Forslag vises etter at du har skrevet inn søkeordene. Bruk opp- og nedpilene for å bla gjennom resultatene. Bruk enter til å velge. Hvis valget er en setning, blir denne setningen sendt til søkeruten. Hvis forslaget er en lenke, navigerer nettleseren til den siden.
Veiledninger
Gjest

Hva trenger jeg å vite før jeg deltar på en nettopplevelse på Zoom?

Zoom er en tredjeparts nettskyplattform for videokonferanser som kan brukes på datamaskiner, nettbrett og mobile enheter.

Systemkrav og internettforbindelse

Før du deltar på opplevelsen, må du sørge for at enheten din oppfyller systemkravene til Zoom, og teste internettforbindelsen ved å bli med på et testmøte.

Hvis du ønsker å finne ut mer om systemkravene til en datamaskin, kan du lese artikkelen Systemkrav for PC, Mac og Linux i hjelpesenteret til Zoom. Les artikkelen Systemkrav for iOS, iPadOS og Android for å finne ut mer om systemkravene for en mobil enhet. Delta på et testmøte for å kontrollere internettforbindelsen din.

Opprettholdelse av personvern ved bruk av Zoom

Personvernet ditt er viktig for oss. Her er en oversikt over tiltakene vi har innført for å beskytte personvernet ditt på nettopplevelser, sammen med andre tips til hvordan du sørger for personvern når du bruker Zoom. Hvis noen av følgende innstillinger ikke gjelder for opplevelsen du deltar på, varsler vi deg om dette før du bestiller.

Slik sikrer Airbnb personvernet ditt når du bruker Zoom:

  • Det opprettes en tilfeldig, passordbeskyttet møte-ID for hver opplevelse.
  • Det kan ikke gjøres opptak av opplevelser gjennom Zoom.
  • Gjestenes kamera er slått av når de kommer inn i møterommet på Zoom.
  • Gjestene kan ikke dele skjermen sin i løpet av opplevelsen.
  • Gjester kan ikke snakke privat med andre gjester gjennom Zoom.
  • Filer kan ikke overføres gjennom Zoom.
  • "Møterom"-funksjonen er aktivert som standard, slik at verten kan hente inn individuelle gjester til Zoom-møterommet.

Tips til personvern:

  • Ikke del den passordbeskyttede møtelenken med andre.
  • Bruk en oppdatert versjon av Zoom-appen.
  • Vær oppmerksom på omgivelsene dine og hva som er bak deg når kameraet ditt er på. Verten og de andre gjestene kan se det.
  • Slå av mikrofonen din frem til du er klar til å snakke.
  • Husk på at alle deltakerne kan se hva du skriver i gruppesamtalen.
  • Hvis du ikke ønsker å oppgi fullt navn til gjestene og vertene i opplevelsen, kan du bruke et annet kallenavn eller bruke kun fornavn når du logger inn på Zoom.
  • Ikke ta skjermbilder eller ta bilder av verten eller andre gjester uten tillatelse.

Teksting

For å gjøre det enklere for personer med funksjonshemninger og andre tilgjengelighetsbehov å delta på nettopplevelser har vi aktivert tekstefunksjonen på Zoom. Tekstetjenester kan leveres av en vert eller medvert, Zoom eller en tredjepartsleverandør, og er ikke nødvendigvis tilgjengelig på alle språk.

Direktestrømming

I noen tilfeller kan vi direktestrømme nettopplevelser på plattformer som Facebook, YouTube og Kaltura. Du finner ut mer om hvordan Zoom-møter direktestrømmes på YouTube og Facebook i Zooms hjelpesenter. Hvis en Airbnb-opplevelse skal direktestrømmes på en tredjepartsplattform, kommer vi til å varsle deg om dette før du bestiller.

Hvor du møter verten

Du kommer til å motta en lenke som du kan følge for å bli med på nettopplevelsen. Du finner lenken både i bestillingsbekreftelsen og påminnelsen før opplevelsen starter, som begge sendes på e-post. Du finner den også i reservasjonsinformasjonen på siden Turer.

Logg inn på Zoom minst fem minutter før tiden for å være sikker på at alt fungerer som det skal og at du kommer tidsnok til opplevelsen. Det er viktig å merke seg at verten din har muligheten til å avvise sene gjester, og at gjester som kommer for sent, ikke har rett på refusjon. Les mer i artikkelen refusjonsvilkår for opplevelsesgjester.

Problemer med Zoom

Pass på at du har riktig lenke til nettopplevelsen. Hvis lenken ikke fungerer, lukker du Zoom og prøver den på nytt. Hvis det fortsatt ikke fungerer, sender du en melding til verten for å finne ut om de har problemer med Zoom.

Hvis Zoom ber om et passord, sender du en melding til verten gjennom Airbnb for å be om passordet.

Hvis verten ikke opplever noen problemer, kan du gå til Zooms hjelpesenter.

Problemer knyttet til personvern eller sikkerhet i løpet av opplevelsen

Hvis du støter på upassende innhold, eller opplever et problem relatert til personvern eller sikkerhet i løpet av opplevelsen, bør du ta kontakt med Airbnbs kundeservice og rapportere det. Gi så mye informasjon som mulig, så undersøker Airbnb saken.

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte artikler

Få hjelp med reservasjonene, kontoen og mer.
Logg inn eller registrer deg