Del stedet ditt for en god sak
Bli med i et fellesskap som mener at alle skal ha et trygt sted de kan kalle hjemme. Tilby ekstra plass gratis til personer som trenger midlertidig opphold på grunn av konflikter, katastrofer eller medisinsk omsorg.
Del stedet ditt for en god sak
Bli med i et fellesskap som mener at alle skal ha et trygt sted de kan kalle hjemme. Tilby ekstra plass gratis til personer som trenger midlertidig opphold på grunn av konflikter, katastrofer eller medisinsk omsorg.

Vi kommer alle oppi uventede situasjoner. For millioner av mennesker, betyr det å måtte forlate sine hjem.

Gjennom Open Homes har verter allerede tilbudt midlertidig bopæl til over 11 000 mennesker som har forlatt hjemmet sitt på grunn av naturkatastrofer, konflikter eller sykdommer. Plass du har til overs kan bli til en meningsfylt opplevelse, ikke bare for noen i nød, men også for lokalsamfunnet, familien og deg selv.

Slik fungerer det

Opprett et utleiested
Fortell oss om plassen din, hvor mange personer den kan ta imot, og når den er tilgjengelig. Hvis du allerede er en Airbnb-vert, velger du bare et eksisterende utleiested.

Slik kan du hjelpe

Medisinske opphold

Del hjemmet ditt med folk på bedringens vei

Disse gjestene trenger midlertidig opphold mens de er under behandling eller når de reiser for å få pusterom. Oppholdene koordineres av ideelle organisasjoner som hjelper pasienter med å få den omsorgen de trenger.
Flyktningemottak

Ønsk nykommere velkommen når de slår seg til ro i deres nye liv

Disse oppholdene koordineres av flyktninghjelpsorganisasjoner på vegne av sine klienter. Gjestene flytter vanligvis til en ny by og håper å integrere seg i samfunnet.
Krisehjelp

Bli en del av fellesskapets katastrofeberedskapsplan

Disse oppholdene skjer når en hendelse, som en brann eller en orkan, påvirker et samfunn. Gjester er enten personer som har måttet evakuere eller hjelpearbeidere som har kommet for å hjelpe.

Hvordan vi støtter deg

Vi vet at dette kan føles som en stor forpliktelse. Det er derfor vi gjør vårt beste for å tilby ressurser og beskyttelse før og under et opphold.
Screening og kontroller
Selv om ingen screeningsystem er perfekt, kjører vi globale byrårepresentanter og gjester som bestiller direkte gjennom Airbnb, opp mot regulatoriske-, terror- og sanksjonerlister. I USA utfører vi også bakgrunnskontroller.
Refusjoner for skade på eiendom
Selv om ulykker er sjeldne, forstår vi at du kan trenge beskyttelse. Vertsgarantien vil refundere hver vert for kvalifiserte eiendomsskader på opptil $ 1 000 000.
Krav til gjesten og verifiseringer
Før et opphold må byråets representanter og gjester som reserverer direkte i tilfelle en katastrofe, opprette en Airbnb-konto og bli bedt om å gi detaljer, inkludert et fullt navn, fødselsdato, bilde, telefonnummer, epostadresse og betalingsinformasjon.
Døgnåpen telefonstøtte og ressurser
Du står ikke alene i dette. I tillegg til Airbnbs kundestøtte-team 24/7, har du tilgang til et spesialisert team for eventuelle spørsmål om en Open Homes-reservasjon. For opphold som arrangeres av våre partnere som er ideelle organisasjoner, kan du også få støtte fra en representant eller saksbehandler. Les om hvordan Airbnb holder fellesskapet trygt.

Hvem vi jobber med

Vi er alltid ute etter å lære av eksperter i sakene vi støtter. Derfor samarbeider vi med organisasjoner, både globale og lokale, for virkelig å forstå de samfunnene vi støtter, og hvordan vi best kan hjelpe dem. Disse registrerte ideelle organisasjonene bruker Open Homes til å finne innkvartering for kundene sine og for å bidra med støtte til verter under et opphold.
Partnere i Open Homes-programmet, inkludert Mercy Corps, Team Rubicon, SIGNA, Refugees Welcome, og andre.
Partnere i Open Homes-programmet, inkludert Mercy Corps, Team Rubicon, SIGNA, Refugees Welcome, og andre.
Ønsker din ideelle organisasjon å jobbe med Open Homes? Send oss en melding.

Bli med i et fellesskap som ønsker å gi tilbake på en ny, mer personlig måte.

Har du spørsmål?
Finn svar I hjelpesenteret vårt eller send oss en melding på openhomes@airbnb.com.
Besøk Hjelpesenteret