Retningslinjer for varemerker
Airbnb føler et stort ansvar for å stå til tjeneste for fellesskapet sitt, herunder vertene, gjestene, partnerne og andre som bruker eller møter plattformen og tjenestene våre. En del av dette omfatter å beskytte varemerkene våre og merkenavnet vårt. Vi ønsker ikke at fellesskapet vårt eller noen andre skal være usikker på om noe er støttet, kontrollert eller administrert av oss. Disse retningslinjene er utformet for å beskytte varemerket vårt og gjøre det enklere for deg å dele informasjon om Airbnb på en ansvarlig måte.
Disse retningslinjene er en del av tjenestevilkårene. Når du bruker noen av Airbnbs tjenester, godtar du disse retningslinjene, tjenestevilkårene og de andre vilkårene våre.
1. Airbnbs varemerker
Airbnbs varemerker omfatter Airbnb-navnet, Airbnb-logoen, Bélo-logoen, Superhost-merket og Aircover, samt alle ord, slagord, ikoner, logoer, grafikk, design og andre indikatorer som identifiserer Airbnb eller dets tjenester og produkter. Vi har lagt ned mye innsats i å sikre at alt vi tilbyr deg er av høyeste kvalitet, og merkevaren vår representerer denne innsatsen. Det er grunnen til at vi beskytter merkevarene våre i stor utstrekning ved å registrere varemerkene og produktdesignet i USA og rundt om i verden. Du kan ikke bruke Airbnb-logoen, Bélo-logoen eller noen Airbnb-varemerker eller -ikoner med mindre du har skriftlig tillatelse fra Airbnb.
2. Bruk av Airbnb-navnet
Selv om du ikke kan bruke noen av Airbnbs varemerker uten tillatelse, kan du snakke om Airbnb eller bruke Airbnb-navnet til å beskrive hva du tilbyr. Hvis dette gjelder for deg, må du huske å holde deg til følgende retningslinjer:
Vær saklig og beskrivende
Dette kan du gjøre:
- Du kan bare nevne "Airbnb" på en måte som ærlig og nøyaktig beskriver forholdet du har til Airbnb eller innholdet ditt.
- Bruk "Airbnb" bare i brødteksten (ikke i titler og overskrifter f.eks.) i samme størrelse, skrifttype, farge og stil som resten av brødteksten.
Dette kan du ikke gjøre:
- Ikke henvis til "Airbnb" på en måte som antyder partnerskap, sponsing eller anbefalinger.
- Ikke bruk ordet "Airbnb" mer enn nødvendig for å beskrive forholdet ditt til Airbnb i innholdet ditt. Hvis uttrykket eller setningen har samme betydning uten ordet "Airbnb", må du fjerne det.
Eksempler
Saklig og beskrivende | Problematisk og villedende |
Vi er et eiendomsforvaltningsselskap som administrerer mange utleiesteder på Airbnb. | Vi er et Airbnb-forvaltningsselskap. |
Vi tilbyr profesjonelle rengjøringstjenester til hjem som er annonsert på Airbnb. | Profesjonelle Airbnb-rengjøringstjenester |
Vi er spesialister på hjem som er annonsert på Airbnb. | Airbnb-spesialister |
Mine tips om å bli Airbnb-vert | Airbnb-vertskapsseminar |
Unngå forvirring
Dette kan du gjøre:
- Innføre og bruke et navn, en logo og en merkevareidentitet, inklusive farge og skrift (eller skrifttype) som skiller seg fra Airbnbs varemerker og merkevareelementer.
Dette kan du ikke gjøre:
- Ikke bruk Bélo-logoen i noen form, verken separat eller i kombinasjon med noe firmanavn, varemerke, kontonavn på sosiale medier eller generisk begrep.
- Ikke bruk "Airbnb", "Air", "bnb" eller lignende begreper i navn på nettsted, firmanavn, produktnavn, varemerker, domeneregistreringer, brukernavn i sosiale medier, merkevarefordeler osv.
- Ikke bruk Airbnbs karakteristiske Rausch-farge på en fremtredende måte i innholdet ditt, inklusive i varemerker, logoer, design eller andre varemerkeelementer.
Eksempler
Ja! | Nei … |
Bobs beste øyutleie | Airbnbike |
Roberts rengjøringsbyrå | Sunbnb |
Annas øyferie | Sun BnB |
rentmyskihaus.com | Bikebandb eller Bikeb&b |
Sykkel- og hytteutleie | nicebnb.com |
STR Management AS | airmansion |
For eiendomsforvaltningsselskaper
Hvis du ønsker å annonsere korttidsutleieforvaltningsselskapet ditt, gjelder retningslinjene ovenfor også for deg. Husk også ikke å referere til deg selv som et "Airbnb-forvaltningsselskap", eller hevde å ha et "eksklusivt forhold" til Airbnb som sannsynligvis kan forvirre brukere til å tro at du er tilknyttet Airbnb. Du kan nevne at du administrerer eller tilbyr hjem som er annonsert på Airbnb, men Airbnb skal ikke være i fokus på nettstedet ditt eller i annet annonsemateriale.
Hvis du har et nettsted, må du inkludere en fremtredende offentliggjøring på nettstedet ditt som lyder slik: "[navnet på selskapet ditt] er en uavhengig tredjepart og er ikke godkjent av eller tilknyttet Airbnb eller dets filialer." Hvis du har en inntektskalkulator, et kontaktskjema eller andre brukeropplysninger på nettstedet ditt, må du tydelig vise ansvarsfraskrivelsen under knappen for utførelse.
For partnere
Partnere må ha skriftlig tillatelse til å bruke varemerkene våre. Hvis du har tillatelse til å bruke varemerkene våre, må du overholde de nyeste retningslinjene for merkevarer levert av Airbnb-kontaktpunktet ditt, som også kan svare på eventuelle spørsmål angående disse retningslinjene eller andre.
Relaterte artikler
- OpplevelsesvertOpplevelser som involverer alkohol i District of ColumbiaDet er gøy å være vertskap for Airbnb-opplevelser, men det finnes visse forpliktelser og regler for ulike aktiviteter. Vi har samlet litt ny…
- Vedlegg til Airbnbs retningslinjer for personvern i Kina – liste over enhetstillatelserLes supplerende retningslinjer for personvern i Kina
- Markedsføring på e-post i KoreaTilby, tilpass, mål og forbedre markedsføringen til det koreanske markedet.