Slik får du hjelp via løsningssenteret
Trenger du å sende eller be om penger for ting relatert til Airbnb-turen eller Airbnb-opplevelsen din? Ikke noe problem! Gå til løsningssenteret for å sende en forespørsel om refusjon eller betaling.
Du har opptil 60 dager etter reservasjonens utsjekkingsdato til å sende inn en forespørsel via løsningssenteret.
En ting du bør være oppmerksom på: Det kan hende at du må legge til en betalingsmåte før du sender eller ber om penger gjennom løsningssenteret.
Trenger du mer hjelp?
Av og til klarer ikke verter og gjester å bli enige. Hvis dere ikke kommer til enighet, får du mulighet til å be Airbnb om å megle i saken.
Problemer må rapporteres til Airbnb innen 72 timer etter at du oppdaget problemet, for at det skal kunne dekkes av ombestillings- og refusjonsvilkårene.
Da gjennomgår et teammedlem all informasjonen og stiller om nødvendig spørsmål før det tas en endelig beslutning.
Få erstatning for skader
Uhell kan skje, og derfor har vi AirCover for verter.
AirCover for verter gir beskyttelse fra A til Å med én million USD i beskyttelse ved tingskade og én million USD i ansvarsforsikring. Denne beskyttelsen er alltid inkludert når du er vertskap.
Hvis en gjest forårsaker skade på stedet ditt eller eiendelene dine i løpet av et Airbnb-opphold, kan du sende inn en AirCover for verter-forespørsel gjennom løsningssenteret. Les mer om prosessen.
Finn tips om hvordan du håndterer utfordringer ved utleie og forbereder deg på det uventede i ressurssenteret.
Relaterte artikler
- Veiledninger•GjestHvis en vert ber om mer pengerNår du bestiller en reservasjon gjennom Airbnb, vises all prisinformasjon. Det finnes et par unntak.
- Veiledninger•GjestHvis noe går galt under oppholdetHvis det skjer noe uventet i løpet av oppholdet ditt, kan du sende verten en melding for å diskutere mulige løsninger først. Vedkommende kan…
- Veiledninger•VertRefusjon til gjestenHvordan du gir refusjon til en gjest, avhenger av om det er før eller etter vedkommendes reise.