Det er givende å reise, men noen ganger går det ikke som forventet. Folk kan bli syke, fly kan bli kansellert og poser kan forsvinne. For å beskytte deg økonomisk, finnes det reservasjonsforsikring.
Airbnb-gjester som bor i Frankrike kan kjøpe reservasjonsforsikring på utsjekkingssiden. Retningslinjene er tegnet av Europ Assistance, et ledende reiseforsikringsselskap.
Hvis du kjøpte reservasjonsforsikring gjennom Europ Assistance etter april, kan du se denne artikkelen for dekningsinformasjon.
Bor du ikke i dette landet eller denne regionen? Få mer informasjon om hvor forsikringen er tilgjengelig. Gjester overalt kan også kjøpe reiseforsikring utenfor Airbnb, direkte gjennom nettstedet til et reiseforsikringsselskap eller ved å handle rundt på et sammenligningsnettsted.
Hvis du er kvalifisert, får du muligheten til å legge til reservasjonsforsikring på utsjekkingssiden. Før du gjør det, må du gjennomgå detaljene i forsikringspolisen for å sikre at det er riktig for deg.
Kort tid etter at reservasjonen din er bekreftet, får du en epost som bekrefter forsikringskjøpet ditt. Denne eposten vil inneholde forsikringssertifikatet ditt samt en lenke til siden med retningslinjer, hvor du kan kansellere vilkårene dine, starte et krav og mer.
Hvis datoene for reservasjonen din endres (eller hvis antall gjester endres), blir reservasjonsforsikringen din automatisk oppdatert. Hvis endringen påvirker den totale kostnaden for reservasjonen din, vil reservasjonsforsikringspremien bli justert, og du vil bli belastet eller refundert tilsvarende.
Reservasjonsforsikring gjennom Europ Assistance dekker:
Selv om pandemier ikke er dekket av reservasjonsforsikring, er COVID-19 dekket i noen situasjoner fordi det anses å være en alvorlig sykdom. Alvorlig sykdom er en dekket årsak under reservasjonens kansellering, medisinsk hjelp og reservasjonsfordeler.
Vær oppmerksom på at hvis du sender inn et krav på grunn av covid-19, vil du bli bedt om å oppgi dokumentasjon som viser at du, et familiemedlem (for eksempel barnet ditt), eller noen som bor hos deg på Airbnb-overnattingen, testet positivt mens du er under virtuell eller personlig tilsyn av en kvalifisert lege.
Som det er tilfellet med alle forsikringspoliser, er det vilkår, betingelser og unntak som gjelder. Vanligvis er ikke forutsigbare arrangementer og arrangementer som ikke er oppkalt i retningslinjene, dekkes ikke.
Spesifikt bør innbyggere i EU vite at retningslinjene for Europ Assistance ikke inkluderer visse reisekostnader: Du kan ikke få refusjon for kostnaden for planlagt transport (fly, tog, ferger osv.) til og fra Airbnb-overnattingen din hvis du trenger å kansellere reservasjonen før du reiser på turen.
Alle vilkår dekker gjesten som kjøpte den, og personene som bor hos dem på Airbnb-overnattingen. Disse personene trenger ikke å bli lagt til Airbnb-reservasjonen eller navngitt i vilkårene for å bli dekket, og det er ingen aldersbegrensninger.
Reservasjonsforsikringen din blir automatisk oppdatert hvis du endrer datoene for Airbnb-reservasjonen din, eller antall gjester.
Hvis endringen påvirker kostnadene for reservasjonen din, vil reservasjonsforsikringspremien din bli justert, og du vil bli belastet eller refundert tilsvarende.
Beboere i Frankrike kan kansellere innen 30 dager etter kjøp. Vær oppmerksom på at du ikke kan kansellere retningslinjene dine etter at du har reist på turen din eller startet et krav, selv om du er innenfor 30-dagersperioden.
For å kansellere vilkårene dine, bare gå til siden med vilkår og velg Kanseller vilkår. Alternativt kan du sende en epost til reservasjon-insurance-cancellation-help@airbnb.com.
Krav håndteres av Europ Assistance fra start til slutt. Du kan starte et krav ved å gå til siden med å informere om vilkår og velge Start et krav. Alternativt kan du ta kontakt med Europ Assistance ved å sende en epost til claimsairbnb@roleurop.com eller ringe +33 1 57 32 73 04 (kun innbyggere i Frankrike).
Du kan sende inn en klage hvis du har problemer med reservasjonsforsikringen.
Hvis du støter på problemer mens du prøver å kjøpe reservasjonsforsikring, kan du kontakte forsikringsteamet vårt ved å sende en e-post til complaintsaiis@airbnb.com eller ringe +33 182 885 905 (kun for innbyggere i Frankrike).
Hvis du har problemer knyttet til dekning, medisinsk hjelp eller et krav, kontakt Europ Assistance ved å sende en epost til klager_eaib_fr@roleurop.com eller ringe +33 157-327-304 (kun innbyggere i Frankrike).
Europ Assistance har dedikert støtte til Airbnb-gjester.
Hvis du har spørsmål om retningslinjene dine eller trenger medisinsk hjelp, kan du sende en epost til infoairbnb@roleurop.com eller ringe +33 157 327 304 (kun innbyggere i Frankrike).
Hvis du trenger hjelp med et krav, send en epost til claimsairbnb@roleurop.com eller ring +33 157 327 304 (kun innbyggere i Frankrike).
Denne reservasjonsforsikringen tilbys av Airbnb Ireland Insurance Services Limited og er tegnet av Europ Assistance S.A. Irish Branch. Airbnb Ireland Insurance Services Limited er regulert av Central Bank of Ireland. Vilkår og betingelser gjelder.