Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Juridiske vilkår

Reiseforsikring og hjelpetjenester for innbyggere i visse kanadiske provinser

Denne artikkelen har blitt oversatt automatisk.

Det er givende å reise, men noen ganger går det ikke som forventet. Folk blir syke, fly blir kansellert og bagasjen forsvinner. For å beskytte deg økonomisk, finnes det reiseforsikring og hjelpetjenester.

Airbnb-gjester som bor i bestemte provinser i Canada, kan legge til reiseforsikring og assistansetjenester på utsjekkingssiden. Forsikringen er garantert av Europ Assistance S.A. Canada Branch og tilbys av Airbnb Canada Insurance Services Inc.

Bor du ikke i dette landet eller denne regionen? Få mer informasjon om hvor forsikringen er tilgjengelig. Gjester overalt kan også kjøpe reiseforsikring utenfor Airbnb, direkte gjennom nettstedet til et reiseforsikringsselskap eller ved å handle rundt på et sammenligningsnettsted.

Slik legger du til forsikring i reservasjonen

Hvis reservasjonen er kvalifisert, får du muligheten til å legge til reiseforsikrings- og assistansetjenester på betalingssiden.

Før du legger til reiseforsikring og assistansetjenester til reservasjonen din, må du gjennomgå alle detaljene for å sikre at det er riktig for deg.

Kort tid etter at reiseforsikrings- og assistansekjøpet er bekreftet, får du en e-post som inneholder en kopi av forsikringspolisen din, samt en lenke til siden med forsikringsopplysninger, hvor du kansellerer forsikringen, starter et krav med mer.

Gjør endringer i reservasjonen din

Din plan for reiseforsikring og assistanse vil automatisk bli oppdatert hvis datoene for reservasjonen eller antall gjester endres, og det er ikke krav på de eksisterende vilkårene. Hvis endringen påvirker totalprisen for reservasjonen din, blir du belastet eller refundert et justert beløp for reiseforsikringen og hjelpetjenestene dine.

Dette dekkes

Reiseforsikring gjennom Europ Assistance dekker:

  • Kansellering av tur: Få erstatning for opptil 100% av reservasjonskostnaden på Airbnb hvis du må kansellere av en årsak som dekkes, for eksempel sykdom, skade, kansellering av fly på grunn av vær eller obligatorisk evakuering på grunn av været. Merk at hendelser som allerede har skjedd eller er forutsigbare når du kjøper retningslinjene, som en navngitt orkan, ikke er dekket.
  • Akuttmedisin: Få refundert opptil 5 000 000 CAD (for omfattende planer som dekker internasjonale turer) eller opptil 25 000 CAD (for innenlandske planer som dekker innenlandske turer) for godkjente nødetater i løpet av turen, for eksempel sykehus- og ambulansetjenester eller tannlegetjenester. Merk at allerede eksisterende medisinske tilstander kanskje ikke dekkes, som beskrevet nedenfor.
  • Turavbrudd: Få erstatning for opptil 150% av reservasjonskostnaden på Airbnb for ubrukte netter hvis turen blir forsinket eller avbrutt etter avreise for en tildekket hendelse som sykdom, skade eller flykanselleringer eller forsinkelser på grunn av alvorlig vær. Merk at flyplassskatter, havnskatter, forsikringspremie, tjenestegebyr og bestilte aktiviteter under turen ikke dekkes.
  • Glemt avreise: Få refusjon for opptil CAD $ 1 000 per person for kostnadene for ekstra overnatting og transport for å komme til reisemålet ditt eller hjem hvis transporten din ikke følger sin opprinnelige planlagte tid eller kjøretøyet du reiser har et sammenbrudd.
  • Forsinket avreise: Få refundert opptil CAD $ 1 500 per person hvis turen din er forsinket i 4 timer eller mer av en grunn, for eksempel brann, storm, streik, dårlig vær. Dekkede utgifter kan omfatte måltider, overnattingssteder og parkeringskostnader.
  • Bagasje: Få refundert opptil 3 000 $ per person hvis bagasjen blir stjålet av voldelig ran eller går tapt eller er skadet på grunn av reisebæreren.
  • Bagasjeforsinkelse: Få refundert opptil 500 $ per person for klær, toalettartikler og visse andre utgifter hvis leveringen av innsjekket bagasje er forsinket i 24 timer eller mer.
  • Sportsutstyr: Få refundert opptil CAD $ 1 000 per person for sportsutstyr som er tapt, stjålet eller skadet. Merk at normal slitasje ikke er dekket.
  • Forsinkelse av sportsutstyr: Få refundert opptil CAD $ 1 000 per person for utleie og visse andre utgifter hvis sportsutstyret ditt er forsinket i 24 timer eller mer.
  • Pass og reisedokumenter: Få refundert opptil 500 CAD per person for utgifter hvis passet blir tapt eller stjålet utenfor hjemlandet under turen.
  • Flyulykke: Få kompensert opptil CAD $ 100 000 hvis du lider død, tap av lemmer, tap av syn eller permanent total uførhet som følge av skade som oppstått i en flyulykke i løpet av turen 
  • Reiseulykke: Få kompensasjon eller opptil 50 000 CAD $ hvis du lider av død, tap av lemmer, tap av syn eller permanent total uførhet som følge av skade i en reiseulykke.

Dekning for Covid-19

Selv om pandemier ikke dekkes av reiseforsikring, kan covid-19 være dekket i noen situasjoner fordi det er en sykdom.

Vær oppmerksom på at hvis du sender inn et krav på grunn av covid-19, vil du bli bedt om å oppgi dokumentasjon som viser at du, et familiemedlem (for eksempel barnet ditt), eller noen som bor hos deg på Airbnb-overnattingen, testet positivt mens du er under virtuell eller personlig tilsyn av en kvalifisert lege.

Dekning for allerede eksisterende forhold

En eksisterende medisinsk tilstand er en sykdom, sykdom eller skade som eksisterer før forsikringen ble kjøpt.

Allerede eksisterende forhold dekkes, men visse stabilitetsforhold gjelder for omfattende planer som dekker internasjonale turer. Se retningslinjene dine for mer informasjon.

Assistansetjenester.

Hver plan leveres med hjelpetjenester som en døgnåpen nødtelefon og concierge-tjenester. Beløpet du blir belastet for reiseforsikringen, inkluderer et gebyr for disse tjenestene.

Den som er dekket.

Hver reiseforsikrings- og assistentplan dekker deg og opptil ni personer som bor sammen med deg på Airbnb-overnattingen. Disse personene trenger ikke å bli lagt til Airbnb-reservasjonen eller navngitt i vilkårene for å bli dekket, og det er ingen aldersbegrensninger.

Kansellerer planen din

Innbyggere i Canada kan kan kansellere reiseforsikringen og hjelpeplanen sin innen ti dager etter kjøpet og få full refusjon. Vær oppmerksom på at du ikke kan kansellere planen etter at du har reist på turen eller startet et krav, selv om du er innenfor kanselleringsperioden.

For å kansellere planen din, bare gå til siden med planopplysninger og velg Kanseller plan.

Send inn et krav

Krav håndteres av Europ Assistance fra start til slutt. Du starter et krav ved å gå til siden med opplysninger om retningslinjer og velge Start et krav, eller ved å kontakte Europ Assistance direkte.

Slik får du hjelp

Hvis du har spørsmål om reiseforsikring og assistanse, trenger hjelp med et krav eller ønsker reisehjelp, kan du kontakte Europ Assistance ved å ringe 1 (888) 352-1311 eller sende en e-post til: service@europ-assistance.ca.

For medisinske nødssituasjoner og reise nødssituasjoner, ring 1 (888) 352-1311 eller lokal henting på 1 (416) 874-1311.

Reiseforsikringsdekning er garantert av: Europ Assistance S.A. Canada Branch og tilbys av Airbnb Canada Insurance Services Inc.

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg