Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater

    Gjelder vilkårene for formildende omstendigheter for reservasjonen min under COVID-19-pandemien?

    Den offisielle artikkelen vår forklarer i detalj hvordan vilkår for formildende omstendigheter gjelder for kanselleringer på grunn av COVID-19. Her er et sammendrag for å hjelpe deg med å avgjøre om reservasjonen din er berettiget.

    Reservasjonen din er dekket hvis alle følgende punkter stemmer

    • Du bestilte 14. mars 2020 eller tidligere.
      • Innsjekkingsdatoen er mellom i morgen og 15. august 2020.
      • Du har ikke allerede kansellert reservasjonen.
      • Du har ikke allerede sjekket inn.
      • Pandemien hindrer deg i å fullføre reservasjonen din.

    Hvis alle disse punktene stemmer, kan du kansellere selv. Du får alternativer for kansellering og refusjoner i løpet av prosessen. For å kunne kansellere i henhold til vilkårene må du dokumentere eller bekrefte at du ikke kan fullføre reservasjonen din på grunn av COVID-19.

    Merk: Hvis du er syk med COVID-19, kan du kansellere i henhold til vilkårene uavhengig av reservasjonsdetaljene dine ved å kontakte kundeserviceteamet. Du blir bedt om å bekrefte dette med dokumentasjon.

    Reservasjonen din er ikke dekket hvis du kansellerer på grunn av COVID-19 og noen av følgende punkter stemmer

    • Reservasjonen ble bestilt etter 14. mars 2020.
    • Innsjekkingsdatoen er etter 15. august 2020.
    • Reservasjonen har allerede blitt kansellert.
    • Du har allerede sjekket inn.

    Hvis du ikke har rett på kansellering i henhold til vilkårene, men kansellerer likevel, blir refusjonen din bestemt ut ifra vertens kanselleringsvilkår. Du får se refusjonsbeløpet før du bekrefter kanselleringen. I slike tilfeller frigjøres vertsutbetalinger og gjesterefusjoner i henhold til vertens kanselleringsvilkår du godtok da du bestilte.

    Merk: Når en reservasjon blir kansellert, frigir Airbnb eventuell utbetaling til verten og refusjon til gjesten i henhold til vertens kanselleringsvilkår. På grunn av dette revurderes ikke reservasjoner kansellert før dekningen ble kunngjort eller forlenget.

    Ytterligere alternativer hvis reservasjonen din ikke er berettiget

    Hvis du har fleksible planer, kan du vurdere å samarbeide med verten for å endre reservasjonen til en senere dato.

    Du kan også kontakte verten for å be om en ekstra refusjon. Hvis verten samtykker, kan vedkommende bruke løsningssenteret til å overføre penger til deg på en trygg måte.

    Mer informasjon

    Vi fortsetter å overvåke COVID-19-pandemien og planlegger å komme med oppdateringer om vilkårene den 1. og 15. i hver måned. Hvis reservasjonen din starter etter 15. august 2020, ber vi deg komme tilbake 15. juli 2020 for oppdatert informasjon om dekning.

    Relaterte artikler
    Fikk du hjelpen du trengte?

    Logg inn for å få personlig støtte

    Få hjelp med reservasjonene dine, kontoen din og mer.
    Meld deg inn