Hva gjør du hvis boligen ikke er ren når du sjekker inn?
Start alltid med å sende en melding til verten for å finne en løsning. Sannsynligvis får du hjelp med å løse problemet. Hvis verten ikke kan hjelpe deg, eller du ønsker å be om refusjon, er vi her for deg.
Sende refusjonsforespørsel
Slik sender du en forespørsel:
- Samle bevis: Hvis du har mulighet, bør du ta bilder eller video for å dokumentere problemer som manglende eller ødelagte fasiliteter.
- Send forespørselen: Beskriv problemet og legg om mulig ved bilder eller videoer. Du kan be verten om å fikse problemet eller be om refusjon av rengjøringsgebyret. Hvis problemet er alvorlig, kan du be om å få kansellere reservasjonen mot full refusjon av de gjenstående nettene.
- Vent på svar: Hvis verten avslår eller ikke svarer, kan du be Airbnb om å involvere seg i saken. Airbnb forholder seg til ombestillings- og refusjonsvilkårene når vi vurderer hva vi kan gjøre for å hjelpe.
Involvere Airbnb
Selv om vi foretrekker at verter og gjester så langt som mulig finner en løsning seg i mellom, vet vi at det ikke alltid er mulig. Hvis det oppstår et problem som du ikke klarer å løse sammen med verten din (eller hvis verten avslår forslaget ditt eller ikke svarer på forespørselen din om erstatning), kan du ta kontakt med oss. Da trer et teammedlem inn for å hjelpe.
Hvis vi kan fastslå at problemet er omfattet av AirCover, gir vi deg full eller delvis refusjon eller, avhengig av omstendighetene, finner et tilsvarende eller bedre sted å bo til deg.
Husk at du har 72 timer på deg til å rapportere et problem fra du oppdager det.
Dersom problemet utgjør en umiddelbar helserisiko, for eksempel veggedyr, mugg eller andre allergener, tar du kontakt med lokale nødetater hvis det er nødvendig. Hvis du trenger hjelp med reservasjonen din, kan du sende en forespørsel til Airbnb, så løser vi saken i henhold til ombestillings- og refusjonsvilkårene.
Relaterte artikler
- Gjest
Ombestillings- og refusjonsvilkår
Se gjennom ombestillings- og refusjonsvilkårene. - Gjest
AirCover for gjester
AirCover for gjester er inkludert i alle bestillinger. Hvis det er et alvorlig problem med utleiestedet som verten ikke kan løse, hjelper vi… - Gjest
Hvis du har et problem i løpet av oppholdet ditt
Hvis det skjer noe uventet i løpet av oppholdet ditt, kan du sende verten en melding for å diskutere mulige løsninger først. Vedkommende kan…