjennom bilder i tilgjengelighetsdelen. Hvis du ikke er sikker eller har noen bekymringer, finner du her noen nyttige tips og eksempler på spørsmål du kanskje vil stille verten:- Sørg for å gi verten de nøyaktige målingene du trenger for følgende:
- Hva er bredden på utleiestedets inngangsdør, soveromsdør og baderomsdør?
- Hvor mye plass er det rundt sengen?
- Hvordan er plassen på badet?
- Er det noen trapper man må gå opp for å komme inn på soverommet eller badet i hovedetasjen?
- Kan du beskrive gangveien fra gaten/fortauet til hovedinngangen? Finnes det trapper, bratte skråninger, grus osv.?
- Er det mulig å flytte møbler (kaffe-/sidebord, sjeselonger osv.) for å få mer plass til å bevege seg?
- Er det tilstrekkelig belysning ved inngangspartiet til utleiestedet for å hjelpe en gjest med dårlig syn?
- Har du en digital versjon av guiden og reglene?
Slik bestiller du på vegne av andre
Når du har valgt et utleiested, fortsetter du til betalingssiden.
Trinn 1: Velg jobbreise ved utsjekking For å bestille et utleiested for noen andre må du angi at bestillingen er en jobbreise. Trykk på knappen "Er dette en jobbreise?". Trinn 2: Bestill dette stedet for noen andre Velg "Legg til" under "Bestill dette stedet for noen andre" for å begynne å søke etter en bestemt reisende. Trinn 3: Søk etter navnet på den reisende Bruk søkefeltet for å finne en reisende i organisasjonen din basert på navn eller e-postadresse. Hvis en reisendes navn eller e-postadresse ikke vises eller ikke er lagt til i organisasjonen din, velger du "Legg til en ny reisende". Trinn 4: Bekreft reisende Når du har funnet eller lagt til den reisende, klikker du på "Lagre" for å legge vedkommende til i bestillingen. I noen tilfeller må reisende fullføre Airbnb-profilen sin, gi tillatelse til at noen bestiller på vegne av dem, eller opprette en Airbnb-konto. Fortvil ikke, du kan fullføre bestillingen i mellomtiden, og vi hjelper deg og den reisende med å fullføre resten. Trinn 5: Fullfør bestillingen Den reisende er nå lagt til i denne bestillingen. Fullfør bestillingen ved å velge "Bekreft og betal". Trinn 6: Bestillingsbekreftelse Når trinnene ovenfor er fullført, mottar du en bekreftelsesmelding. Du mottar også bekreftelse på e-post. Hvis den reisende du bestiller for, må fullføre flere trinn, holder vi deg informert om statusen og sender en påminnelse til den reisende om å fullføre profilen sin.Eksempel på melding til verter
Hei, <navn på verten>
Jeg håper du har en fin dag. Jeg jobber som turplanlegger og tror at hjemmet ditt hadde passet utmerket til VIP-gjesten vår. Kan du bekrefte følgende informasjon for meg? Er det noe bygningsarbeid i nærheten som kan forårsake støy i løpet av oppholdet? Kan du bekrefte avstanden mellom hjemmet og <stedet gjesten kommer til å besøke ofte>? >Eventuelle spørsmål som gjelder unike gjestebehov, for eksempel: Har hjemmet nødvendig kjøkkenutstyr? Er kjæledyr tillatt? Har hjemmet kontaktløs innsjekking? Osv.> Ta kontakt hvis du har spørsmål, jeg kommer gjerne med mer informasjon. Med vennlig hilsen turplanlegger© 2023 Airbnb
© 2023 Airbnb