Hopp til innhold
Gå til hovedhjelpeinnhold

Hvordan kan jeg endre en bekreftet reservasjon som vert?

Hvis du må endre en bekreftet reservasjon, kan du sende en endringsforespørsel til gjesten. Du kan be om å endre datoene for reservasjonen, prisen, antall gjester og det spesifikke utleiestedet (hvis du har mer enn ett).

  1. Gå til Dine reservasjoner
  2. Klikk på Endre eller kansellere ved siden av reservasjonen du ønsker å endre
  3. Velg Endre reservasjon
  4. Klikk på Send inn endring

Hvis gjesten aksepterer forespørselen din, blir reservasjonen oppdatert og de blir belastet eller refundert om nødvendig. Hvis forespørselen avslås, eller du ikke får svar, forblir reservasjonen den samme.

Det er et par andre ting du bør vite om å sende inn endringsforespørsler:

  • De valgtekanselleringsvilkårene gjelder basert på de nye datoene.
  • Hvis datoene for reservasjonen allerede har passert, kan du ikke endre reservasjonen.
  • Hvis du ønsker å endre detaljene for de forespurte endringene, må du gjenta trinnene ovenfor og fjerne forespørselen for deretter å sende inn en ny.
  • Hvis du endret prisen, reflekterer den nye reservasjonen denne prisen.
  • Sørg for at endringene du ber om eller aksepterer ikke motstrider annonsens nåværende innstillinger.
  • Hvis du skal be om mer penger fra gjesten din, kan du gjøre dette direkte fra løsningssenteret.

Merk: I India er det ikke tillatt å gjøre endringer for en reservasjon som resulterer i at prisen øker. Hvis du ønsker å gjøre en slik endring, må du kansellere den eksisterende reservasjonen og deretter gjøre en ny reservasjon som angir den økte prisen.