Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Juridiske vilkår

Reiseforsikring og hjelpetjenester for innbyggere i USA

Denne artikkelen har blitt oversatt automatisk.

Det er givende å reise, men noen ganger går det ikke som forventet. Folk kan bli syke, fly kan bli kansellert og poser kan forsvinne. For å beskytte deg økonomisk, finnes det reiseforsikring og hjelpetjenester.

Airbnb-gjester som bor i USA, kan legge til reiseforsikring og assistansetjenester på utsjekkingssiden eller etter bestilling. Retningslinjene er tegnet av Generali US Branch og tilbys av Airbnb Insurance Agency LLC.

Bor du ikke i dette landet eller denne regionen? Få mer informasjon om hvor forsikringen er tilgjengelig. Gjester overalt kan også kjøpe reiseforsikring utenfor Airbnb, direkte gjennom nettstedet til et reiseforsikringsselskap eller ved å handle rundt på et sammenligningsnettsted.

Legge til forsikring i reservasjonen din

Hvis reservasjonen din er kvalifisert, får du muligheten til å legge til reiseforsikring og assistansetjenester på utsjekkingssiden. Hvis reservasjonen din er kvalifisert, får du også muligheten til å legge til reiseforsikring og assistansetjenester etter at du har bestilt - bare se etter Legg til på turknappen på bestillingsbekreftelsen på siden med bestillingsbekreftelse og reservasjonsopplysninger.

Før du legger til reiseforsikring og assistansetjenester til reservasjonen din, må du gjennomgå alle detaljene for å sikre at det er riktig for deg.

Kort tid etter at kjøpet av reiseforsikring og assistansetjenester er bekreftet, får du en epost som inkluderer en kopi av planen din, samt en lenke til siden med planopplysninger, hvor du kan kansellere planen din, starte et krav og mer.

Gjør endringer i reservasjonen din

Din plan for reiseforsikring og assistanse vil automatisk bli oppdatert hvis datoene for reservasjonen eller antall gjester endres, og det er ikke krav på de eksisterende vilkårene. Hvis endringen påvirker totalprisen for reservasjonen din, vil du bli belastet eller refundert et justert beløp for reiseforsikringen og hjelpetjenestene dine.

Dette er dekket

Reiseforsikring gjennom Generali-deksler:

  • Kansellering av tur: Få refusjon for opptil 100% av Airbnbs reservasjonskostnad hvis du trenger å kansellere av en dekket grunn, for eksempel sykdom eller en flykansellering på grunn av været. Merk at hendelser som allerede har skjedd eller er forutsigbare når du kjøper retningslinjene, som en navngitt orkan, ikke er dekket.
  • Reiseforsinkelse: Få refusjon på opptil 750 USD per person hvis turen din er forsinket i 24 timer eller mer av en dekket grunn, for eksempel en flyforsinkelse eller stjålet pass. Dekkede utgifter kan inkludere måltider, et overnattingssted og parkeringskostnader.
  • Medisinsk: Få refusjon på opptil $ 50 000 per person for sykehus- og ambulansetjenester, reseptbelagte rusmidler og visse andre legebestilte medisinske tjenester. Merk at allerede eksisterende medisinske tilstander kanskje ikke dekkes, som beskrevet nedenfor.
  • Bagasje: Få refusjon på opptil 1000 USD for bagasje, personlige gjenstander og reisedokumenter som er tapt, stjålet eller skadet. Vær oppmerksom på at bærbar elektronikk som bærbare datamaskiner og mobiltelefoner ikke er dekket.
  • Bagasjeforsinkelse: Få refusjon på opptil 250 USD per person for klær, toalettartikler og visse andre utgifter hvis bagasjen din er forsinket i 24 timer eller mer.
  • Sportsutstyr: Få refusjon på opptil $ 1000 per person for sportsutstyr som er tapt, stjålet eller skadet. Merk at normal slitasje ikke er dekket.
  • Forsinkelse av sportsutstyr: Få refusjon på opptil $ 1000 per person for utleie og visse andre utgifter hvis sportsutstyret ditt er forsinket i 24 timer eller mer.
  • Avbrudd i turen: Få refusjon på opptil 150% av Airbnb-reservasjonskostnaden for ubrukte netter hvis turen din er forsinket eller forkortet av en dekket grunn, for eksempel sykdom eller skade. Visse transportutgifter kan også dekkes.
  • Nødtransport: Få refusjon på opptil 100 000 USD per vilkår for medisinsk evakuering, og visse andre utgifter hvis du blir syk eller skadet mens du er på turen.

Dekning for Covid-19

Selv om pandemier ikke dekkes av reiseforsikring, kan covid-19 være dekket i noen situasjoner fordi det er en sykdom.

Vær oppmerksom på at hvis du sender inn et krav på grunn av covid-19, vil du bli bedt om å oppgi dokumentasjon som viser at du, et familiemedlem (for eksempel barnet ditt), eller noen som bor hos deg på Airbnb-overnattingen, testet positivt mens du er under virtuell eller personlig tilsyn av en kvalifisert lege.

Dekning for allerede eksisterende forhold

En allerede eksisterende medisinsk tilstand er en sykdom eller skade som først viste seg, ble verre eller påkrevd behandling i 180-dagersperioden før forsikringen ble kjøpt.

Tilgjengelige forhold er dekket så lenge du kjøper forsikring innen 15 dager etter bestilling, og mens du er medisinsk i stand til å reise. (Merk at kravet på 15 dager ikke gjelder for innbyggere i New York, som bare må være medisinsk i stand til å reise på tidspunktet for innkjøpsforsikringen.)

Se retningslinjene dine for mer informasjon.

Assistansetjenester.

Hver plan følger med hjelpetjenester som en døgnåpen nødtelefon, concierge-tjenester og hjelp ved veien. Beløpet du vil bli belastet for reisebeskyttelse inkluderer et gebyr for disse tjenestene.

Den som er dekket.

Hver plan dekker deg og opptil 9 personer som bor hos deg på Airbnb-overnattingen. Disse personene trenger ikke å bli lagt til Airbnb-reservasjonen eller navngitt i vilkårene for å bli dekket, og det er ingen aldersbegrensninger.

Kansellerer planen din

Innbyggerne i USA kan kansellere reiseforsikringen og hjelpeforbindelsene innen ti dager etter kjøp og få full refusjon. Vær oppmerksom på at du ikke kan kansellere planen din etter at du har reist på turen din eller startet et krav, selv om du er innenfor kanselleringsperioden.

For å kansellere planen din, bare gå til siden med planopplysninger og velg Kanseller plan.

Send inn et krav

Krav håndteres av Generali fra start til slutt. Du kan starte et krav ved å gå til siden med retningslinjene og velge Start et krav, eller ved å kontakte Generali direkte.

Slik får du hjelp

Hvis du har spørsmål om reiseforsikringen og hjelpen, trenger du hjelp med et krav eller ønsker reisehjelp, kan du kontakte Generali ved å ringe (866) 757-0010 eller sende en epost til help@generalitravelinsurance.com.

For medisinske og reiser i nødstilfeller, ring (877) 243-4135 eller samle inn over hele verden på (240) 330-1529.

Reiseforsikringsdekning er tegnet av: Generali U.S. Branch, NY (NAIC #11231) og tilbys av Airbnb Insurance Agency LLC, CA Lic. No. 6001912.

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg