Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Vert

Oppdatering av vertskalenderen

Den beste måten å administrere bestillingene dine og unngå kanselleringer på er å holde kalenderen oppdatert. Du kan markere datoer som tilgjengelige eller blokkerte, så det er veldig tydelig for gjester som er interessert i stedet ditt.

Slik markerer du datoer som tilgjengelig eller blokkert:

  1. Gå til Kalender, og velg en annonse.
  2. Velg en eller flere datoer.
  3. Under Tilgjengelighet velger du Tilgjengelig eller Blokkert.
  4. Klikk på Lagre.

Ledige datoer i kalenderen er hvite. Utilgjengelige datoer er grå når de er automatisk blokkert, og har en diagonal strek hvis du har blokkert dem manuelt.

Merk: Som vert kan du fjerne blokkeringen av datoer i kalenderen din, unntatt for reservasjoner du har kansellert og datoer som er bestilt via sammenkoblede eller synkroniserte kalendere. Du finner mer informasjon om sammenkoblede og synkroniserte kalendere nedenfor.

Hvorfor blokkeres noen datoer?

Her er flere mulige grunner til at datoer i kalenderen er blokkert:

  • Annonseinnstillingene dine: Du kan bestemme hvor lang forhåndsvarsling eller forberedelsestid du trenger mellom bestillinger. Kalenderen blokkerer automatisk datoer i tråd med innstillingene (f.eks. hvis du vil ha et 48-timers vindu til rengjøring mellom bestillinger). Finn ut hvordan du angir forberedelsestid mellom reservasjoner.
  • Andre kalendere: Du har kanskje sammenkoblet kalenderne dine for flere utleiesteder eller synkronisert Airbnb-kalenderen med kalenderen til et annet nettsted. I disse tilfellene kan kalenderen din bli blokkert for å unngå at forskjellige gjester reserverer utleiestedet ditt for samme tidsrom.
  • Ventende turforespørsel: Hvis du har en ventende turforespørsel, forblir disse datoene blokkerte inntil du godtar eller avslår forespørselen. Hvis du ikke svarer innen 24 timer, forblir disse datoene blokkert. Du kan likevel fjerne blokkeringen manuelt. Hvis du vil motta varsler for ventende turforespørsler, kan du justere varslingsinnstillingene.
  • Bekreftede reservasjoner: Når du godtar en turforespørsel, blir datoene automatisk blokkert i kalenderen din.
  • Kansellerte reservasjoner: Hvis du kansellerer en bekreftet reservasjon, forblir disse datoene blokkert. Les mer om hva som skjer når du kansellerer en reservasjon.
  • Utløpte turforespørsler: Hvis en turforespørsel utløper før du rekker å svare, blokkeres de aktuelle datoene automatisk. Du kan fjerne blokkeringen av disse datoene manuelt i kalenderen din.
  • Utilstrekkelig informasjon: Airbnb kan blokkere kalenderen hvis du ikke har oppgitt all informasjonen som kreves i kontoen din, så sørg for at alt er oppdatert.

Hvordan påvirker henvendelser og invitasjoner tilgjengeligheten?

  • Gjester kan henvende seg om bestemte datoer før de sender en turforespørsel: Disse datoene forblir tilgjengelige slik at flere gjester kan sende henvendelser frem til du har en ventende turforespørsel. Hvis du sender en invitasjon til å bestille, og øyeblikkelig bestilling ikke er aktivert, blir disse datoene automatisk blokkert i kalenderen din frem til gjesten bestiller, eller invitasjonen utløper etter 24 timer.
  • Hvis du sender en invitasjon til å bestille, og øyeblikkelig bestilling er aktivert: Når du sender en invitasjon til å bestille, har du muligheten til å blokkere datoene frem til gjesten bestiller, eller invitasjonen utløper etter 24 timer. Dette gir gjesten tid til å bestille. Du kan når som helst ombestemme deg ved å trekke tilbake invitasjonen til å bestille.

Besøk ressurssenteret for å få tips om prisstrategier som kan gi deg flere bestillinger.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg