Slik kan du endre, fjerne og legge til en betalingsmåte
Hvis det oppstår problemer med en eksisterende betalingsmåte på kontoen din (f.eks. hvis et kredittkort har utløpt), kan du oppdatere den eller legge til en ny betalingsmåte.
Endre betalingsmåten for kommende betalinger
Hvis du har en eksisterende reservasjon med planlagte betalinger i fremtiden, for eksempel en langvarig reservasjon, kan du endre betalingsmåten for de planlagte betalingsmåtene.
- Gå til Turer og velg turen du vil endre.
- Under Det du har bestilt velger du reservasjonen din.
- Under Betalingsopplysninger klikker du på Få kvittering og administrer betalinger.
- Under Betalingsopplysninger går du til Planlagte betalinger og velger Oppdater betalingsopplysninger.
- Oppdater betalingsmåten og velg når du vil betale.
- Klikk på Send inn.
- Gå til Turer
og trykk på turen du vil endre.
- Under Det du har bestilt velger du reservasjonen din.
- Nedenfor Betalingsopplysninger klikker du på Få kvittering og administrer betalinger.
- Under Betalingsopplysninger går du til Planlagte betalinger og trykker på Oppdater betalingsopplysninger.
- Oppdater betalingsmåten og velg når du vil betale.
- Trykk på Send inn.
- Gå til Turer
og trykk på turen du vil endre.
- Under Det du har bestilt velger du reservasjonen din.
- Nedenfor Betalingsopplysninger klikker du på Få kvittering og administrer betalinger.
- Under Betalingsopplysninger går du til Planlagte betalinger og trykker på Oppdater betalingsopplysninger.
- Oppdater betalingsmåten og velg når du vil betale.
- Trykk på Send inn.
- Gå til Turer og velg turen du vil endre.
- Under Det du har bestilt velger du reservasjonen din.
- Nedenfor Betalingsopplysninger klikker du på Få kvittering og administrer betalinger.
- Under Betalingsopplysninger går du til Planlagte betalinger og trykker på Oppdater betalingsopplysninger.
- Oppdater betalingsmåten og velg når du vil betale.
- Trykk på Send inn.
Fjern en betalingsmåte
Hvis du vil fjerne en betalingsmåte fra kontoen din, må du vente til det er mer enn 14 dager siden den ble brukt til en reservasjon. Dette gjelder også reservasjoner som venter på godkjenning. Du kan heller ikke fjerne betalingsmåten hvis verten har bedt om erstatning fra deg og Airbnb holder på å gjennomgå forespørselen.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Klikk på de tre prikkene
ved siden av betalingsmåten.
- Klikk på Fjern.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Trykk på Betalingsmåter.
- Trykk på betalingsmåten du vil slette.
- Trykk på Slett.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Trykk på Betalingsmåter.
- Trykk på betalingsmåten du vil slette.
- Trykk på Slett.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Klikk på de tre prikkene
ved siden av betalingsmåten.
- Trykk på Fjern.
Legg til betalingsmåte
Du kan legge til et kreditt- eller debetkort eller en annen betalingsmåte på kontoen din.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Klikk på Legg til betalingsmåte.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Trykk på Betalingsmåter.
- Trykk på Legg til betalingsmåte.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Trykk på Betalingsmåter.
- Trykk på Legg til betalingsmåte.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Trykk på Legg til betalingsmåte.
Angi en standard betalingsmåte
Du kan velge hvilken betalingsmåte som vises først på listen over tilgjengelige betalingsmåter.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalingsmåter.
- Klikk på de tre prikkene
ved siden av betalingsmåten.
- Klikk på Angi som standard.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Trykk på Betalingsmåter.
- Trykk på betalingsmåten du vil angi som standard.
- Trykk på Angi som standard.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalinger og utbetalinger.
- Trykk på Betalingsmåter.
- Trykk på betalingsmåten du vil angi som standard.
- Trykk på Angi som standard.
- Gå til Kontoinnstillinger > Betalingsmåter.
- Klikk på de tre prikkene
ved siden av betalingsmåten.
- Trykk på Angi som standard.
Relaterte artikler
- GjestEndring av betalingsmåte for en bekreftet reservasjonHvis reservasjonen din er bekreftet og betalt, kan du ikke endre betalingsmåten. Hvis den ikke er det, kan du kansellere og bestille på nytt…
- GjestAksepterte betalingsmåterVi støtter forskjellige betalingsmåter avhengig av hvilket land betalingskontoen din befinner seg i.
- GjestBetalingsplanerDu betaler for en del av reservasjonen din når bestillingen bekreftes. Fremtidige betalinger blir automatisk trukket fra på datoene oppgitt …