Det er givende å reise, men noen ganger går det ikke som forventet. Folk blir syke, fly blir kansellert og bagasjen forsvinner. For å beskytte deg økonomisk, finnes det reiseforsikring og hjelpetjenester.
Airbnb-gjester som bor i bestemte provinser i Canada, kan legge til reiseforsikring og assistansetjenester på utsjekkingssiden. Forsikringen er garantert av Europ Assistance S.A. Canada Branch og tilbys av Airbnb Canada Insurance Services Inc.
Bor du ikke i dette landet eller denne regionen? Få mer informasjon om hvor forsikringen er tilgjengelig. Gjester overalt kan også kjøpe reiseforsikring utenfor Airbnb, direkte gjennom nettstedet til et reiseforsikringsselskap eller ved å handle rundt på et sammenligningsnettsted.
Hvis reservasjonen er kvalifisert, får du muligheten til å legge til reiseforsikrings- og assistansetjenester på betalingssiden.
Før du legger til reiseforsikring og assistansetjenester til reservasjonen din, må du gjennomgå alle detaljene for å sikre at det er riktig for deg.
Kort tid etter at reiseforsikrings- og assistansekjøpet er bekreftet, får du en e-post som inneholder en kopi av forsikringspolisen din, samt en lenke til siden med forsikringsopplysninger, hvor du kansellerer forsikringen, starter et krav med mer.
Din plan for reiseforsikring og assistanse vil automatisk bli oppdatert hvis datoene for reservasjonen eller antall gjester endres, og det er ikke krav på de eksisterende vilkårene. Hvis endringen påvirker totalprisen for reservasjonen din, blir du belastet eller refundert et justert beløp for reiseforsikringen og hjelpetjenestene dine.
Reiseforsikring gjennom Europ Assistance dekker:
Selv om pandemier ikke dekkes av reiseforsikring, kan covid-19 være dekket i noen situasjoner fordi det er en sykdom.
Vær oppmerksom på at hvis du sender inn et krav på grunn av covid-19, vil du bli bedt om å oppgi dokumentasjon som viser at du, et familiemedlem (for eksempel barnet ditt), eller noen som bor hos deg på Airbnb-overnattingen, testet positivt mens du er under virtuell eller personlig tilsyn av en kvalifisert lege.
En eksisterende medisinsk tilstand er en sykdom, sykdom eller skade som eksisterer før forsikringen ble kjøpt.
Allerede eksisterende forhold dekkes, men visse stabilitetsforhold gjelder for omfattende planer som dekker internasjonale turer. Se retningslinjene dine for mer informasjon.
Hver plan leveres med hjelpetjenester som en døgnåpen nødtelefon og concierge-tjenester. Beløpet du blir belastet for reiseforsikringen, inkluderer et gebyr for disse tjenestene.
Hver reiseforsikrings- og assistentplan dekker deg og opptil ni personer som bor sammen med deg på Airbnb-overnattingen. Disse personene trenger ikke å bli lagt til Airbnb-reservasjonen eller navngitt i vilkårene for å bli dekket, og det er ingen aldersbegrensninger.
Innbyggere i Canada kan kan kansellere reiseforsikringen og hjelpeplanen sin innen ti dager etter kjøpet og få full refusjon. Vær oppmerksom på at du ikke kan kansellere planen etter at du har reist på turen eller startet et krav, selv om du er innenfor kanselleringsperioden.
For å kansellere planen din, bare gå til siden med planopplysninger og velg Kanseller plan.
Krav håndteres av Europ Assistance fra start til slutt. Du starter et krav ved å gå til siden med opplysninger om retningslinjer og velge Start et krav, eller ved å kontakte Europ Assistance direkte.
Hvis du har spørsmål om reiseforsikring og assistanse, trenger hjelp med et krav eller ønsker reisehjelp, kan du kontakte Europ Assistance ved å ringe 1 (888) 352-1311 eller sende en e-post til: service@europ-assistance.ca.
For medisinske nødssituasjoner og reise nødssituasjoner, ring 1 (888) 352-1311 eller lokal henting på 1 (416) 874-1311.
Reiseforsikringsdekning er garantert av: Europ Assistance S.A. Canada Branch og tilbys av Airbnb Canada Insurance Services Inc.