Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Fellesskapets retningslinjer
Gjest

Gjelder vilkårene for formildende omstendigheter for reservasjonen min under covid-19-pandemien?

Merk: Fra og med 31. mai 2022 dekkes ikke lenger omstendigheter relatert til covid-19-pandemien av vilkårene for formildende omstendigheter. For reservasjoner gjort før 31. mai 2022, samt innenlandske reservasjoner i Sør-Korea og Fastlands-Kina, blir visse omstendigheter relatert til covid-19 fortsatt dekket.

Denne artikkelen forklarer i detalj hvordan vilkårene for formildende omstendigheter gjelder for kanselleringer på grunn av covid-19.

Her er et sammendrag for å hjelpe deg med å avgjøre om reservasjonen din er berettiget.

Hvis du bestilte 14. mars 2020 eller tidligere, er reservasjonen din dekket hvis alt det følgende stemmer:

  • Innsjekkingsdatoen er innen de neste 45 dagene fra dags dato.
  • Du har ikke kansellert reservasjonen allerede.
  • Du har ikke allerede sjekket inn.
  • Pandemien hindrer deg i å fullføre reservasjonen.

Hvis alle disse punktene stemmer, kan du kansellere selv. Du får se alternativer for kansellering og refusjon i løpet av prosessen. For å kunne kansellere i henhold til vilkårene må du dokumentere eller bekrefte at du ikke kan fullføre reservasjonen din på grunn av covid-19.

Hvis du bestilte etter 14. mars 2020 og før 31 mai 2022, dekkes reservasjonen din hvis alt det følgende stemmer

  • Innsjekkingsdatoen er innen de neste 14 dagene.
  • Du har ikke kansellert reservasjonen allerede.
  • Du har ikke allerede sjekket inn.
  • Du eller en annen gjest i reisefølget ditt er for tiden syk med covid-19.

Hvis alle disse tingene stemmer, kan du kansellere ved å kontakte kundeserviceteamet. Vi ber deg om å bekrefte dette med dokumentasjon (for eksempel et covid-19-testresultat), dersom vi har rett til å gjøre dette. Kontoen din blir også midlertidig blokkert, så du kan ikke bestille nye reservasjoner. Eventuelle kommende reservasjoner i løpet av de neste 14 dagene blir også kansellert.

Hvis du ikke har rett til å kansellere i henhold til vilkårene, men kansellerer likevel, blir refusjonen din bestemt basert på vertens kanselleringsvilkår. Du får se refusjonsbeløpet før du bekrefter kanselleringen. I slike tilfeller frigjøres vertsutbetalinger og gjesterefusjoner i henhold til vertens kanselleringsvilkår, som du godtok da du bestilte.

Merk: Når en reservasjon blir kansellert, frigir Airbnb eventuell utbetaling til verten og refusjon til gjesten i henhold til vertens kanselleringsvilkår. På grunn av dette revurderes ikke reservasjoner kansellert før dekningen for formildende omstendigheter ble kunngjort eller forlenget.

Hvis du bestilte 31. mai 2022 eller senere, kvalifiserer ikke reservasjonen din*, men du har følgende tilleggsalternativer

Hvis planene dine er fleksible, kan du også vurdere å samarbeide med verten for å endre reservasjonen til en senere dato.

Du kan også kontakte verten for å be om en ekstra refusjon. Hvis verten samtykker, kan han/hun bruke løsningssenteret til å overføre penger til deg på en trygg måte.

Hvis du allerede har kansellert reservasjonen eller sjekket inn, kan du kontakte kundeserviceteamet.

*Innenlandske reservasjoner i Sør-Korea er fortsatt dekket hvis du eller en annen gjest i reisefølget ditt er smittet av covid-19. Andre vilkår gjelder for reservasjoner innenlands i Fastlands-Kina og for Luxe-reservasjoner.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg