Kansellering under oppholdet
Hvis det skjer noe uventet i løpet av oppholdet ditt, anbefaler vi at du først sender en melding til verten din for å diskutere mulige løsninger. Sannsynligvis kommer verten til å hjelpe deg med å ordne saken med en gang. Hvis du vil be om refusjon eller kansellere reservasjonen, kan vi hjelpe deg med å sende en forespørsel til verten.
Send melding til verten din
Det er som regel lurt å prøve å snakke med verten først. Du kan sende melding til verten direkte for å diskutere mulige løsninger. Hvis du blir enig med verten om en løsning, er det mer sannsynlig at forespørselen din blir godkjent. Hvis problemet allerede har blitt løst av verten, og du kan fortsette oppholdet, kan du hoppe over de neste trinnene.
Opprett en forespørsel innen 24 timer
Hvis du fremdeles trenger å kansellere reservasjonen i løpet av oppholdet, kan vi hjelpe deg med å opprette en forespørsel slik at du kan løse saken sammen med verten. Når du gjør dette, kan du velge mellom å be verten fikse problemet, å be om delvis refusjon eller å be om å få kansellere reservasjonen mot full refusjon. Hvis verten godtar forespørselen, blir refusjonen sendt til betalingsmåten du brukte da du bestilte reservasjonen. Hvis verten avslår eller ikke svarer, kan du be Airbnb om hjelp.
- Samle bevis: Hvis du har mulighet, bør du ta bilder eller videoer for å dokumentere problemer som manglende eller ødelagte fasiliteter.
- Send en forespørsel til verten: Beskriv problemet, legg ved eventuelle bilder og fortell verten hvilken løsning du ser for deg. Det er viktig å be om hjelp innen 24 timer etter at du oppdaget problemet. Hvis ikke kan det påvirke refusjonsbeløpet du får.
- Vent på svar: Hvis verten avslår eller ikke svarer innen én time, kan du be Airbnb om hjelp. Airbnb forholder seg til refusjonsvilkårene for gjester når vi hjelper deg med å løse problemet.
Relaterte artikler
Be om refusjon
Skal du ha refusjon? Første steg er å sende melding til verten, slik at han/hun kan finne en løsning. Hvis verten ikke kan fikse problemet, …- Gjest
Ombestillings- og refusjonsvilkår
Se gjennom ombestillings- og refusjonsvilkårene. - Gjest
Be om en refusjon
Forespørsler om refusjon av et beløp bør behandles gjennom løsningssenteret.