Du har funnet det perfekte stedet å bo – og nå er du klar til å bestille. La oss gjøre dette!
Først må du sørge for at kontoen din er klar. Deretter, avhengig av typen utleiested, kan du enten bestille øyeblikkelig eller sende en forespørsel til verten.
Hvis du brukte øyeblikkelig bestilling, er alt klart. Hvis du sendte en forespørsel, svarer verten vanligvis innen 24 timer. I mellomtiden kan det hende at vi ber deg om å bekrefte identiteten din. Dette gjør vi for å sikre fellesskapets sikkerhet.
Hvis verten godtar forespørselen din, belastes du for reservasjonen, bortsett fra i India. Hvis verten avslår eller ikke svarer innen 24 timer, belastes du ikke, og du kan bestille et annet opphold i stedet.
For gjester som betaler i indiske rupi, blir du belastet for reservasjonen når du ber om å få bestille. Hvis forespørselen din utløper eller avslås av verten, refunderer vi straks hele beløpet. Det kan ta opptil 15 dager, avhengig av banken din.
Utleiesteder med øyeblikkelig bestilling (annonsene for disse har knappen Bekreft og betal) krever ikke godkjenning fra verten. Det er bare å velge reisedatoene, filtrere søket ditt, for å kun se annonser med øyeblikkelig bestilling, og bestille øyeblikkelig uten å vente på svar fra verten. Du kan likevel sende melding til verten på forhånd hvis du har noen spørsmål.
Øyeblikkelig bestilling er ikke tilgjengelig hvis du bestiller mindre enn to dager før innsjekking og du ønsker å sjekke inn på et tidspunkt som er utenfor vertens innsjekkingsvindu. I dette tilfellet får verten en bestillingsforespørsel, og han/hun bestemmer om den forespurte innsjekkingstiden fortsatt passer. Hvis ikke, trenger ikke verten å godta reservasjonen.