Det omfattende verifiseringssystemet kontrollerer opplysninger som navn, adresse, offentlig utstedt legitimasjon med mer for å bekrefte identiteten til gjestene som bestiller på Airbnb.
Den egenutviklede teknologien vår analyserer hundrevis av faktorer i hver eneste reservasjon og blokkerer enkelte bestillinger som viser høy risiko for forstyrrende fester og skade på eiendom.
Airbnb erstatter skader på hjem og eiendeler forårsaket av gjester, og gir disse beskyttelsene:
Airbnb restaurerer, erstatter eller betaler for kunst og verdisaker som blir skadet.
Vi beskytter biler, båter og andre fartøy du parkerer eller oppbevarer ved hjemmet.
Vi betaler for skader forårsaket av gjesters kjæledyr.
Hvis du må kansellere Airbnb-bestillinger på grunn av skader forårsaket av gjester, kompenserer vi for den tapte inntekten.
Vi refunderer utgifter til ekstra rengjøringstjenester etter et opphold, for eksempel profesjonell tepperens.
Du er beskyttet i de sjeldne tilfellene der en gjest blir skadet eller gjesters eiendeler blir skadet eller stjålet.
Hvis du noen gang føler deg utrygg, trengs det bare ett trykk i appen for å komme i kontakt med spesialopplærte sikkerhetsmedarbeidere, døgnet rundt.
Airbnb | Konkurrenter | |
---|---|---|
Identitetskontroll av gjester | ||
Risikovurdering av reservasjoner | ||
Beskyttelse ved tingskade på 3 millioner USD | ||
Kunst og verdisaker | ||
Bil og båt | ||
Skader forårsaket av kjæledyr | ||
Inntektstap | ||
Grundig rengjøring | ||
Ansvarsforsikring på 1 million USD | ||
Døgnåpen sikkerhetstelefon |
Sammenligningen tar utgangspunkt i offentlig tilgjengelig informasjon og gratistilbud fra ledende konkurrenter per oktober 2022.
Verter kan nå sende inn en erstatningsforespørsel med kun få, enkle trinn og spore statusen i I dag-fanen.
Verter kan nå velge å motta utbetalinger til debetkortet på 30 minutter eller mindre (kun tilgjengelig i USA).
Gjester og verter kan nå legge til tagger i anmeldelsene sine for å gi mer spesifikke opplysninger om et opphold.
Vi har lagt til flere grunner som gjør det mulig å bestride en anmeldelse, og verter kan nå be om at eventuelle tidligere henvnanmeldelser fjernes.
Enklere grunnregler, kombinert med sterkere retningslinjer for ansvarlighet, bidrar til å sikre at alle gjester oppfører seg hensynsfullt på alle opphold.
Fra og med tidlig i 2023 kan verter se hvilken kategori hjemmet hører til i, og legge til kategorispesifikke opplysninger i annonsen.